Welke wagen heb jij? Post your pics!

:LOL:

Ik was aan het twijfelen Cup 250 of onderstaande Exige S2. Beiden gaan op onderhoud bij mijne garagist en hij zei dat ik geen foute keuze kon doen. Exige is ook tiptop in orde. Navraag gedaan en de emotie van de Exige is hoger met de 2ZZ motor maar toch voor de Elise gegaan. Vraag me niet waarom -.-

https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...ganic&applied_boost_level=t10&boost_level=t10
De Cup 250 zou toch ook wel mijn keuze geweest zijn uit de 2. Toch wel een vrij recent model met weinig kilometers en een strak kleurtje.
Helaas wel al vrij prijzig, maar BIV en taks valt dan weer reuze mee.

En de MX5 dan terug weg?
En... Waarom geen Porsche? :p
Mx5 doe ik nooit weg. Die auto is gewoon therapie. Dat is een auto dat echt de stress wegneemt als je daar mee gaat cruisen met een chill muziekske + alle comfort :D

De keuze is 1 porsche of MX5+Elise. Ik denk dat die 2 laatste auto's me nog meer rust geven kwa betrouwbaarheid en lage runningkost dan de porsche :p

MX5ND32.jpg

Aangezien iedereen hier Porsches aan het kopen is. Zal ik de eer van Lotus terug hoog houden 🙃

Nieuwste aanwinst: Lotus Elise Cup 250. Heeft wel vrij hoge km stand 85000km (bj 2019), daarom best een goeie deal kunnen doen. Verkoper was 66 jaar, respect 🙂 Geen circuit km's, maar zal dus veranderen. hehe

De Mazda Mx5 ga ik houden voor straat gebruik. Wie had dat gedacht dat ik een wagenpark van 3 wagens ging hebben -.-

Cup1.jpg

cup2.jpg
Proficiat!!!

Was van de week ook wat aan het kijken naar lotussen. 😀
Zelf nog nooit met een Lotus gereden, enkel een paar keer met Opel speedster.

i4 vandaag afgehaald (meegekregen met 100% batterij. De vorige heeft goed zijn best gedaan want volgens de boordcomputer +-400km en gemiddelde van +-25kwh/100km)

Kleur: Fire red

Opties:
BMW Individual binnenbekleding uitgebreid leder "Merino"Black
XtraBoost
Verwarmd stuur
Antidiefstal bouten
Adaptieve M sportophanging
Variable Sport Steering
Comforttoegang
M Sport Pack Pro
Alu velgen styling 861 M 19" (bicolor Jetblack)
M Sport remmen, rot
M Lights Shadow Line
Zonnewerend glas achteraan
Spiegelpakket
Elektrische zetelverstelling met geheugenfunctie voor bestuurderszetel
Lendensteun voor zetels vooraan
Leuningbreedteverstelling voor bestuurder
Interieur elementen met kristalafwerking 'CraftedClarity'
M veiligheidsgordels
Verwarmde zetels vooraan en achteraan
Dashboard Luxury
Bedieningselementen met gegalvaniseerde afwerking
Akoestische waarschuwing voor voetgangers
BMW IconicSounds Electric
Elektronisch gestuurde airconditioning, 3-zones
Adaptive LED Headlights
High Beam Assist
Driving Assistant Pack Professional
Parking Assistant Pack Plus
Harman Kardon Surround Sound System
Opbergvak voor Wireless Charging
BMW Live Cockpit Professional (GPS)
M Sport aërodynamicapakket
M achterspoiler
Shadow Line hochglänzend
Hemelbekleding in Anthrazit
Innovation package II
Comfort Pack

Foto's zeggen meer dan woorden
Als ge de dus eens iemand heel uitbundig op de bakfiets of een witte Multivan op u ziet wuiven in het dorp, ben ik!

Na een Kia Picanto in mijn jeugdjaren, en een Opel Mokka die ik van mijn vader had overgekocht.
Tijd voor iets nieuw, Mokka was 11jaar oud en had laatste maanden pak kleine probleempjes mee.
Ik kreeg nog een mooie overnameprijs dusja, was snel beslist dan.

