Leefloon in Nederland (bijstandsuitkering):Werkloosheidsuitkering laten dalen.
Als je leest dat er in Nederland ong 80% van de Oekraïense vluchtelingen werken, terwijl dit bij ons minder dan 50 % is en de reden is, dat het leefloon veel lager is dan bij ons, dan bewijst dit toch, als de mensen niet zouden rondkomen met hun leefloon of werkloosheidsuitkeringen, dan zullen we er velen wel werk zoeken en vinden!!!
Gehuwden/samenwonenden € 1.708,08
Alleenstaanden en alleenstaande ouders € 1.195,66
(bron: https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2022/12/05/uitkeringsbedragen-per-1-januari-2023)
Leefloon in België
Samenwonend: 809,42 euro per maand ( 9.713,04 euro per jaar)
Alleenstaand: 1.214,13 euro per maand (14.569,58 euro per jaar)
Gezinslast: 1.640,83 euro per maand
Het bedrag voor alleenstaande ouders is dus een stuk hoger in Belgie, al is daar in Nederland wel een stuk hogere kinderbijslag aan gekoppeld, wss is dat de tradeoff (Per kind 0 t/m 5 jaar (70%) € 269,76, Per kind 6 t/m 11 jaar (85%) € 327,56, Per kind 12 t/m 17 jaar (100%) € 385,37). Voor een alleenstaande is het ongeveer gelijk, het principe van samenwonende hebben ze daar anders, in de praktijk is het een stuk hoger in Nederland.
Ik weet niet waar je haalt dat het leefloon veel lager is ? Mag ik je "bewijs" dan ook serieus betwijfelen?
België heeft al lang een rigidere arbeidsmarkt voor buitenlanders en daar is, ook voor hoger geschoolden, taal een grote barriere.

De rest van mijn post blijft dan gewoon identiek hetzelfde.
Dus mij moet je dit niet vertellen, ik heb dit zelf ook ervaren..
en dat hij gewoon geen leefloon meer gaat krijgen en zelf heeft uitgedacht dat dat een goed plan is...