Aanhangwagens en remorques

Mensen die al (zelf) de bodemplaat vervangen hebben? Doen jullie dat met bindklinknagels, of met slotbouten? Origineel was het met popnagels, maar die slotbouten voelen eigenlijk beter aan?

Mensen die al (zelf) de bodemplaat vervangen hebben? Doen jullie dat met bindklinknagels, of met slotbouten? Origineel was het met popnagels, maar die slotbouten voelen eigenlijk beter aan?
Slotbouten is makkelijker om nadien los te maken wel.
Hangt ook van de vloer af, bij mijn vorige remork zat de bodemplaat vast onder de zijplaten, die lag daar dus zogezegd los in. In de huidige is 't ook met popnagels, maar als ik ooit iets moet vervangen gaan het toch ook slotbouten worden.

Is Eduard veranderd van ontwerp? Vroeger hadden zo toch die reflecterend rode en gele stroken.
9gDRABQ.png

ik volg. De mijne is ook es aan vervanging toe. Had gedacht om er gewoon een extra betonplex plaat bovenop te leggen en die op een paar plaatsen vast te boren :lol:

Waarschijnlijk wegbespaart als je ziet wat ongeremde aanhangers nog maar kosten. Daar is toch al enkele jaren een heuse prijzenslag bezig.
Ik kon het niet geloven, maar de identieke remorque die ik 3 jaar geleden kocht is nu 105 euro goedkoper geworden.
In nominale term, dus reëel nog meer

ik volg. De mijne is ook es aan vervanging toe. Had gedacht om er gewoon een extra betonplex plaat bovenop te leggen en die op een paar plaatsen vast te boren :lol:
Mijn pa heeft dat vroeger eens gedaan (betonplex). Heeft het niet super lang volgehouden, dacht ik. Sowieso ligt er nu al heel lang een aluminiumplaat erop, maar ik ben niet zeker hoe het is vastgemaakt. Ik zal eens kijken, want ze staat hier.

Ik kon het niet geloven, maar de identieke remorque die ik 3 jaar geleden kocht is nu 105 euro goedkoper geworden.
In nominale term, dus reëel nog meer
3 jaar geleden waren aanhangwagens ook wel extreem duur. Onze aanhangwagen in 2021 gekocht en is nu 30 percent duurder.
Ik vind de prijzen die ze tegenwoordig voor aanhangwagens vragen nog altijd te hoog. Ze zijn een stuk harder gestegen dan de cumulatieve inflatie de afgelopen 5 jaar.

Mijn pa heeft dat vroeger eens gedaan (betonplex). Heeft het niet super lang volgehouden, dacht ik. Sowieso ligt er nu al heel lang een aluminiumplaat erop, maar ik ben niet zeker hoe het is vastgemaakt. Ik zal eens kijken, want ze staat hier.
Heb dat eens gedaan bij een vrachtwagen .
Bovenop de houte latten betonplaten gelegd omdat er gaten in de houten voer zaten e er vanalles door kon vallen .
Heeft lang gehouden hoor en we hebben enkel eens een keer moeten vervangen omdat ze versleten waren van het laden met een vorklift .
Had ze gewoon vast gevezen op regelmatige afstand en de zijkant afgekit waar de volgende plaat aansloot . (Zodat er geen water tussen of onder kan komen want eens je zaagt is de plaat nietmeer watervast . ;)

Heb dat eens gedaan bij een vrachtwagen .
Bovenop de houte latten betonplaten gelegd omdat er gaten in de houten voer zaten e er vanalles door kon vallen .
Heeft lang gehouden hoor en we hebben enkel eens een keer moeten vervangen omdat ze versleten waren van het laden met een vorklift .
Had ze gewoon vast gevezen op regelmatige afstand en de zijkant afgekit waar de volgende plaat aansloot . (Zodat er geen water tussen of onder kan komen want eens je zaagt is de plaat nietmeer watervast . ;)
Dat kan het natuurlijk ook geweest zijn :biglaugh: Ik weet dat de remorque op een gegeven moment hout hand en nu niet meer.

Terug
Bovenaan