Welke wagen heb jij? Post your pics!

Dat "opgeplakt scherm" waar Mercedes door sommigen steeds voor uitgelachen werd is plots perfect.

Ik heb nooit begrepen hoe mensen afkerig zijn door keuzes van andere merken terwijl het echt beter was en is.

Dat "opgeplakt scherm" waar Mercedes door sommigen steeds voor uitgelachen werd is plots perfect.

Ik heb nooit begrepen hoe mensen afkerig zijn door keuzes van andere merken terwijl het echt beter was en is.
Dat ging voornamelijk over dat TomTom-achtige schermpje in de vorige A en C-reeks, toch?

Nu, ik vind het ook wel véél beter uitgewerkt dan bij Mercedes, zonder duidelijke splitsing tussen beide schermen en door die curve. In elk geval ben ik al altijd, en dat heeft BMW toch al héél lang, fan van schermen die hoog genoeg staan. Zij zijn er nu ook weer vanaf gestapt door dat (welliswaar prachtige) niet-ergonomische vlakke scherm.

Zelfs mijn E61 5-reeks uit 2009 had al een scherm waarvoor je niet naar beneden moest kijken.

Nee, ik herinner me ook vaak de opmerkingen bij de grote schermen die je nu overal terugvindt, maar vroeger vooral in de E zaten.

Nee die comments waren niet over de grote schermen maar over de schermen die er precies achteraf waren opgeplakt omdat ze ze vergeten waren.

Bij Mercedes (en andere merken) waren die inderdaad opgeplakt. Dat was gewoon helemaal niet mooi verwerkt in het dashboard als een geheel.

BMW is redelijk laat naar die schermen overgeschakeld maar hebben het wel mooi verwerkt in het dashboard. Het is in het dashboard verzonken, niet opgeplakt.

Nu is Mercedes natuurlijk al overgeschakeld naar weer iets anders (en nog lelijker).

Nee die comments waren niet over de grote schermen maar over de schermen die er precies achteraf waren opgeplakt omdat ze ze vergeten waren.
Bij BMW ben ik eigenlijk nog altijd van die mening.
In de vorige generatie BMW’s zat dat tenminste nog mooi ingewerkt in het dashboard.

DOOR MIJ HE! :biglaugh:
Ja heb mij altijd wel al uitgesproken he tegen die trackdays met uurslots. Open pitlane hele dag trekt heel ander publiek en doorgaans veel minder gezeik :)

Dagje te vroeg op Zolder e Scifo.

Kennismaking en data verzamelen voor 24u met de nieuwe Porsche GT4RS Clubsport.
Gebruikt dezelfde motor dan de GT3 Cup (4.0 NA met 500pk)
Banden hadden al paar cycles gedaan, redelijk wat onderstuur en remblokken ook vet van de soep. Ver door de vloer stampen om te kunnen remmen.
(maar goed, die momenten zijn er ook in endurance dus de data is cruciaal).
Bedoeling is vooral beetje zoeken naar management pace. T2-3, sacramentsheuvel, da soort bochten niet flat maar 70% omdat anders de voorbanden smelten als sneeuw voor de zon en dan dubbel stinten bijna onmogelijk is zonder veel risico's te nemen.

Met nieuwe blokken, nieuwe set slicks en full attack slaag je erin om rond de 1:33 rond te geraken op Zolder.
Was je nu op 24u dit weekend? Was er met het gezin. Ofwel ben ik te oud aan het worden maar waren de Porsches (911's) nu niet énorm luidruchtig?

Bij Mercedes (en andere merken) waren die inderdaad opgeplakt. Dat was gewoon helemaal niet mooi verwerkt in het dashboard als een geheel.

BMW is redelijk laat naar die schermen overgeschakeld maar hebben het wel mooi verwerkt in het dashboard. Het is in het dashboard verzonken, niet opgeplakt.

Nu is Mercedes natuurlijk al overgeschakeld naar weer iets anders (en nog lelijker).

2021-Mercedes-Benz-E-Class-Interior-small.jpg

vs
2770-inset02-2024-BMW-i5-eDrive40-interior-dashboard.jpg

Ik denk dat het duidelijk is welke er op is geplakt.

Dit vind ik nog beter erin verwerkt.
intro-1677095772.webp

Edit fun fact: mijn telepeage badge hangt in mijn i4 achteraan het scherm rechts. Onzichtbaar voor de bestuurder, maar werkt zonder problemen.

Laatst bewerkt:
2021-Mercedes-Benz-E-Class-Interior-small.jpg

vs
2770-inset02-2024-BMW-i5-eDrive40-interior-dashboard.jpg

Ik denk dat het duidelijk is welke er op is geplakt.

Dit vind ik nog beter erin verwerkt.
intro-1677095772.webp

Edit fun fact: mijn telepeage badge hangt in mijn i4 achteraan het scherm rechts. Onzichtbaar voor de bestuurder, maar werkt zonder problemen.
Ze zijn inderdaad wat geëvolueerd, maar dat is niet hoe ze gestart zijn.
Vind het er in de BMW nog altijd beter uitzien.

Bekijk bijlage IMG_5717.webp

Slechte foto, zalig kar (vind ik oprecht!)

330e LCI (premium selection van september ‘23, met 13k km) wel nog met het 12kwh pack, en niet het 20kwh pack dat ze blijkbaar sinds de zomer monteren.

Sinds de zomer van 23 leggen ze dus een 20kwh pack? :O

Hier ook gelukkige eigenaar van een 330e overigens. Je blijft wel voelen dat het een zwaardere wagen is natuurlijk. Maar bij 90% van de verplaatsingen is het echt de perfecte wagen voor ons.

Was je nu op 24u dit weekend? Was er met het gezin. Ofwel ben ik te oud aan het worden maar waren de Porsches (911's) nu niet énorm luidruchtig?
Yes was er. Zuur weekend.

3de geworden. Na 2u 3 minuten uitgelopen op p2 (die uiteindelijk de race won). Klapband gekregen maar de klapper heeft ook een kabelboom kapot getrokken waardoor we schakelproblemen hadden en tal van andere issues zoals abs ed. 2u stilgestaan. Klein mirakel dat we naar p3 terug zijn gereden maar aangezien onze gemiddelde pace zoveel hoger was dan de overige wagens moest dit een 2 vingers in de neus overwinning geworden zijn.

Het mocht niet zijn :)

Ik was van plan om de vleugel van de Ogier edition van de GR Yaris te installeren.
Nu heeft een Toyota-medewerker die prijs eens opgezocht.

Moet toch zowat de duurste vleugel ooit zijn :p

Sinds de zomer van 23 leggen ze dus een 20kwh pack? :O

Hier ook gelukkige eigenaar van een 330e overigens. Je blijft wel voelen dat het een zwaardere wagen is natuurlijk. Maar bij 90% van de verplaatsingen is het echt de perfecte wagen voor ons.
Denk als in mijne ook een 20kwh pack lag dat ik 85% van men km’s elektrisch deed.

Momenteel is dat 50%.

Terug
Bovenaan