Wij zijn van Nienof!

Nee, het is een documentaire (of toch zo verkocht/naar voor gebracht, zoals ik hier al gekaderd heb). Het doel van een documentaire is informatief zijn, niet voor entertainment zorgen.
Documentaires kunnen ook gewoon grappig zijn en als doel entertainment hebben. Ook in docu’s bestaan verschillende strekkingen. Tiger King is ook een docu hè. :)

Laatst bewerkt:
Wie beslist dat alle docu’s informatief moeten zijn?
Vandale?
xgaEXRB.png

Dan is de vraag, wat is informatief? Want op zich geeft deze docu wel info hè.

En wie beslist dat het niet entertainent mag zijn?
Maar het ging er niet om wat informatief is, ik antwoordde op jouw stelling dat het doel van deze docu-reeks entertainment is. En dat is het niet, het doel van een documentarie is informatief zijn. Het mag dan ook entertainment zijn en jij mag het als puur entertainment bekijken hé; maar dat is het doel niet.

Ik ben het volledig eens dat het lijkt alsof FN stemmers enkel marginalen zijn, zo komt dat duidelijk in beeld.
Maar als de helft van alle inwoners daarop stemmen moeten daar ook vele gewone mensen tussenzitten, hun drijfveren wil ik weten.
Want Guy die daar dingen doet voor de arme mensen is 1 ding (gratis naar pretpark, zak met levensmiddelen, kerstmaaltijden rondbrengen, etc.) , maar wat doet die voor de doorsnee mensen dat er velen op stemmen. Zitten hier geen Ninovieters die dat kunnen verklaren?

Ik ben het volledig eens dat het lijkt alsof FN stemmers enkel marginalen zijn, zo komt dat duidelijk in beeld.
Maar als de helft van alle inwoners daarop stemmen moeten daar ook vele gewone mensen tussenzitten, hun drijfveren wil ik weten.
Want Guy die daar dingen doet voor de arme mensen is 1 ding (gratis naar pretpark, zak met levensmiddelen, kerstmaaltijden rondbrengen, etc.) , maar wat doet die voor de doorsnee mensen dat er velen op stemmen. Zitten hier geen Ninovieters die dat kunnen verklaren?
Volgens mij is dat gewoon een zeer sympathieke volksfiguur, die zou bij eender welke partij wel een stemmenkanon zijn.

Ik ken heel wat Ninovieters. Allemaal goed verdieners, 40+, geen marginalen, maar ik kan u wel verzekeren dat 99% racist is.

Zonder overdrijven.

Ik hoor ze wekelijks zagen over de ‘zwarten’
-> de enige reden dat Guy daar populair is

Ik antwoord daar niet meer op want dat is hopeloos. Die maken mekaar ook zo zot als een achterdeur door de wekelijkse verhalen die ze vertellen aan de toog. Dat zit gewoon diep in hun overtuiging.

Ze hebben zelf nog niets meegemaakt persoonlijk. Dat is altijd wel een grappig moment.

Ik ken heel wat Ninovieters. Allemaal goed verdieners, 40+, geen marginalen, maar ik kan u wel verzekeren dat 99% racist is.
Dan zou t vlaams belang 99% van de stemmen moeten hebben. Niet overdrijven he.
De situatie die er nu is en op meer plaatsen in vlaanderen. Dat de politieke partijen hun ogen sloten tov de problemen die sommige allochtone bevolkingsgroepen maakten en het misbruik van het sociaal systeem.
Moest er toch een politieker zijn die toch aankaartte, dan was deze een racist.

Van diegene die ik ken bedoelde ik. Die trekken natuurlijk mekaar aan en gaan niet snel vriendjes worden met mensen die anders denken. Soort zoekt soort. Soms triestige taferelen als ze allemaal in groep hun verhalen bovenhalen. Ik kan u verzekeren dat het enorm lijkt op wat ik op televisie zie.

En nogmaals, dat zijn geen marginalen maar mensen uit de middenklasse die eerlijk gezegd voldoende verdienen en een té goed leven hebben om zich over deze zaken zo gefrustreerd te uiten. Als ik zelf een villa heb van 1 miljoen euro, snap ik écht niet hoe ik mij kan opwinden over al die profiteurs die zogezegd van alles krijgen van onze staat. Kijk ten eerste naar uzelf, heb je het goed zwijg dan. En ten tweede, er zijn genoeg blanke profiteurs hoor.

