phate_13
Well-known member
Neen, dat is zeker het geval. Maar het is niet persé het één of het ander, toch?Heb je liever dan weer de willekeur van voor de VAR?
Achja, er gaat altijd gezeverd worden. Sucks als je zelf buitenspel liep, maar dat geldt voor alle partijen. Zie dan gewoon dat je niet buitenspel staat eh.
Zolang die VAR consequent gebruikt wordt is dat toch gewoon het eerlijkste.
Maar wat belangrijk is voor de belevenis is dat de regels duidelijk zijn (zo gemakkelijk mogelijk) en dat de beoordeling zo snel mogelijk plaats vindt.
En kijk naar de discussies over handsbal. Naar wat nu persé off-side is. (Bv. Je "staat" off-side. Maar waar je "staat" is dat niet zo, maar wel doordat je schouder uitsteekt.)
Qua snelheid, merk ik toch dat er meer vertraging op zit dan vroeger, ik zit langer in spanning te wachten "is dit nu wel goal". In het verleden werd er sneller ingegrepen als er een vermoeden was, is mijn indruk. Er zou hier nog wat vooruitgang op moeten geboekt worden om sneller een beslissing te kunnen maken.
"Juist" is goed, en natuurlijk gewenst. Maar als je bv. kijkt hoe lang men deed over die goal van Nederland tegen Frankrijk qua buitenspelsituatie. Maak je beslissing. Was dit echt fout beoordeeld geweest als dat in 1 minuut ipv 3 minuten was beslist? (En zelfs 1 minuut vind ik lang.)
Als ze dat willen veranderen naar hetgeen waar de FIFA blijkbaar voor aan het pushen is, dat kan denk ik alleen maar beter zijn. Al denk ik dat je daar ook weer absurde situaties gaat krijgen dat aanvallers dan constant met gestrekte armen gaan lopen zodat er toch een hand ofzo binnenspel blijft.