Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik vond de afwerking van een Taycan toch wel ondermaats naar Porsche normen.
Een e-tron gt nog niet van binnen gezien. Maar een A8 moet niet onderdoen voor een Panamera. Het zou me dan heel straf lijken dat een e-tron gt dan slechter afgewerkt is.

Ik vond de afwerking van een Taycan toch wel ondermaats naar Porsche normen.
Een e-tron gt nog niet van binnen gezien. Maar een A8 moet niet onderdoen voor een Panamera. Het zou me dan heel straf lijken dat een e-tron gt dan slechter afgewerkt is.
Lijkt me nu toch ook niet zo onlogisch. Die zijn deel van dezelfde groep, technisch gezien is dat juist dezelfde wagen. Tuurlijk gaan ze die meer upscale positioneren. Het is geen toeval dat de E-tron altijd een paar milliseconden trager is over de verschillende versies terwijl daar krak dezelfde elektromotoren inzitten, hetzelfde doen ze met de afwerking. Het is de meest 1 op 1 concurrent die je kan hebben, ze gaan heus het Porsche merk niet (nog meer) eroderen door een Audi op hetzelfde niveau te brengen op alle niveau's.

Lijkt me nu toch ook niet zo onlogisch. Die zijn deel van dezelfde groep, technisch gezien is dat juist dezelfde wagen. Tuurlijk gaan ze die meer upscale positioneren. Het is geen toeval dat de E-tron altijd een paar milliseconden trager is over de verschillende versies terwijl daar krak dezelfde elektromotoren inzitten, hetzelfde doen ze met de afwerking. Het is de meest 1 op 1 concurrent die je kan hebben, ze gaan heus het Porsche merk niet (nog meer) eroderen door een Audi op hetzelfde niveau te brengen op alle niveau's.
Je vergeet hoe sterk de Porsche naam is. De discussie in dit forum is niet uniek, ik hoor het vaker langskomen van mensen die een E-Tron GT overwegen. Ze gaan allemaal voor de Taycan. Je zit gewoonweg in dezelfde prijsklasse, maar bij het laatste krijg je "Porsche", ipv een "Audi".
Terwijl de Audi voor veel mensen toch de mooiere wagen is ook.

Ik heb de opties race-tex dakhemel en lederen inteieur. Wereld van verschil qua gevoel van afwerking. Voelt niets plastiek aan.
Kijk eens naar de B-pillar naast uw deur? ;)

sorry, nu gaat ge u daar elke keer aan storen.

Nu, er hangt heel veel af van de opties die je neemt. Ik vind het Taycan interieur al 10x beter in een lichte kleur bvb. En dan idd racetex dakhemel etc.
Vorige week stond er een leuke online in Duitsland, Turbo S, 5000km, full option, en dan ook nog al die opties die je kan aanvinken om interieurelementen in leder te krijgen (dus stuurkolom, handgrepen, instapdropels, dat stukje b-stijl, ...) Nieuwprijs zat ver boven 250k, nu te koop voor 103. Enige nadeel was dat het een roze was :D

Laatst bewerkt:

Nu, er hangt heel veel af van de opties die je neemt. Ik vind het Taycan interieur al 10x beter in een lichte kleur bvb. En dan idd racetex dakhemel etc.
Vorige week stond er een leuke online in Duitsland, Turbo S, 5000km, full option, en dan ook nog al die opties die je kan aanvinken om interieurelementen in leder te krijgen (dus stuurkolom, handgrepen, instapdropels, dat stukje b-stijl, ...) Nieuwprijs zat ver boven 250k, nu te koop voor 103. Enige nadeel was dat het een roze was :D
laten wrappen en gaan met die banaan, dat zou mij eigenlijk niet afschrikken

Laten wrappen?

laten wrappen en gaan met die banaan, dat zou mij eigenlijk niet afschrikken
Er staan er nog een paar mooie te koop hoor. Hier is het even afwachten wat die wetgeving rond BIV nu gaat geven. Als dat echt zwaar uithaalt komt er misschien nog eentje, anders wacht ik wel nog tot de facelift ook onderuit gaat qua waarde :P

Onderaan bedoel je? Dat valt me niet echt op. Die bovenkant is ook in racetex.
Of misschien kijk ik verkeerd!

Ik snap de kritiek wel. Mijn vennoot heeft ook een Taycan en ik was verre van onder de indruk met de interieurkwaliteit.
Als je een Porsche koopt, mag je verwachten dat het on par is met een gemiddeld Porsche interieur.
Ik vind het heel plastic aandoen.

Beter dan een e-tron kan best maar het is een Porsche, dan verwacht je ook Porsche interieur en niet 'beter dan een audi'.

Er staan er nog een paar mooie te koop hoor. Hier is het even afwachten wat die wetgeving rond BIV nu gaat geven. Als dat echt zwaar uithaalt komt er misschien nog eentje, anders wacht ik wel nog tot de facelift ook onderuit gaat qua waarde :p
Gingen ze dat niet status-quo houden voor diegene die al hadden aangekocht (inschrijving en BIV)?

Onderaan bedoel je? Dat valt me niet echt op. Die bovenkant is ook in racetex.
Of misschien kijk ik verkeerd!
Klopt, onderaan
https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fporsche-taycan-turbo-s-standaard-6.jpg

VS turbo GT, dus na facelift:
2024-porsche-taycan-turbo-gt-4.jpg

Dat zijn natuurlijk heel kleine details en ik zou er ook nooit een auto voor laten staan. Maar het had gewoon wel beter gekund.

Gingen ze dat niet status-quo houden voor diegene die al hadden aangekocht (inschrijving en BIV)?
Ja, vandaar weten of ik ervoor nog moet aankopen of niet (en wat de berekening is). Het lijkt me straf als ze die regels binnen een maand op papier hebben staan...
Voor hetzelfde geld wordt het in die berekening ook niet duur qua BIV en wacht je beter af en betaal je gewoon de BIV...

Klopt, onderaan
2020_porsche_taycan_112_2560x1440.jpg

VS turbo GT, dus na facelift:
2024-porsche-taycan-turbo-gt-4.jpg

Dat zijn natuurlijk heel kleine details en ik zou er ook nooit een auto voor laten staan. Maar het had gewoon wel beter gekund.
Andersom zie je in de pre-facelift nog die carbonstreep op middenconsole, en die is dan in de facelift weer vervangen door plastic...
Voor die prijs hadden ze onderkant ook snel kunnen meepakken, akkoord. Al stoort het mij gelukkig niet :)

Ik snap de kritiek wel. Mijn vennoot heeft ook een Taycan en ik was verre van onder de indruk met de interieurkwaliteit.
Als je een Porsche koopt, mag je verwachten dat het on par is met een gemiddeld Porsche interieur.
Ik vind het heel plastic aandoen.

Beter dan een e-tron kan best maar het is een Porsche, dan verwacht je ook Porsche interieur en niet 'beter dan een audi'.
Aan nieuwprijs, volledig akkoord.
Maar nu zijn ze goedkoper dan de Audi... dan speelt dat al wat minder mee natuurlijk ook.

Change my mind: Renault R5 hipste EV van het moment. (mist gewoon nen 2.0 16klepper atmosferisch :biglaugh: - daar diene 2.0 in van diene clio RS 3 zou episch zijn )

Koopt u zoiets @anders. !

Ben ik raar of is het normaal dat ik die Turbo GT na facelift mooier vind van interieur ? Al lijkt dat van na de facelift ook voor een groot stuk gewoon harde, maar op eerste zicht mooiere, plastic te zijn.

Terug
Bovenaan