Welke wagen heb jij? Post your pics!

X5 45e en Cayenne e-hybrid vind je ook binnen een 50k budget maar die BMW heeft iets te weinig punch in EV mode omdat die elektromotor te licht is (ik dacht 110pk of zo voor meer dan 2,5 ton). In de 50e is dat verholpen maar die zijn nog te duur. De Cayenne PFL heeft dan weer een flutbatterijtje dat na 25-30km al plat is. Range Rover zou ik alleen als Approved durven kopen, nooit bij een particulier of een steenwegmarchand.

Wellicht hebben uw vrienden/kennissen dan een heel zware voet ;)

Wij gebruikten de dieselhybride namelijk tijdens een dik 2.000 kilometer tellende rit naar Oostenrijk en terug en hoewel deze Mercedes kan snelladen tot 50 kW, lieten we de laders op de snelwegparkings braaf vrij voor de EV's die ze écht nodig hadden. Inderdaad: we reden deze plug-inhybride dus zo goed als uitsluitend met een lege accu — zondaars dat we zijn. Daar had onze GLE echter verrassend weinig last van want bleven we mooi rond de 120 km/u, dan schommelde het gemiddelde verbruik tussen de 6 en de 7 l/100 km. Op de Duitse Autobahn ging het tempo dan wel omhoog en het verbruik volgde, maar zelfs dan was het resultaat niet dramatisch te noemen. Zo eindigden we de hele reis met een gemiddelde van 7,4 l/100 km… Voor een 2,6 ton zware SUV!
Ja op zo'n lange ritten krijg je vaak het gemiddelde een stuk lager dan je normaal doet in druk verkeer. Ik zie hier eigenlijk alleen maar een bevestiging dat 6-7l echt de ondergrens is.

Ja goed maar dat is niet wat je eerst zei hé, die 'serieuze stretch' blijkt in de praktijk precies dan toch niet zo moeilijk :)
Het zal ook alleen maar op lange ritten zijn dat je een 31 kw batterij volledig plat zal rijden (als je niet bijlaadt uiteraard).
Er zijn ook testen waar het verbruik nog een pak lager ligt.

Hier komt een 2e EV firmawagen in huis en zijn de omstandigheden zo dat we toch graag nog een privé wagen hebben om:
1. Een paardentrailer te kunnen trekken (2 ton geremd)
2. Opt gemak met het gezin op reis te gaan
3. Korte afstanden kunnen doen puur op batterij
4. Absoluut max 10k km per jaar te doen

Budget +/- 50k EUR

Er staan aan die prijs behoorlijk wat X5 45e's aangeboven op de 2e hands markt, veelal aan ongeveer 50k km stand bouwjaar rond de 2021. Lijkt me wel een goeie deal? Zien jullie nog andere mogelijkheden?
Ford Transit Custom PHEV Double Cab? Lichte vracht dus fiscaal ook interessant..

Vorige week een jonge tweedehandse A5 Avant aangekocht met 4500 km en heel wat opties, kleur Daytona grijs, s-line, sportpakket, extra scherm voor de passagier, shadowlook, matrix koplampen,

Volgende week mag ik hem gaan halen.

Niet iedereen is fan van het design maar ik vind hem alvast geslaagd.

Heb enkel foto’s van de advertentie.

Diegene die ik heb getrokken zijn te groot blijkbaar om te uploaden.

IMG_0244.jpeg

IMG_0245.jpeg

IMG_0246.jpeg

IMG_0248.jpeg

Knappe wagen en dito interieur - alleen geen fan van afgeplat stuur (maar is persoonlijk), en idem voor die vingerafdrukgevoelige oppervlakken - maar blijkbaar moet je al naar een custom Rolls Royce om dat vandaag de dag te vermijden.

Na een kleine maand in de Porsche-garage te hebben doorgebracht — amper een week nadat ik de wagen in bezit had — voor het verhelpen van olieverbranding bij een koude start na een rit op hoge toeren (dank aan Porsche Approved trouwens 😉), stel ik graag mijn ‘nieuwe aankoop’ voor.

Mijn hoofdwagen de afgelopen tien jaar was en is een Ford Fiesta MK5 1.4 TDCi 68PK dus van een upgrade gesproken... Daarnaast had ik via het werk twee bedrijfswagens: een Mercedes CLA Shooting Brake (7 jaar geleden voor een jaar) en een BMW 5 Reeks uit 2021 (voor twee jaar tot juli deze zomer), maar zelfs nu is de fiesta nog steeds diegene die we momenteel dagelijks gebruiken. In februari wordt mijn dierbare fiesta echter vervangen door een Transit Custom PHEV Dubbele Cabine.

Maar goed, nu dus:

Porsche Carrera 991.2 Base in de prachtige (imo) kleur Graphite Blue.