We zijn allemaal dezelfde op dat vlak. Ziekenkas, ocmw, zwartwerk, ... dat zit overal - ik heb ooit zelf op de ziekenkas gestaan gedurende 8 maanden en die wachtzaal zat altijd vol met blanke Belgen

In het topic over alcohol hier zien we ook een mooi voorbeeld van hoe 'goed' de blanke mens wel is: https://www.hln.be/antwerpen/dronke...hij-syrische-vluchteling-doodrijdt~aa9ebeafb/ keer het om en Guy D'Haeseleer heeft alweer iets om te posten op social media

Het zijn meestal toch niet de allochtonen die (dodelijke) ongevallen veroorzaken onder invloed van alcohol. Dat is in vele gevallen toch wel de typische blanke Vlaming. Maar neen, volgens de Ninovieter is de blanke medemens zo verheven en beter dat de zwarte allochtonen daar niets te zoeken hebben want die maken alles kapot.

Ook een grappig beeld dat Guy daar gratis voedsel gaf aan die Oekraïense vrouw die geen 2 woorden Nederlands kon. Terwijl hij daar dus enorm tegen is, tegen dat soort mensen. Hij kon natuurlijk ook niet anders met die camera. Hij zou misschien anders reageren zonder camera denk ik.

Geen Nederlands = Geen voedselpakket. Ik zie het hem nog in zijn voorwaarden plaatsen eerlijk gezegd.

Laatst bewerkt:

Ik woon in een deelgemeente van Ninove, nooit in het centrum gewoond. My two cents... FN heeft een campagne gevoerd waarin ze zowat alles gaan verbeteren. Heel wat kiezers uit de middenklasse gaan dan voor dat wat hen meteen voordeel kan opleveren. Een greep uit zijn programma:

- Betere fietspaden zodat de schoolgaande jeugd veiliger op weg kan. Klopt dat de fietsinfrastructuur niet echt optimaal is en er een paar zeer gevaarlijke punten zijn waar veel fietsende jongeren voorbij moeten op weg naar school.
- Ruimere openingsuren van het gemeentehuis. True, als je een job hebt met uren van 9 tot 17 u. is het moeilijk om op het gemeentehuis te geraken zonder verlof te nemen.
- Open loket ipv alles op afspraak. Hier is echt quasi voor alles een afspraak nodig op het gemeentehuis. FN wilt meer walk-in ipv op afspraak.
- Het stedelijk zwembad staat al lang in de steigers door allerhande onvoorziene omstandigheden tijdens de verbouwing. FN belooft dat snel en prioritair aan te pakken.
- Receptie van het politiecommissariaat 24/24 bemannen.
- Meer middelen voor de lokale brandweerpost, die daar al lang om vraagt.
- Meer aandacht voor de deelgemeenten. Dat zijn er heel wat, zowat de helft woont hier niet in het centrum maar in een boerengat dat rond Ninove ligt. Daar is er de perceptie dat de infrastructuur niet altijd even snel wordt aangepakt als in het centrum. FN gaat dat aanpakken.

Daar kan je dus eigenlijk niet tegen zijn. Alleen rest de vraag hoe ze dat gaan realiseren en wil je daarvoor je stem geven aan een partij die ook nog's een racistische ondertoon heeft?

Voor de rest staan er in dat programma nog een aantal zeer bedenkelijke punten. Het verbod op onverdoofd slachten bvb. FN belooft dat ze dat gaan afdwingen... Daarbij stel ik me de vraag of dat überhaupt iets is dat hier voorvalt (onverdoofd slachten is verboden in Vlaanderen)? En hoe gaan ze dat 'afdwingen'? Bij vaststelling het parket onder druk zetten om zoiets meer aandacht te geven? Dat programmapunt en de scheiding der machten is moeilijk verzoenbaar lijkt me.

Mogelijk zijn veel stemmen dus proteststemmen en niet echt ideologisch ingegeven. Nu, de volgende overstroming die hier de pijnlijk slechte infrastructuur langs de Dender blootlegt gaat FN ook populariteit kosten. Dat is immers Vlaamse materie waar ze niet erg veel grip op hebben. Ze hebben anderzijds wel de perceptie gecreëerd dat ze alle problemen gaan aanpakken.

Daar kan je dus eigenlijk niet tegen zijn. Alleen rest de vraag hoe ze dat gaan realiseren en wil je daarvoor je stem geven aan een partij die ook nog's een racistische ondertoon heeft?

