Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ferm inderdaad zo'n 911. Dat is toch wel mijn droomwagen 😊.

Ik ben hier zwaar aan het twijfelen om de renting van mijn 330e stop te zetten en een ioniq 5 N te nemen.

Dit is misschien niet de slimste keuze aangezien ik mijn huidige wagen nog 2 jaar kan afschrijven, maar lijkt me wel dikke fun. 😁 Iemand hier toevallig op het forum dat zo'n ioniq 5 N al heeft?

Ferm inderdaad zo'n 911. Dat is toch wel mijn droomwagen 😊.

Ik ben hier zwaar aan het twijfelen om de renting van mijn 330e stop te zetten en een ioniq 5 N te nemen.

Dit is misschien niet de slimste keuze aangezien ik mijn huidige wagen nog 2 jaar kan afschrijven, maar lijkt me wel dikke fun. 😁 Iemand hier toevallig op het forum dat zo'n ioniq 5 N al heeft?
Heeft niet, maar wel testrit gedaan.
Hij rijdt wel heel tof, het schakelen voelt realistisch aan, maar het geluid klinkt wel echt fake. Maar dat zal wel wennen over tijd.
En het is gewoon heeeeeel snel he.
Tip: kijk FF in Duitsland voor 10k€ korting ;)

Anders is er mee gaan rijden. Maar dat hij uiteindelijk voor die Targa gekozen heeft :p.

De nieuwe Kia EV6 GT had wel dezelfde aanpassingen als de IONIQ5N. Of zo leek ik toch verstaan te hebben.
Maar je moet niet in Duitsland zijn om die kortingen te pakken te krijgen. https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...vance_adjustment=organic&applied_mia_tier=t10

Dat ligt spijtig genoeg nog ver buiten mijn budget 😁. Het klopt dat er serieuze kortingen worden gegeven. Op stockwagens is er momenteel standaard 12% korting. Bij de dealer waar ik geweest ben hebben ze er nog een schepje bovenop gedaan en geven ze 20% korting. Hierdoor komt hij op een dikke 52k excl. wat toch wel veel wagen is voor "relatief weinig" geld.
Anders is er mee gaan rijden. Maar dat hij uiteindelijk voor die Targa gekozen heeft :p.

De nieuwe Kia EV6 GT had wel dezelfde aanpassingen als de IONIQ5N. Of zo leek ik toch verstaan te hebben.
Maar je moet niet in Duitsland zijn om die kortingen te pakken te krijgen. https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...vance_adjustment=organic&applied_mia_tier=t10

Dat ligt spijtig genoeg nog ver buiten mijn budget 😁. Het klopt dat er serieuze kortingen worden gegeven. Op stockwagens is er momenteel standaard 12% korting. Bij de dealer waar ik geweest ben hebben ze er nog een schepje bovenop gedaan en geven ze 20% korting. Hierdoor komt hij op een dikke 52k excl. wat toch wel veel wagen is voor "relatief weinig" geld.
In verhouding met al de rest is dat heel veel auto.
Enige die qua bang for buck beter doet, is een Taycan. Maar die zitten nog wel iets hoger qua prijs momenteel.

stond aanzienlijk goedkoper te koop dan alle andere soortgelijke modellen.

Een welbepaalde reden dat dit zo was?
Kan me ergens inbeelden dat 99% een PDK verkiest en de kleurcombi is niet evident voor iedereen maar ik vind het wel kunnen.
Ik had ook rood interieur in de Cayenne en dat is idd. altijd veel donkerder dan op foto.
Sportuitlaatje ook altijd mooi meegenomen bij gebrek aan atmo.

In verhouding met al de rest is dat heel veel auto.
Enige die qua bang for buck beter doet, is een Taycan. Maar die zitten nog wel iets hoger qua prijs momenteel.
Ah toch? Ik dacht dat ik dan meer moest vergelijken met een GTS. Maar dan nog is de gewone een andere prijsklasse. Is natuurlijk een pak beter afgewerkt dan de hyundai want het interieur vind ik zelf geen hoogvlieger.