Door (weer) iets kapot aan de fiesta gemerkt dat de porsche echt nog vlot als daily mee kan....
Ping me maar voor die beyondgaming rondritten.
Edit: van een 50 jarige Duitse kapster gekocht die deze sinds 2019 in bezit heeft.

Laatst bewerkt:
Ja lap, kon ge nu niet ff wachten om die wagen te posten :lol:

Nee nee, knappe wagen met een idd heel mooie kleur die je te weinig ziet.

Na een kleine maand in de Porsche-garage te hebben doorgebracht — amper een week nadat ik de wagen in bezit had — voor het verhelpen van olieverbranding bij een koude start na een rit op hoge toeren (dank aan Porsche Approved trouwens 😉), stel ik graag mijn ‘nieuwe aankoop’ voor.

Mijn hoofdwagen de afgelopen tien jaar was en is een Ford Fiesta MK5 1.4 TDCi 68PK dus van een upgrade gesproken... Daarnaast had ik via het werk twee bedrijfswagens: een Mercedes CLA Shooting Brake (7 jaar geleden voor een jaar) en een BMW 5 Reeks uit 2021 (voor twee jaar tot juli deze zomer), maar zelfs nu is de fiesta nog steeds diegene die we momenteel dagelijks gebruiken. In februari wordt mijn dierbare fiesta echter vervangen door een Transit Custom PHEV Dubbele Cabine.

Maar goed, nu dus:

Porsche Carrera 991.2 Base in de prachtige (imo) kleur Graphite Blue.

Door (weer) iets kapot aan de fiesta gemerkt dat de porsche echt nog vlot als daily mee kan....
Ping me maar voor die beyondgaming rondritten.
Edit: van een 50 jarige Duitse kapster gekocht die deze sinds 2019 in bezit heeft.
Prachtig!
En sportuitlaat zo te zien(y)

Vorige week een jonge tweedehandse A5 Avant aangekocht met 4500 km en heel wat opties, kleur Daytona grijs, s-line, sportpakket, extra scherm voor de passagier, shadowlook, matrix koplampen,

Volgende week mag ik hem gaan halen.

Niet iedereen is fan van het design maar ik vind hem alvast geslaagd.

Heb enkel foto’s van de advertentie.

Diegene die ik heb getrokken zijn te groot blijkbaar om te uploaden.

Bekijk bijlage 45459

Bekijk bijlage 45460

Bekijk bijlage 45461

Bekijk bijlage 45462
Mooi mooi! Motorisatie?

yes en samen met de Sport Chrono package, PDK = de protjes :D en dan qua opties noemenswaardig nog Bose Surround, 14 way Sport zetels, GT Sport stuur, PDLS, sunroof, zetelverwarming.
Moest het nu ne manuele geweest zijn he...

Neenee, congratz he! Blij dat de issues (hopelijk) van de baan zijn!

Zou je hiermee een leuke wagen in huis halen? Of gaat dat stilaan toch al beginnen aanvoelen als een 'oude wagen'? Mijn eerste keuze is/was een Golf R (stationwagen) maar ben gewoon even naar alternatieven aan het kijken in dat prijssegment.

Zou je hiermee een leuke wagen in huis halen? Of gaat dat stilaan toch al beginnen aanvoelen als een 'oude wagen'? Mijn eerste keuze is/was een Golf R (stationwagen) maar ben gewoon even naar alternatieven aan het kijken in dat prijssegment.
Ik denk wel dat de CLA45 een pak leuker is dan een Golf R. Dat interieur gaat wat verouderd aanvoelen, maar doet dat er echt zoveel toe in zo'n auto?

Ik denk wel dat de CLA45 een pak leuker is dan een Golf R. Dat interieur gaat wat verouderd aanvoelen, maar doet dat er echt zoveel toe in zo'n auto?

Gedateerd interieur is wel iets dat ik mij enorm aan stoor. Is wat mij bv bij een GT4RS niet echt ligt.
Hou wel van analoog maar voelt gewoon zeer oud aan.

Gedateerd interieur is wel iets dat ik mij enorm aan stoor. Is wat mij bv bij een GT4RS niet echt ligt.
Hou wel van analoog maar voelt gewoon zeer oud aan.
Depends he, het is nu niet dat uw Lotus een modern interieur heeft :D
Als je een wagen als daily gebruikt, én de functionaliteiten van het interieur ook gebruikt (touchscreen etc), dan is dat inderdaad irritant. Maar als je vooral iets wil dat leuker rijdt dan "normale" auto's, dan is dat al een pak minder. Mijn i30 was bvb ook daily, met gedateerd interieur, maar dat stoorde totaal niet.
De iX3 heeft ondertussen ook niet meer het meest moderne interieur, en daar stoort me dat dan harder.

Terug
Bovenaan