Voor de rest staan er in dat programma nog een aantal zeer bedenkelijke punten. Het verbod op onverdoofd slachten bvb. FN belooft dat ze dat gaan afdwingen... Daarbij stel ik me de vraag of dat überhaupt iets is dat hier voorvalt (onverdoofd slachten is verboden in Vlaanderen)? En hoe gaan ze dat 'afdwingen'? Bij vaststelling het parket onder druk zetten om zoiets meer aandacht te geven? Dat programmapunt en de scheiding der machten is moeilijk verzoenbaar lijkt me.

Mogelijk zijn veel stemmen dus proteststemmen en niet echt ideologisch ingegeven. Nu, de volgende overstroming die hier de pijnlijk slechte infrastructuur langs de Dender blootlegt gaat FN ook populariteit kosten. Dat is immers Vlaamse materie waar ze niet erg veel grip op hebben. Ze hebben anderzijds wel de perceptie gecreëerd dat ze alle problemen gaan aanpakken.
Het is en blijft gemeentepolitiek hé. Veel mensen boeit het niet wat de achterliggende partij is; in veel gemeenten zijn er zelfs kartels of onafhankelijke lijsten waar de normen/waarden van de "moederpartij" niet combineerbaar zijn dus ik zou zelfs dus durven stellen dat het noch kiezers noch diegene die opkomen het boeit :P Het stemgedrag op gemeentelijk niveau komt niet echt overeen met de resultaten op Vlaams/federaal niveau.
Campagne voeren is ook veel harder aanwezig op lokaal niveau, en mensen stemmen gemeentelijk ook rapper op iemand die ze kennen.

Combineer dat met de proteststem, want al je puntjes waar je niet tegen kan zijn, kunnen ook aanzien worden als tekortkomingen van de vorige besturen.
En de Ninovieters hebben massaal hun stem uitgebracht, zelfs als je de volmachten niet meerekend zou de opkomst veel hoger liggen dan het Vlaamse gemiddelde. Dus of het nu als protest of effectief voor een partij was, de bevolking van Ninove wou echt wel hun mening uitdrukken.

En i.v.m. het onverdoofd slachten, het programmapunt is de strikte handhaving ervan. Wat natuurlijk een mooi gratis programmapunt is, want valt niet te controleren ^^ Dus als er vastgesteld wordt dat er onverdoofd geslacht wordt, moet men hoedanook optreden en haalt men het programmapunt. Indien er geen vaststelling zijn, kan men zichzelf een schouderklopje geven dat ze het strikt gehandhaafd hebben :)
Zo zijn er nog wel veel steden en gemeenten met partijen die graag gratis programmapunten erop zetten, of dingen die niet hun bevoegdheid zijn. Wat evengoed mooi meegenomen is; als Vlaanderen het dan doorvoert, is hun programmapunt doorgevoerd en indien niet kunnen ze de schuld bij het gewest leggen :D

- Betere fietspaden zodat de schoolgaande jeugd veiliger op weg kan. Klopt dat de fietsinfrastructuur niet echt optimaal is en er een paar zeer gevaarlijke punten zijn waar veel fietsende jongeren voorbij moeten op weg naar school.
Ze hebben dat groot kruispunt maanden aangepakt en verbouwd en wat blijkt? Het is nog steeds extreem gevaarlijk als je van de Okegembaan komt en de Expressweg moet nemen. Ongelooflijk dat zoveel miljoenen geïnvesteerd zijn zonder dat dit gevaarlijk kruispunt is opgelost. De werken zijn klaar dus ja... het zal pas voor binnen 30-40 jaar zijn eens er nog eens budget vrijkomt hiervoor. Echt een gemiste kans.

- Ruimere openingsuren van het gemeentehuis. True, als je een job hebt met uren van 9 tot 17 u. is het moeilijk om op het gemeentehuis te geraken zonder verlof te nemen.
- Open loket ipv alles op afspraak. Hier is echt quasi voor alles een afspraak nodig op het gemeentehuis. FN wilt meer walk-in ipv op afspraak.
Ik vind op afspraak juist 10x leuker dan daar 70 minuten te zitten wachten :D

Jouw post vind ik oprecht interessant, maar ik betwijfel of veel mensen die punten hebben gelezen. Ik heb het alleszins nog niemand van Ninove horen zeggen. Het gaat altijd over de allochtonen als ze op die partij stemmen. Dat is hun enige reden. Godzijdank zijn er nog een kleine 50% die niet voor Guy gestemd hebben, dat zijn dan de mensen die niet roepen op café (typisch)

Ik vind op afspraak juist 10x leuker dan daar 70 minuten te zitten wachten :D
Ik ook, toch voor niet-dringende zaken.

