Welke wagen heb jij? Post your pics!

Dubbel,
De 911 klinkt véél beter, en is ook gewoon de knappere wagen. Rijdt vooral als een meer volwassen wagen.
De 718 was (best een pak) sneller, en rijdt veel speelser. Enerzijds door mid-engine, anderzijds wss door RWD vs AWD.

Het interieur is quasi identiek, afwerkingskwaliteit vind ik ook hetzelfde. Dus op dat soort dingen is er geen verschil.
Qua bruikbaarheid is het kofferruimte vs een achterbank. Beide hebben hun nut, maar op een andere manier. De ene keer is de achterbank handiger, de andere keer de koffer...

Wat je wel hebt met 911 is dat je veel meer reactie krijgt. De Boxster blijft de "baby-Porsche" terwijl een 911 Targa al door veel mensen als een top-model bekeken wordt.

Wel, ik reed dit weekend samen met een gewone 718 en daar komt gewoon geen geluid uit...
Vermoed dat de GTS daar wel beter in scoort?

Vroeger was mijn droomwagen de Targa (super mooie lijn), maar door er eens mee te rijden is die al afgevallen.
Ik vond dat er heel veel terugslag was van wind die door die glazen kap wordt opgevangen, ook veel lawaai/gewapper daardoor.
Dan liever een cabrio of coupé met opengaand dakje denk ik

Laatst bewerkt:
Wel, ik reed dit weekend samen met een gewone 718 en daar komt gewoon geen geluid uit...

Vroeger was mijn droomwagen de Targa (super mooie lijn), maar door er eens mee te rijden is die al afgevallen.
Ik vond dat er heel veel terugslag was van wind die door die glazen kap wordt opgevangen, ook veel lawaai/gewapper daardoor.

Gohja 2 liter blok vaak erin he. Al helpen de emissies ook niet. Cats, opf,…

De GTS (de 2.5l) heeft standaard de sportuitlaat. Die maakt het geluid beter, maar het blijft natuurlijk een 4-cilinder boxer geluid. Dat klinkt niet slecht, voor een 4-cilinder... Maar toch de 6-cilinder is het verschil groot.

En de targa koop je inderdaad omdat je een cabrio wil met de lijn van de coupé. Maar het komt met wat nadelen (dak kan niet opengaan als je rijdt etc).
Dat windgeluid kan je wel vermijden door raam een beetje open te zetten. Niet dat je dan tegen 120 nog gesprekken kan hebben, maar dat irritante geluid is wel weg dan.

Zal wel zijn, maar in die z4 zit oprecht veel meer leuke sound dan die 718 die meereed, was precies een stofzuiger. Zou dan eerder voor de vorige generatie boxster gaan, 6 cil atmosferisch, en maar janken :clap:
Toen ik mijn e89 kocht ook gekeken voor cayman maar dan niet gedaan voor fiscaliteit. Die wagen was toen al eigenlijk limiet wat ik mocht uitgeven aan een wagen.

23i was het leukst geweest maar dan uiteindelijk toch de 28i genomen met n20 blok 2 liter. Miste wat sound maar was best ok, zeker met wat ik voorheen gewoon was. Ongezien veel plezier van die kar gehad. Auto 11 jaar gehouden, kreeg het niet over men hart die weg te doen.

Na 8 jaar (en besloten heb van hem voorlopig nog bij te houden) heb ik mijn auto nog eens laten soigneren met een volledige coating, incl velgen, motorruimte en interieurreiniging. Ik moet zeggen dat hij precies weer in showroomstaat staat 😍

AzCZQWg.jpeg

g3C9p0q.jpeg

1Xn4YJ0.jpeg

cjoJihb.jpeg

Knappe bolide en kleur @ikbenben ! Ziet er weer als nieuw uit.

2 weken geleden ook mijn nieuwe wagen afgehaald en zelf een coating aangebracht (Gyeon Pure EVO).
Niks bijzonders, maar wel fun om mee rond te crossen als ge de volle 500pk+ kunt loslaten.

gKQSVbm.jpeg

Laatst bewerkt:
Aangezien ik mijn bedrijfswagen kwijt ben heb ik niets meer om mijn aanhangers te trekken. (Betere job intern, auto totaal niet meer nodig)

Mijn extra daily die ik al jaren had was een Bmw 5, maar eigenlijk heb ik met wat surfen nu een ontdekking gedaan.

Eender welke dikke SUV maar dan als lichte vracht. (ik heb 1 kind, en vrouwlief rijdt met de grote gezinswagen)

Dus voor een redelijk prijsje koop ik dus een jonge mercedes GLE lichte vracht diesel 258pk , geen BIV en 150€ taks. Mis ik nu iets? waarom rijd niet elke jonge gast of kinderloos gezin zo rond?? Fiscaal is dit toch 1 van de laatste gaatjes?

Terug
Bovenaan