Besparen, op wat letten jullie ?

Ja, dan belt die gewoon naar Telenet om dat terug te hebben, he. Dat moet van haar zelf komen.
Dat is hier ook al een oude discussie, ik wil de tv al lang opzeggen maar zij heeft het graag in huis ter beschikking (terwijl er voor de meeste zaken apps zijn). Ik ga dat niet zomaar opzeggen, het zijn geen kleine kinderen hé. Als zij dat echt graag wil leg ik mij daar bij neer, al dikwijls over geargumenteerd.

Ik vind het wel grappig hoeveel klagen over hun partner en haar/zijn uitgaven maar als ik dan topics op dit forum lees over wagens, multimedia installaties, computers enzoverder... 😁

Laatst bewerkt:
Niet zetten is altijd goedkoper uiteraard, maar ook daar: niet per definitie akkoord gaan met aangegeven prijzen, en gewoon de kl*ten aan het lijf hebben om daar iets van te zeggen, kan ook al veel doen.

CQ hier: combi micro/gewoon, combi stoom/gewoon en ne gewone; totale aankoopwaarde zonder meer: 4 à 4,5k€. Mailtje richting einde jaar naar den elektrowinkel genre "mannekes, ik wil dees, dees en dees, maakt me eens een prijske": 2,6k aub voor alle drie geleverd aan huis, enkel zelf installeren (lees, pries insteken, en 2 vijzen vastmaken). Easy as that.

Was bij ons een klucht bij de heraanleg van de zijtuin. Was 4000 of zo voor uitbreken en afvoeren bestaande verharding. En dan nog 2000 voor aanleggen nieuwe padje (dat we liefst in dezelfde tegels wilden). Bleek dat ze dus met de kraan gewoon alles gingen uitgraven, in een container gingen kieperen, afvoeren als gemengd afval en dan dezelfde tegel opnieuw kopen om padje aan te leggen. Leek me beetje weggesmeten geld (letterlijk).

Vond ik beetje veel. Stukje van de offerte in regie laten zetten en hele stukken zelf bestaande planten uitgegraven en in de remorque. 5 min over en weer rijden en gratis gedumpt. Stenen zelf uitgegraven en op palletje gelegd (was letterlijk gewoon van de stabilise pakken en stapelen). Zijn stenen van ongeveer 1 euro per stuk (15x15cm). 3 palletjen verkocht voor paar 100 euro en 1 palletje gehouden. De moeilijke stukken stabilise en kantopsluitingen hebben ze uiteindelijk zelf met kraantje uitgegraven, maar was dan geen gemengd afval meer. Resultaat. Factuur 5000 euro naar beneden, cege is paar weekendjes bezig geweest EN veel van de planten zijn gerecycleerd kunnen worden - waaronder beukenhagen van 2-3m hoog

Niet dat dat stoomgeval veel werk heeft, mabon 🙃

Hier wordt de stoom enkel gebruikt voor asperges en zalm klaar te maken. En om lasagnes te heropwarmen in regeneratiestand. Maar altijd zoveel opkuis die stoomstand :cautious:

Was ook zo'n 'must have die we veel gaan gebruiken', right. :laugh:

Nee, auto niet verkocht, anders heb ik er geen meer. Maar een pak minder kilometers doen scheelt ook wel in allerhande kosten. Dingen zoals aankoop en verzekering blijven wel natuurlijk.
Kilometerverzekering nemen, en elke jaar opzeggen en een andere promo nemen. Zal dit jaar 600 eur besparen voor 2 wagens.

Ik vind het wel grappig hoeveel klagen over hun partner en haar/zijn uitgaven maar als ik dan topics op dit forum lees over wagens, multimedia installaties, computers enzoverder... 😁
Inderdaad, overal rozengeur en maneschijn, en zo te zien, perfectie.

- Weekmenu is vastgelegd op papier. Zondag dit, maandag dat, dinsdag dit, etc
Da's imo ook een goeie besparing: plan uw menu voor de week die komt en ga één keer naar de supermarkt om alles te kopen. Zo vermijd je impulsaankopen. Uiteraard is af en toe eens afwijken geen ramp maar in regel volgen we dit wel en dat helpt echt.