Een politiekantoor dat enkel op afspraak open is, wil ik bijv niet pas binnen 2 weken terecht kunnen als er iets gestolen is.

Ook voor oudere mensen of mensen die gewoon niet mee zijn, lijkt me een afsprakensysteem ambetant. 'maak maar een afspraak via de site' is moeilijk als je niet op die site geraakt.

Zeker voor een politiekantoor, daar zou je toch altijd terecht moeten kunnen 24/24. Je kan moeilijk verwachten van die mensen dat ze hun laptop up-to-date houden de hele tijd. Sommige zoals dat vrouwtje in het programma hebben een afgedankte laptop van >10 jaar oud die ze ergens van iemand gekregen of geleend hebben. En als je computer en smartphone gestolen is , kan je moeilijk op de site geraken om een afspraak te maken.
Je moet natuurlijk altijd minstens iemand hebben die de dienst bemant als je zonder afspraak werkt.

Ik zou het wel straf vinden op het stadhuis als je niet meer 1 dag in de week hebt dat je zonder afspraak kan gaan. Ik vind een afsprakensysteem goed, voor mijzelf, aangezien ik ook niet graag een uur of langer in de wachtzaal zit, maar voor wie niet mee is met de technologie moet er minstens 1 vaste dag in de week zijn (of 2 halve dagen) dat je zonder afspraak kan gaan.

edit: https://www.ninove.be/dienst-burgerzaken blijkbaar is't wel zo, zelfs voor de dienst bevolking (zoals een nieuwe identiteitskaart / rijbewijs en van die zaken) moet je al een afspraak maken...

Zeker voor een politiekantoor, daar zou je toch altijd terecht moeten kunnen 24/24. Je kan moeilijk verwachten van die mensen dat ze hun laptop up-to-date houden de hele tijd. Sommige zoals dat vrouwtje in het programma hebben een afgedankte laptop van >10 jaar oud die ze ergens van iemand gekregen of geleend hebben. En als je computer en smartphone gestolen is , kan je moeilijk op de site geraken om een afspraak te maken.
Je moet natuurlijk altijd minstens iemand hebben die de dienst bemant als je zonder afspraak werkt.

Ik zou het wel straf vinden op het stadhuis als je niet meer 1 dag in de week hebt dat je zonder afspraak kan gaan. Ik vind een afsprakensysteem goed, voor mijzelf, aangezien ik ook niet graag een uur of langer in de wachtzaal zit, maar voor wie niet mee is met de technologie moet er minstens 1 vaste dag in de week zijn (of 2 halve dagen) dat je zonder afspraak kan gaan.

edit: https://www.ninove.be/dienst-burgerzaken blijkbaar is't wel zo, zelfs voor de dienst bevolking (zoals een nieuwe identiteitskaart / rijbewijs en van die zaken) moet je al een afspraak maken...
Is dat niet bijna overal de standaard? Mensen die klagen over afspraken zijn ook diegene die meestal klagen dat er teveel ambtenaren zijn?

En nogmaals, dat zijn geen marginalen maar mensen uit de middenklasse die eerlijk gezegd voldoende verdienen en een té goed leven hebben om zich over deze zaken zo gefrustreerd te uiten. Als ik zelf een villa heb van 1 miljoen euro, snap ik écht niet hoe ik mij kan opwinden over al die profiteurs die zogezegd van alles krijgen van onze staat. Kijk ten eerste naar uzelf, heb je het goed zwijg dan. En ten tweede, er zijn genoeg blanke profiteurs hoor.
Uw ten tweede klopt uiteraard helemaal.

Maar uw ten eerste stuk dat ik vind ik wel een bijzondere kronkel. Heb je het goed? Zwijg dan.

Ik zou de Gert Verhulsten of Marc Couckes echt wel evenveel recht geven om zich op te winden over profiteurs die zogezegd van alles krijgen van onze staat.

niet de hele thread gelezen, maar ik zie dat er geen nieuwe aflevering meer is, na nummer 3?

Is het gedaan nu? was wel leuke tijdverdrijf :)

Straks weer Wij zijn van Nienof! Dit programma is tot nu toe echt wel mijn guilty pleasure van de maand. Ben eens benieuwd of ze eindelijk iemand normaal gaan vinden om te interviewen :laugh:

Terug
Bovenaan