Renegadexxripxx
Well-known member
Ja klopt wel. Maar het lijkt mij vooral de groep te zijn die niet het budget, of de wens om dat budget eraan te geven, heeft om een nieuwe porsche te kopen.De markt "mensen die 60-100k aan een 2e hands EV willen geven" is eigenlijk enkel de zelfstandigen. Dat is dezelfde markt die die auto's ook nieuw hebben gekocht.
Ik ging er altijd vanuit dat rijden met een porsche ook voor een stuk zit in het feit dat je een porsche hebt? Dus dat embleempje dat erop staat. Uiteindelijk zijn er altijd al een pak andere deftige auto's geweest.En het feit dat Europa en fabrikanten plots allemaal niet meer zo zeker zijn over de EV-toekomst, véél goedkopere merken die ook met goeie auto's uitkomen, de (deels terechte) perceptie dat Porsche-onderhoud duur is,
Het is nog altijd iets anders dan een KIA, BMW of een audi. Denk ik dan toch.
Ik ben niet zo'n autokenner
. Ik heb gekeken naar de porsche. Maar 5 - 10k extra spenderen aan iets leuks boven iets utilitairs dat kan en wil ik er nog aan geven (zeker als ik er een functionele draai aan kan geven -> zie die laadcurve !!!!
). Als zo'n taycan was mogelijk geweest van 2021 rond de 40 - 45k had ik het overwogen. Al zit ik wel een beetje met het groene monster dat potentieel kan opdoemen hierbij. Voor veel mensen is een porsche toch nog altijd iets...Al acht ik wel dat binnen dit en een paar jaar elektrische wagens met de vermogens van een KIA ev6 GT of een IONIQ5 N of hell zelfs Tesla performance niet langer vrijgesteld zijn van een laag tot niet bestaande BIV alsook VB. Waardoor ik denk dat als je effectief wil rijden met zoveel power onder uw achterste dat nu mogelijks nog het beste moment is.