Opel Corsa Hybrid.
Echt tevreden mee 👍🏻 ☺️

Laatst bewerkt:
De enge horror verhalen van de waterpompen bij Opel zijn toch ook al lang verleden tijd vooral bij de Asconas . De mijne was een 2000 SR Tussen 1981 en 1987 vier pompen om zeep .:headshake:

Mijn buurman heeft sinds kort een 992 GT3 touring en die gebruikt hem als daily. Als die mens ‘s ochtends gaat werken maakt die de start van mijn dag altijd net dat ietsje beter als ik mijn koffieke op het bankske voor ons huis zit te drinken. Dat geluid bij een cold start :love:

Dat én de 3 groene kikkers in mijne vijver!

Mijn buurman heeft sinds kort een 992 GT3 touring en die gebruikt hem als daily. Als die mens ‘s ochtends gaat werken maakt die de start van mijn dag altijd net dat ietsje beter als ik mijn koffieke op het bankske voor ons huis zit te drinken. Dat geluid bij een cold start :love:

Dat én de 3 groene kikkers in mijne vijver!

Wacht, gij zijt mijne buurman ofwa? :tongue:

Tof als Doug Demuro ff voor heel de wereld uitlegt dat uw auto in waarde gaat stijgen :D
Gisteren kreeg ik van google foto's deze "3 jaar geleden"-foto:

Time flies, maar vooral grappig om daar dan nu de nieuwe naast te zetten:

Exact dezelfde kleurencombinatie, alleen maatje groter :D

Tof als Doug Demuro ff voor heel de wereld uitlegt dat uw auto in waarde gaat stijgen :D
Gisteren kreeg ik van google foto's deze "3 jaar geleden"-foto:

Time flies, maar vooral grappig om daar dan nu de nieuwe naast te zetten:

Exact dezelfde kleurencombinatie, alleen maatje groter :D

Hoe bevalt het jou?

Hoe bevalt het jou?
Dubbel,
De 911 klinkt véél beter, en is ook gewoon de knappere wagen. Rijdt vooral als een meer volwassen wagen.
De 718 was (best een pak) sneller, en rijdt veel speelser. Enerzijds door mid-engine, anderzijds wss door RWD vs AWD.

Het interieur is quasi identiek, afwerkingskwaliteit vind ik ook hetzelfde. Dus op dat soort dingen is er geen verschil.
Qua bruikbaarheid is het kofferruimte vs een achterbank. Beide hebben hun nut, maar op een andere manier. De ene keer is de achterbank handiger, de andere keer de koffer...

Wat je wel hebt met 911 is dat je veel meer reactie krijgt. De Boxster blijft de "baby-Porsche" terwijl een 911 Targa al door veel mensen als een top-model bekeken wordt.

Dubbel,
De 911 klinkt véél beter, en is ook gewoon de knappere wagen. Rijdt vooral als een meer volwassen wagen.
De 718 was (best een pak) sneller, en rijdt veel speelser. Enerzijds door mid-engine, anderzijds wss door RWD vs AWD.

Het interieur is quasi identiek, afwerkingskwaliteit vind ik ook hetzelfde. Dus op dat soort dingen is er geen verschil.
Qua bruikbaarheid is het kofferruimte vs een achterbank. Beide hebben hun nut, maar op een andere manier. De ene keer is de achterbank handiger, de andere keer de koffer...

Wat je wel hebt met 911 is dat je veel meer reactie krijgt. De Boxster blijft de "baby-Porsche" terwijl een 911 Targa al door veel mensen als een top-model bekeken wordt.
Dus ik mag daaruit concluderen dat per euro de Boxster de veel betere wagen is?

Én leuker, én sneller, én niet per se minder praktisch én veel goedkoper…

Dus ik mag daaruit concluderen dat per euro de Boxster de veel betere wagen is?

Én leuker, én sneller, én niet per se minder praktisch én veel goedkoper…
Per euro sowieso.
Zeker als je dan nog een 718 4l zou nemen (maar dan schieten uw belastingen omhoog), want het grote voordeel van de 911 is de meer karaktervolle motor en het geluid (wat best veel effect heeft op de beleving).

Nu was het prijsverschil wel kleiner dan de meeste mensen denken. 718 GTS was 77000€ en de 911 was 90000€.

Terug
Bovenaan