Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - Debat Walz vs Vance

Avondland

Well-known member
Debat tussen Walz en Vance leverde geen echte winnaar op, volgens VRT. Vance zou wel meer "punten" hebben gescoord voor Trump dan Walz voor Harris en zou het debat beter naar zijn hand hebben gezet, al eindigde Walz sterk. Debat was ook relatief beleefd.

Ik heb het zelf niet gevolgd, maar dit zou wel een debat kunnen geweest zijn waarbij de ene partij de andere kon overdonderen. Wat dus niet is gebeurd.

Ik heb stukken gevolgd en vond het verademd om nog eens een debat op dat niveau te zien waar enige vormen van beleefdheid aanwezig waren. Er waren tenminste punten waarbij beide respectievelijk naar elkaar toen konden zeggen “hier zijn we akkoord over” etc.

Vance die letterlijk zegt, ik citeer: the rules were that you weren't going to fact check.

Holy shit. Hoe mentaal gestoord ben je als je stemt voor een partij die gewoon over alles liegt.

Ik heb stukken gevolgd en vond het verademd om nog eens een debat op dat niveau te zien waar enige vormen van beleefdheid aanwezig waren. Er waren tenminste punten waarbij beide respectievelijk naar elkaar toen konden zeggen “hier zijn we akkoord over” etc.
Dit, dus. JD Vance blijft een ultraconservatief politicus, maar debatteerde wel (op zijn fact check-uitschuiver na) op een niveau dat mag verwacht worden van iemand die running mate is.

Het is jammer dat de Republikeinse partij (of vooral het MAGA-deel ervan) blijft dezelfde reeds ontkrachte leugens bovenhalen om bepaalde punten naar voor te brengen, terwijl ze zich evengoed zouden kunnen op een serene manier focussen op de punten zelf zonder al die wilde verhalen errond te breien en dan heb je gewoon een normale verkiezingsstrijd. Enfin, met Vance toch. Ik weet niet of "sereen debatteren" compatibel is met de stijl die Trump zo ver gebracht heeft en waar hij niet van wil afwijken.

Vance die letterlijk zegt, ik citeer: the rules were that you weren't going to fact check.

Holy shit. Hoe mentaal gestoord ben je als je stemt voor een partij die gewoon over alles liegt.
Zijn ontwijkend op de vraag of Trump in 2020 had verloren zei ook genoeg imo.

Dat is inderdaad het probleem met Vance. Hij verspreidt ook leugens maar op een manier waarop je het nog zou geloven ook.
Het is nu toch weer duidelijk dat hij zwaar heeft gelogen over Obamacare, abortus, de verkiezing in 2020,... Toch wel cruciale verkiezingspunten. En dat was enkel nog maar in dit debat.

Terug
Bovenaan