Een welbepaalde reden dat dit zo was?
Kan me ergens inbeelden dat 99% een PDK verkiest en de kleurcombi is niet evident voor iedereen maar ik vind het wel kunnen.
Ik had ook rood interieur in de Cayenne en dat is idd. altijd veel donkerder dan op foto.
Sportuitlaatje ook altijd mooi meegenomen bij gebrek aan atmo.
Verkoper wou van zijn 2 Porsches af (de rode op nvd is de andere) en had schrik dat ze geen kopers gingen vinden door het rode interieur en het feit dat het manuele was. Dealer heeft termijn voor 8 weken voor consignatie en verkoper had gevraagd of dat niet langer kon omdat hij ervan uit ging dat het zo lang ging duren).
Nu bleek er veel meer interesse te zijn, en wou hij de prijs omhoog halen, maarja, stond al te koop aan die prijs.

Ah toch? Ik dacht dat ik dan meer moest vergelijken met een GTS. Maar dan nog is de gewone een andere prijsklasse. Is natuurlijk een pak beter afgewerkt dan de hyundai want het interieur vind ik zelf geen hoogvlieger.
Qua vermogen wel (eigenlijk turbo), maar de Taycan stuurt nog wel een pak strakker. De Ioniq 5N voelt echt aan als een extreem snelle hot hatch (of als een comfortabele SUV in de andere stand).

yvw :p.
Als ik een Porsche koop is het een GT3RS maar Porsche is te druk bezig met being jackasses.

Ik ben geen oude rijke dikzak die de auto in de garage laat staan dus ik krijg alsnog geen allocatie.
(Ik kon er EVENTUEEL eentje krijgen mits ik een Turbo S EN een Taycan Turbo kocht - WANKERS :crazy:)

Is veel geld, geef ik grif toe. Maar als je de prijzen ziet van een Q6 fully uitgekit (zijnde 120k als je elke maar dan ook elke optie kiest) of met de andere premium modellen dan valt dat wel nog mee. Maar die bedenking kan je voor alles maken. Ergo een huis van 1 miljoen valt mee als je dat legt langs die prijsloze villa van 5 miljoen ;). Het geld moet er wel zijn natuurlijk...

Maar de depreciatie van die nieuwe wagens binnen 4 - 5 jaar is enorm... bij die elektrische wagens wijzigt die techniek momenteel nog te veel en te snel en was er echt een push naar onder met de prijzen (door onder andere Tesla - maar ook onder druk van Chinese modellen en de overheidssubsisides die ze daar hebben).
Kennis van mij heeft zijn Etron van 4 jaar oud die hij 96k heeft betaald particulier verkocht aan 36k€... dat is gewoon hallucinant hoeveel waarde daar in rook opgaat (ok was bedrijfswagen, maar dan moet je het geld nog altijd hebben bijeengeschaard)...

Ik las zelfs dat de markt naar 2de handse elektrische wagens volledig op zijn achterste ligt aangezien tegen de afschrijfprijzen die ze momenteel voorzien hadden krijgen ze die aan niemand verkocht. Men ging zelfs kijken of ze met firma's geen afspraken konden maken om er ipv de 3 - 4 jaar ermee 6 - 7 jaar of langer te doen. Ik zie veel bedrijven daar nog wel voor open staan eerlijk gezegd.

Ik heb uiteindelijk ook gekozen voor een wagen van 38k terwijl er andere tweedehandse alternatieven waren. Maar voor mij was dat verschil van 10k tussen een KIA ev6 en vb de KIA e-niro het wel waard. Dat supersnel laden en het algemene uiterlijk heeft mij verkocht. Samen dat over 10 jaar dat <1k per jaar is... dat kan er wel vanaf... (ik heb niet de intentie om de wagen maar een 3 tal jaar te houden). Ik knip dan wel ergens anders :p. @stinky

Als ik een Porsche koop is het een GT3RS maar Porsche is te druk bezig met being jackasses.

