Herman De Croo
Well-known member
Mensen die al (zelf) de bodemplaat vervangen hebben? Doen jullie dat met bindklinknagels, of met slotbouten? Origineel was het met popnagels, maar die slotbouten voelen eigenlijk beter aan?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Slotbouten is makkelijker om nadien los te maken wel.Mensen die al (zelf) de bodemplaat vervangen hebben? Doen jullie dat met bindklinknagels, of met slotbouten? Origineel was het met popnagels, maar die slotbouten voelen eigenlijk beter aan?
Op hun site zie ik dat enkel de geremde remorken nog die strepen hebben.Is Eduard veranderd van ontwerp? Vroeger hadden zo toch die reflecterend rode en gele stroken.
![]()
Waarschijnlijk wegbespaart als je ziet wat ongeremde aanhangers nog maar kosten. Daar is toch al enkele jaren een heuse prijzenslag bezig.Op hun site zie ik dat enkel de geremde remorken nog die strepen hebben.
Mensen die al (zelf) de bodemplaat vervangen hebben? Doen jullie dat met bindklinknagels, of met slotbouten? Origineel was het met popnagels, maar die slotbouten voelen eigenlijk beter aan?

Ik kon het niet geloven, maar de identieke remorque die ik 3 jaar geleden kocht is nu 105 euro goedkoper geworden.Waarschijnlijk wegbespaart als je ziet wat ongeremde aanhangers nog maar kosten. Daar is toch al enkele jaren een heuse prijzenslag bezig.
Mijn pa heeft dat vroeger eens gedaan (betonplex). Heeft het niet super lang volgehouden, dacht ik. Sowieso ligt er nu al heel lang een aluminiumplaat erop, maar ik ben niet zeker hoe het is vastgemaakt. Ik zal eens kijken, want ze staat hier.ik volg. De mijne is ook es aan vervanging toe. Had gedacht om er gewoon een extra betonplex plaat bovenop te leggen en die op een paar plaatsen vast te boren![]()
3 jaar geleden waren aanhangwagens ook wel extreem duur. Onze aanhangwagen in 2021 gekocht en is nu 30 percent duurder.Ik kon het niet geloven, maar de identieke remorque die ik 3 jaar geleden kocht is nu 105 euro goedkoper geworden.
In nominale term, dus reëel nog meer
Heb dat eens gedaan bij een vrachtwagen .Mijn pa heeft dat vroeger eens gedaan (betonplex). Heeft het niet super lang volgehouden, dacht ik. Sowieso ligt er nu al heel lang een aluminiumplaat erop, maar ik ben niet zeker hoe het is vastgemaakt. Ik zal eens kijken, want ze staat hier.

Dat kan het natuurlijk ook geweest zijnHeb dat eens gedaan bij een vrachtwagen .
Bovenop de houte latten betonplaten gelegd omdat er gaten in de houten voer zaten e er vanalles door kon vallen .
Heeft lang gehouden hoor en we hebben enkel eens een keer moeten vervangen omdat ze versleten waren van het laden met een vorklift .
Had ze gewoon vast gevezen op regelmatige afstand en de zijkant afgekit waar de volgende plaat aansloot . (Zodat er geen water tussen of onder kan komen want eens je zaagt is de plaat nietmeer watervast .![]()
Ik weet dat de remorque op een gegeven moment hout hand en nu niet meer.Zou allemaal automatisch moeten zijn.Iemand een idee of ik bepaalde rijhulpsystemen in mijn Skoda Enyaq moet uitzetten als'k een fietsendrager installeer? Of schakelen zo'n systemen automatisch uit van zodra de stekker van de fietsenrek in steekt? Is eerste keer dat ik trekhaak heb en fietsenrek ga installeren, dus werkelijk geen idee van en van boekje word'k niet veel wijzer.
Bij mijn Mazda gaat dat automatisch van zodra hij een aanhangwagenstekker detecteert.Iemand een idee of ik bepaalde rijhulpsystemen in mijn Skoda Enyaq moet uitzetten als'k een fietsendrager installeer? Of schakelen zo'n systemen automatisch uit van zodra de stekker van de fietsenrek in steekt? Is eerste keer dat ik trekhaak heb en fietsenrek ga installeren, dus werkelijk geen idee van en van boekje word'k niet veel wijzer.