Zou jij mensen van uw werk uitnodigen op uw huwelijksfeest?

Wie nodig je uit op je huwelijksfeest (met partners)?

• Mensen van uw werk uitnodigen op uw huwelijksfeest? Whut??

Stemmen: 48 35,0%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken.

Stemmen: 26 19,0%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken + uw direct leidinggevende

Stemmen: 42 30,7%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken + uw direct leidinggevende + andere hoofden

Stemmen: 12 8,8%
  • Andere (post in thread)

Stemmen: 9 6,6%

• Totaal aantal stemmers
    137

Five-seveN

Well-known member
Crowdfunder FE
Anonieme Poll

Gewoon om eens te polsen hoe dit gaat in verschillende bedrijven bij verschillende mensen.

Dit is wel in de veronderstelling van niet-Covid tijden, dus zoveel gasten als je wil.

Ik had mijn salesteam (6 man + partner) en mijn directe baas uitgenodigd. We hebben wel een vrij hechte kliek, we doen ook jaarlijks een weekend met de partners.
Het zijn ook de grootste varkens die ik ken, dus ik wou ze sowieso niet missen op het feest :p maar uiteindelijk moet iedereen dat zelf beslissen :)

Aangezien onze dienst bestaat uit 50 man inclusief leidinggevende is het onmogelijk om iedereen uit te nodigen.

De meeste bij ons nodigen hun rechtstreeks team uit + partners en dan zit je toch al gemakkelijk aan 16 man extra.

Enkel rechtstreekse baas is er bij, de andere bazen worden zelfs ni uitgenodigd.

Ik zou hetzelfde doen plus 4 ander collega’s dat ook zeer goede vrienden zijn en waar we elkaars getuigen van zijn.

Ik heb er nul boodschap aan om mensen van mijn werk buiten die context te zien. Ik kom daar goed mee overeen maar daar blijft het dan ook bij

Ik heb gewoon deze die ook echt vrienden zijn van me uitgenodigd op mijn huwelijk.

Eerst ging ik heel mijn team vragen, maar ik vond het teveel geld om een deel schijnheiligaards erbij te hebben.

Ze gaan mss wel in hun gat gebeten zijn want ik vermoed wel dat ze dachten dat ik hen ging uitgenodigd hebben maar couldn't care less.

Goeie sfeer op het werk? Kleine receptie geven op het werk zelf bvb vrijdag om 17u of ene trakteren vlakbij voor de naaste collega's of het team.

Slechte sfeer op het werk: waarom zou iemand zelf moeten weten dat je trouwt?

Trouwen is, in mijn ogen, iets dat je wil delen met mensen om wie jij geeft en die om jou geven. Alles wat naar verplichting riekt : fuck that!

Misschien ook onderscheid maken tussen avondfeest en dansfeest.
En zoals hierboven al vermeld zijn er zodanig veel situaties van teams, sfeer, al dan niet hechte vrienden waar je al vaker wat meer buiten het werk doet, etc.

Een collega die ging trouwen had iedereen van de dienst uitgenodigd voor de receptie. Het feest zelf was voor familie en goeie vrienden. Dat vond ik zelf wel een propere oplossing.

Mijn team + partners uitgenodigd hier. Waren een 16-tal personen.
Mijn man al zijn collega's zonder partner. Dat waren sowieso al 12 personen.

Mijn collega's zijn ook vrienden geworden met de jaren en we spreken regelmatig af buiten het werk om samen eens op zwier te gaan.. Dus ja, absoluut. Tzijn ook fuifbeesten, dus laat maar komen :) Ditto voor mijn direct leidinggevende.

Liever niet. Goede sfeer op het werk, maar collega's blijven beperkt tot het werk.
Het zijn er intussen ook een 17-tal dus nogal veel.
Op zo'n trouwdag word je al grotendeels geleefd vermoed ik, en dan beperk ik het liever tot een hechtere kring dan +100 mensen te moeten spreken.

Goh, moeilijke keuze. ZItten met een team van 10 man in totaal, denk dan eerder receptie op de trouw zelf allemaal uitnodigen.

Toen ik nog doctoraatsstudent was had ik enkele collega's die goede vrienden waren, zeker mijn bureaugenoten. Die ontvingen mij ook thuis in hun thuisland en dergelijke zaken, dus ja, moest ik toen getrouwd zijn, zeker.

Ondertussen zijn die mensen allemaal elders aan het werk en zijn het gewoon vrienden, mijn huidige collega's zijn ook leuke mensen maar er is nu iets meer afstand.

Ik heb gewoon deze die ook echt vrienden zijn van me uitgenodigd op mijn huwelijk.

Eerst ging ik heel mijn team vragen, maar ik vond het teveel geld om een deel schijnheiligaards erbij te hebben.

Ze gaan mss wel in hun gat gebeten zijn want ik vermoed wel dat ze dachten dat ik hen ging uitgenodigd hebben maar couldn't care less.
Idem eigenlijk. De collega's waarmee ik goed overeenkom voor heel het feest. Collega's waarmee ik minder een band heb, receptie. En collega's die ik buiten het werk hunne kop niet moet zien, niet.

Dat ze in hun gat gebeten zijn al dat ze willen. Als ik een feest organiseer buiten het werk die veel geld kost, beslis ik wie komt en wie niet.

Enkel voor de aperitief/receptie, maar niet voor het volledige avondfeest/maaltijd.

Hangt ook af van collega tot collega natuurlijk

Het zijn collega's voor een reden. Werk & privé zijn gescheiden, en worden dat ook zo gehouden. Het privéleven van mijn collega's boeit mij geen fluit, en omgekeerd hoort dat ook zo te zijn.

Ja dan krijg ik meer cadeautjes. Ik zou ook gewoon hotdogs ofzo geven om te eten dus voor de kostprijs moet ik het nie laten.

Het zijn collega's voor een reden. Werk & privé zijn gescheiden, en worden dat ook zo gehouden. Het privéleven van mijn collega's boeit mij geen fluit, en omgekeerd hoort dat ook zo te zijn.

Dus collega's kunnen nooit (goede) vrienden worden bij u?

Ik zou dat persoonlijk niet kunnen, collega's zijn en met niemand echt een amicale band hebben. Ik zeg niet dat ge met iedereen moet overeenkomen, verre van zelfs, maar wat vriendschap tss collega's is toch aangenamer werken?

Er is, wat mij betreft dan toch, echt wel een verschil tussen amicaliteit en vriendschap. Ik heb collega's waar ik relatief close mee ben, maar ik beschouw hen niet als vrienden (en omgekeerd is dat ook niet het geval). Zijn eerder "goede kennissen" waar ik goed mee kan samenwerken, maar "buiten de uren" hoef ik daar niemand van te zien hoor.

Terug
Bovenaan