Doen! Nog geen dag spijt hierIk weet niet waarom, maar het kriebelt ineens enorm om voor een Taycan te kijken.
Iemand zeg me dat dit een slecht idee is. Dankje.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Doen! Nog geen dag spijt hierIk weet niet waarom, maar het kriebelt ineens enorm om voor een Taycan te kijken.
Iemand zeg me dat dit een slecht idee is. Dankje.

Welke uitvoering heb je? Als ik rondkijk merk ik dat ik zelf snel denk "Goh, een turbo s is ook niet mis". Maar een 4S ofzo lijkt me al meer dan voldoende.Doen! Nog geen dag spijt hier![]()
Gewone ST.Welke uitvoering heb je? Als ik rondkijk merk ik dat ik zelf snel denk "Goh, een turbo s is ook niet mis". Maar een 4S ofzo lijkt me al meer dan voldoende.
Tis dat ,als ik nu kijk zit tussen de 4S en gewone al bijna geen prijsverschil (ofja paar duizend euro max), zelfs pushen naar de Turbo is niet "Absurd". Maar daar heb ik de optielijsten wel nog niet in detail bekeken.Gewone ST.
Enkele maanden terug met vervangwagen (jawel, verwarming en remmen preventief vervangen) ST 4s gereden. Dat ding rijdt nog iets vlotter maar is de meerkost imo niet waard. Al valt dat vandaag op 2ehands markt wel goed mee.
Ik had destijds vooral gezocht volgens optielijst.
Goh die komen precies iets duurder uit. + can't lie, stiekem toch wel leuk om dan "een Porsche" te hebben.e-Tron GT geen optie als je in dat segment zoekt?
Zelfde prijsklasse (en mooier imho).
Een full option turbo S heb je nu rond de 100k, maar die heeft dan wel een hoop heel dure opties (keramische remmen als voorbeeldje).Tis dat ,als ik nu kijk zit tussen de 4S en gewone al bijna geen prijsverschil (ofja paar duizend euro max), zelfs pushen naar de Turbo is niet "Absurd". Maar daar heb ik de optielijsten wel nog niet in detail bekeken.
Enig idee wat de real life range is van een gewone Taycan ST met perf battery?Doen! Nog geen dag spijt hier![]()
Lijkt meer op een sportauto dan de Taycan imo. En de taycan cross/sport turismo lijkt me dan weer praktischer.Ik vind die e tron RS ook wel veel schoner.
Geen idee, ik laad vrijwel altijd 20%-80%. Gemiddeld verbruik iets meer dan 20kwhEnig idee wat de real life range is van een gewone Taycan ST met perf battery?
de pre-facelift is echt heel hard afgeschreven inderdaad, best wel interessant.
Ik hoor vooral in de reviews dat de Taycans dan toch een beter rijgevoel hebben dan de Etron's. Verder een enorme fan van de E-Tron RS.Lijkt meer op een sportauto dan de Taycan imo. En de taycan cross/sport turismo lijkt me dan weer praktischer.

Heb juist dezelfde oefening gedaan e-tron gt komt tweedehands gewoon constant duurder uit (ook minder aanbod) met slechtere afwerking, dus je zou eigenlijk lomp moeten zijn om dan voor de Audi te gaan...Goh die komen precies iets duurder uit. + can't lie, stiekem toch wel leuk om dan "een Porsche" te hebben.
Slechtere afwerking?Heb juist dezelfde oefening gedaan e-tron gt komt tweedehands gewoon constant duurder uit (ook minder aanbod) met slechtere afwerking, dus je zou eigenlijk lomp moeten zijn om dan voor de Audi te gaan...
Porsche zit toch wat hoger qua afwerking (een paar niveau's zelf)Slechtere afwerking?
Porsche zit toch wat hoger qua afwerking (een paar niveau's zelf)
let's agree to disagree, ik heb met alletwee verschillende keren gaan rijden en de Porsche bleef gewoon beter afgewerkt dan de Audi. Punt blijft dat je meer betaalt voor minder auto. Als je de Audi wilt kopen go ahead, iedereen zijn ding.Als er nu uitgerekend één criterium is waar de Taycan NIET hoger op scoort dan is het wel dit...
Scherper stuurgedrag: check, maar betere afwerking, nope.
In een Panamera ST zitten mooiere materialen dan in een Taycan ST of CT.
Maar een Taycan is wel slechter afgewerkt dan alle andere Porscheslet's agree to disagree, ik heb met alletwee verschillende keren gaan rijden en de Porsche bleef gewoon beter afgewerkt dan de Audi. Punt blijft dat je meer betaalt voor minder auto. Als je de Audi wilt kopen go ahead, iedereen zijn ding.