Verder is het meeste al aangehaald: bulk deals, bepaalde zaken uitstellen/afvragen hoe noodzakelijk het is, bij noodzakelijke grote aankopen de verschillende opties goed bekijken.

Voor de rest:
- afstappen van merkproducten (bv deze choco in plaats van deze, of Everyday nootjes in Duyvis.
- zelf een aantal groenten planten: courgette, pompoenen, prei.. allemaal geen moeilijke planten.
- idem met fruit als zijn alle aarbeiplanten er dit jaar wel aan gegaan :(
- groenten en fruit in seizoen kopen
- afval sorteren en de moeite doen om zelf naar het containerpark te doen. De eerste 500kg groenafval is daar gratis. Vs betalen per ophaling en per kilo wanneer je het in de groencontainer doet
- dan kom je aan dit: 84kg restafval op een jaar vs 250 gemiddeld
-
1750248113396.png

- afval sorteren en de moeite doen om zelf naar het containerpark te doen. De eerste 500kg groenafval is daar gratis. Vs betalen per ophaling en per kilo wanneer je het in de groencontainer doet
- Bekijk bijlage 41940
Allemaal goed en wel als je een woning hebt met tuin en garage zodat je alle afval tijdelijk mooi kan stockeren.

Geef me toch maar Nocciolata.

Allemaal goed en wel als je een woning hebt met tuin en garage zodat je alle afval tijdelijk mooi kan stockeren.

Geef me toch maar Nocciolata.
Da's wel waar, we hebben de mogelijkheid om dat te doen. Maar al onze buren ook en die hun vuilbak staat elke keer goed vol buiten.
Qua witte producten: niet alles haalt het hier hoor maar bv die choco is hier in huis door iedereen goedgekeurd :)

FYI: wat/hoeveel gratis is, is heel verschillend afhankelijk van intercommunale. Hier is het per gezin per jaar bv 125 kg recycleerbaar afval + 200kg hechtgebonden asbest gratis. Een gemeente verder is het bv €2 per keer ongeacht gewicht of wat je binnenbrengt.
En het hangt ook af hoe ver het containerpark is natuurlijk, als je elke keer voor een paar kilo groenafval 15km met de auto moet rijden (wat bij mijn ouderlijk huis zo was), ben je goedkoper af om het te laten ophalen.

- Weekmenu is vastgelegd op papier. Zondag dit, maandag dat, dinsdag dit, etc
Meh dat doe ik nu ook wel.

Heeft imo veel voordelen.

Maar 1 keer in de week naar de winkel moeten
Beetje degelijk plannen zodat er minder weggesmeten wordt ( niet dat dat geld zoveel uitmaakt maar ik vind het onnozel van een halve krop sla te moeten wegsmijten)
Niet elke dag moeten denken van "wat eten we vandaag"
En dan als (imo) minste voordeel, minder impuls kopen

Da's imo ook een goeie besparing: plan uw menu voor de week die komt en ga één keer naar de supermarkt om alles te kopen. Zo vermijd je impulsaankopen. Uiteraard is af en toe eens afwijken geen ramp maar in regel volgen we dit wel en dat helpt echt.

Maar dat is een foute oplossing voor een legitiem probleem. Als je probleem is dat je te veel koopt, koop dan minder. Daarvoor heb je niet noodzakelijk een weekmenu nodig. Iedereen weet toch dat als je 10 vleesjes in de kar legt, je te veel mee hebt. Met of zonder weekmenu. Of als je een knolselder en 3 prei en 2 pakken asperge en 2 dozen champignons en een zak wortel, dat dat te veel is ?

We hebben het ook geprobeerd, hoor. Maar bij ons was er altijd wel een last minute change of een kind heeft bij de moeke/vake warm gegeten woensdag en 's avonds een boterham wil of er was kip met curry gepland en ze willen alle 2 pannenkoeken of we gaan naar frietkot omdat ze te lang in de tuin gespeeld hebben en geen tijd meer of of. Resultaat is dat het zo goed als nooit het weekmenu was dat gepland was. En dan zit je op einde van de week met ofwel een pak wortels, of 3 hamburgers of whatever over dat niet te combineren is in een gerecht.