Ik ben geen oude rijke dikzak die de auto in de garage laat staan dus ik krijg alsnog geen allocatie.
(Ik kon er EVENTUEEL eentje krijgen mits ik een Turbo S EN een Taycan Turbo kocht - WANKERS :crazy:)

Voila die kan je wel kopen :p. Staat niets van exclusie op :p.

Of als je echt echt echt echt echt echt echt veel te veel geld hebt :

Laatst bewerkt:
Ik las zelfs dat de markt naar 2de handse elektrische wagens volledig op zijn achterste ligt aangezien tegen de afschrijfprijzen die ze momenteel voorzien hadden krijgen ze die aan niemand verkocht. Men ging zelfs kijken of ze met firma's geen afspraken konden maken om er ipv de 3 - 4 jaar ermee 6 - 7 jaar of langer te doen. Ik zie veel bedrijven daar nog wel voor open staan eerlijk gezegd.
Ik ben daarstraks even bij Porsche Center Mechelen gestopt, en heel die parking staat bomvol met onverkochte Taycans. Daar geraken ze echt helemaal niet meer vanaf. Ergens heb ik ook wel wat schrik als die ioniq 5N's (en soortgelijken) binnen 4 jaar op de 2e handsmarkt komen voor een appel en een ei. Want je kan met dat ding wel echt de hooligan uithangen ook...

Ik ben daarstraks even bij Porsche Center Mechelen gestopt, en heel die parking staat bomvol met onverkochte Taycans. Daar geraken ze echt helemaal niet meer vanaf. Ergens heb ik ook wel wat schrik als die ioniq 5N's (en soortgelijken) binnen 4 jaar op de 2e handsmarkt komen voor een appel en een ei. Want je kan met dat ding wel echt de hooligan uithangen ook...

Mja, mijn kennis had ik dacht 2 jaar geleden een KIA EV6 GT gekocht. Hij heeft de neiging om om de 3 - 4 jaar zijn wagen terug te verkopen en de volgende te kopen. Waarbij hij vroeger er iets van een 10 - 15k aan inschoot. Hij heeft al zitten puffen toen hij de waarde zag die hij er nog voor kon krijgen. Dat schommelde ergens rond de 44 - 47k€. Wetende dat hij iets van een 65k ervoor gelegd had. En hij pas volgend jaar wilde gaan kijken om eventueel in te ruilen voor een IONIQ5N of... Hij had mij al aangeraden dat als ik een elektrische auto zou kopen dat ik die aankoop moet zien op de langere termijn. Onder andere door die depreciatie.

Heb even met hem meegereden en dat ding gaat als een raket... hij meldde wel dat telkenmale dat hij ermee rijdt hij, desondanks dat hij er met een grote smile mee zit, het voor hem aanvoelt alsof dat hij op elk moment zijn rijbewijs ermee kan kwijt spelen. Alhoewel dat hij er correct mee omspringt. Is het gewoon om eerlijk te zijn te veel van het goede voor mij. Wat uiteindelijk ook de reden is geweest waarom ik voor de RWD ben gegaan ipv de AWD (en ik vond dat ik een goede deal had gedaan voor die RWD). Dat ding rijdt voor mij snel genoeg... dat hoeft echt niet sneller.

Hij had voor hij die KIA gekocht had een jaguar ipace... die staat nog altijd bij de garagist die hem overgekocht heeft. En hij krijgt die aan geen straatstenen verkocht. Al zat die premie daar ook iets voor tussen (tesla voor 35k waarom zou je dan een jaguar ipace kopen aan 29-32k...)

Waarom krijgen ze volgens u die taycans niet verkocht ? Alternatieven zoals de Ioniq5 en de KIA ev6 en zelfs een paar chinezen die voldoende prijs / kwaliteit / prestaties aanbieden als alternatief ?

Porsche Center Mechelen gestopt, en heel die parking staat bomvol met onverkochte Taycans.
Ik ben wel fan!

