Welke wagen heb jij? Post your pics!

Welke uitvoering heb je? Als ik rondkijk merk ik dat ik zelf snel denk "Goh, een turbo s is ook niet mis". Maar een 4S ofzo lijkt me al meer dan voldoende.
Gewone ST.

Enkele maanden terug met vervangwagen (jawel, verwarming en remmen preventief vervangen) ST 4s gereden. Dat ding rijdt nog iets vlotter maar is de meerkost imo niet waard. Al valt dat vandaag op 2ehands markt wel goed mee.

Ik had destijds vooral gezocht volgens optielijst.

Gewone ST.

Enkele maanden terug met vervangwagen (jawel, verwarming en remmen preventief vervangen) ST 4s gereden. Dat ding rijdt nog iets vlotter maar is de meerkost imo niet waard. Al valt dat vandaag op 2ehands markt wel goed mee.

Ik had destijds vooral gezocht volgens optielijst.
Tis dat ,als ik nu kijk zit tussen de 4S en gewone al bijna geen prijsverschil (ofja paar duizend euro max), zelfs pushen naar de Turbo is niet "Absurd". Maar daar heb ik de optielijsten wel nog niet in detail bekeken.

Tis dat ,als ik nu kijk zit tussen de 4S en gewone al bijna geen prijsverschil (ofja paar duizend euro max), zelfs pushen naar de Turbo is niet "Absurd". Maar daar heb ik de optielijsten wel nog niet in detail bekeken.
Een full option turbo S heb je nu rond de 100k, maar die heeft dan wel een hoop heel dure opties (keramische remmen als voorbeeldje).
Imo is de 25k prijsverschil die er nu zit tussen een standaard Taycan en een turbo S, echt een nobrainer voor de turbo of turbo S.

Ik vind die e tron RS ook wel veel schoner.

Ik heb een tijdje terug een Panamera overwogen en die zitten vergelijken met een Taycan.. de Taycan komt me wat te plastiekerig over (exterieur), ik kan die achterbumper niet uitstaan om een of andere reden.

En ik zie ze quasi evenveel rijden als een VW golf tegenwoordig.

Is. idd. wel opvallend dat bijv. Cayenne en Panamera PHEV veel beter hun waarde houden dan de Taycan.
Met het uitfaseren van de aftrekbaarheid van de PHEV's had ik verwacht dat die harder gingen afschrijven.

Lang geleden dat er nog is iets gepost is dus bij deze. Al sinds september zware verbouwingen aan het doen aan onze woning (dakisolatie, gevel, zonnepanelen, ...) dus heel het huis stond vol stellingen en speelgoed kon de garage niet uit.

Ze moesten nu een hele hoop UTP kabels binnentrekken via de garage en solar kabels dus de garage moest vrij.

Dan maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om er is mee naar de self-carwash te rijden.

IMG-2774.jpg

Ongezien hoeveel vuiligheid op die autos lag van die werken. Poort moest open voor de werkmannen en natuurlijk de autos de volle lading gekregen. Blijft toch wel een heerlijk duo :love:

Goh die komen precies iets duurder uit. + can't lie, stiekem toch wel leuk om dan "een Porsche" te hebben.
Heb juist dezelfde oefening gedaan e-tron gt komt tweedehands gewoon constant duurder uit (ook minder aanbod) met slechtere afwerking, dus je zou eigenlijk lomp moeten zijn om dan voor de Audi te gaan...

Porsche zit toch wat hoger qua afwerking (een paar niveau's zelf)

Als er nu uitgerekend één criterium is waar de Taycan NIET hoger op scoort dan is het wel dit...
Scherper stuurgedrag: check, maar betere afwerking, nope.
In een Panamera ST zitten mooiere materialen dan in een Taycan ST of CT.

Als er nu uitgerekend één criterium is waar de Taycan NIET hoger op scoort dan is het wel dit...
Scherper stuurgedrag: check, maar betere afwerking, nope.
In een Panamera ST zitten mooiere materialen dan in een Taycan ST of CT.
let's agree to disagree, ik heb met alletwee verschillende keren gaan rijden en de Porsche bleef gewoon beter afgewerkt dan de Audi. Punt blijft dat je meer betaalt voor minder auto. Als je de Audi wilt kopen go ahead, iedereen zijn ding.

let's agree to disagree, ik heb met alletwee verschillende keren gaan rijden en de Porsche bleef gewoon beter afgewerkt dan de Audi. Punt blijft dat je meer betaalt voor minder auto. Als je de Audi wilt kopen go ahead, iedereen zijn ding.
Maar een Taycan is wel slechter afgewerkt dan alle andere Porsches

Terug
Bovenaan