Momenteel moet ik mijn inpandige garage wel nog (zelf) bouwen en één en ander aanpassen thuis (lees: een jaar werk) maar een Taycan is zeker een kanshebber voor mij.
Wel niet nieuw natuurlijk... een jonge 2dehands is goed genoeg.

Waren dat allemaal nieuwe of ook 2de hands Taycan?
Ik overweeg wel sterk om mijn potentiële wagen uit DE te halen want daar heb je meer keuze en zijn ze scherper geprijsd.

Waarom krijgen ze volgens u die taycans niet verkocht ? Alternatieven zoals de Ioniq5 en de KIA ev6 en zelfs een paar chinezen die voldoende prijs / kwaliteit / prestaties aanbieden als alternatief ?
Is een Taycan niet eerder een mooie snelle funcar met minder plaats ivm de ruimere grotere Ioniq5/EV6 die veel minder mooi zijn maar je wel nog op reis mee kan gaan bvb?

De markt "mensen die 60-100k aan een 2e hands EV willen geven" is eigenlijk enkel de zelfstandigen. Dat is dezelfde markt die die auto's ook nieuw hebben gekocht.
Dat zorgt ervoor dat het sub-deeltje van die markt die dat effectief koopt neerkomt op "zelfstandige autoliefhebbers die niet persé het nieuwste willen hebben", en dat is echt een relatief kleine groep...
En het feit dat Europa en fabrikanten plots allemaal niet meer zo zeker zijn over de EV-toekomst, véél goedkopere merken die ook met goeie auto's uitkomen, de (deels terechte) perceptie dat Porsche-onderhoud duur is,
Ik ben wel fan!

Momenteel moet ik mijn inpandige garage wel nog (zelf) bouwen en één en ander aanpassen thuis (lees: een jaar werk) maar een Taycan is zeker een kanshebber voor mij.
Wel niet nieuw natuurlijk... een jonge 2dehands is goed genoeg.

Waren dat allemaal nieuwe of ook 2de hands Taycan?
Ik overweeg wel sterk om mijn potentiële wagen uit DE te halen want daar heb je meer keuze en zijn ze scherper geprijsd.
Is een Taycan niet eerder een mooie snelle funcar met minder plaats ivm de ruimere grotere Ioniq5/EV6 die veel minder mooi zijn maar je wel nog op reis mee kan gaan bvb?
Volgens mij allemaal 2e hands (al zou ik de facelift niet herkennen).
Met een Taycan Cross Turismo of Sport Turismo heb je ook al wel wat ruimte hoor. Daar past bvb ook perfect een buggy in en heb je nog serieus stuk koffer en frunk over. De Ioniq5 is natuurlijk wel groter...
Taycan is wel héél breed (hou daar rekening mee in uw garage :P) En inderdaad, NL en DE is de place to be voor een 2e hands Taycan.

Voila die kan je wel kopen :p. Staat niets van exclusie op :p.

Of als je echt echt echt echt echt echt echt veel te veel geld hebt :

Ik wil een speed yellow 992 met weissach maar ben niet van plan om 100k boven MSRP te betalen.
Komen extra productieruns van de 992 RS door het grote succes dus dan nog is kans wagen maar nu boven MSRP betalen is compleet idioot.

Echt kutsysteem. Racen met Porsche en dan geen allocatie krijgen. Beetje een joke :laugh:

Volgens mij allemaal 2e hands (al zou ik de facelift niet herkennen).
Met een Taycan Cross Turismo of Sport Turismo heb je ook al wel wat ruimte hoor. Daar past bvb ook perfect een buggy in en heb je nog serieus stuk koffer en frunk over. De Ioniq5 is natuurlijk wel groter...
Taycan is wel héél breed (hou daar rekening mee in uw garage :P) En inderdaad, NL en DE is de place to be voor een 2e hands Taycan.

Staan ook veel facelifts dus nieuwe/stock wagens tussen. Kijk maar gwn op de website
Misschien moeten ze hun prijzen ook eens normaliseren

Tijdje terug in Paal geweest. Verkoper daar zei dat de verkoop van de Macan ev enorm hard gaat.

Terug
Bovenaan