Wat bij mij werkt is voor een week van 7d, eten voor 5d meenemen. Dus 5 vleesjes. Voor ik vertrek naar de winkel mag elk kind en moeder een gerecht roepen dat ze willen, dat komt op het aankoop lijstje. De rest vul ik aan. En dan typisch neem ik standaard een zak wortels, wat paprika's, wat tomaten mee zodat ik met gemak een gerecht of 10 kan maken zonder veel te plannen op voorhand. En de gaten vul ik dan op met ofwel spaghetti uit de vriezer of macaroni maken (5 min werk, altijd alles voor in huis) of scampi diabolique maken (altijd alles voor in huis) of iets anders dat in de vriezer zit.

Verder is het meeste al aangehaald: bulk deals, bepaalde zaken uitstellen/afvragen hoe noodzakelijk het is, bij noodzakelijke grote aankopen de verschillende opties goed bekijken.

Voor de rest:
- afstappen van merkproducten (bv deze choco in plaats van deze, of Everyday nootjes in Duyvis.

Ja, zeker voor basic staples zoals patatten of rijst of water of bananen.

Voor de rest zijn er wel verschillen tussen merk en niet-merk producten. Ik denk dat iedereen wel zijn lijstje heeft van wat van een merk moet zijn en wat niet. Chocoladewafels van Everyday, sign me up. Prince koeken van Everyday, niet te fretten. Pickel chips van Everyday, sign me up.

- zelf een aantal groenten planten: courgette, pompoenen, prei.. allemaal geen moeilijke planten.

Ik heb ook een grote moestuin, maar voor de winst moet je dat toch niet doen, he ? Prei staat 6 mnd in de grond en moet je toch veel onkruid wieden om deftige prei te hebben. Courgette en pompoen kost nu toch niet echt veel in de winkel. Enige dat rendabel is, zijn paprika's, meloenen, peper, tomaten. En dan is dat nog rekenen aan Afrikaanse uurlonen.

- idem met fruit als zijn alle aarbeiplanten er dit jaar wel aan gegaan :(

Na dit jaar geef ik aardbeien op. Ik zet elk jaar voor 20 euro planten en ik heb de laatste 3-4y misschien 10 aardbeien kunnen oogsten. Ofwel te nat, ofwel te droog ofwel zijn de beesten er mee weg. :cautious:

- groenten en fruit in seizoen kopen

Ja, nobrainer. Maar verrassend hoe weinig mensen de groentenseizoenen kennen. Aardbeien in februari. Niet te fretten en duur.

Los van de prijs is de kwaliteit/smaak ook gekoppeld aan het seizoen (obviously). Als ik mensen asperges zie opdienen als kerstmenu, dan vloekt dat toch in mijn hoofd. Asperges na St Jans dag, heiligschennis.

- Bekijk bijlage 41940

Je moet natuurlijk willen en kunnen. Ik heb hier 4 kuub compostbakken staan en een kippenren. Alles organisch - inclusief gras, snoei, hagenscheerafval - wordt hier lokaal verwerkt. Is het te dik, gaat het door de hakselaar. Is het te dik daarvoor, gaat het in de vuurkorf houtvoorraad. Denk dat wij max 1 zak rest om de 2 weken buitenzetten (voor 3/4 gevuld met pampers) en 1 zak PMD om de 2 weken. Papier komen ze hier tegenwoordig halen dmv een eigen container die je voor je deur moet zetten, gratis ende voor niks.

Andere familieleden sorteren niet en geen groencontainer en zo. Gewoon alles in de restafval zak. 3 zakken per week buitenzetten met stinkend eten en zo. Gras afrijden en in een vuilzak proppen en dan scheuren en stinken en waaaaaaaaaaa.

Dat is nu ook niet de grote money saver voor mij.

Dat gaat meer om het principe. En met mijn tuin grotendeels een tijdsissue. Als ik elke keer mijn snoeiafval moet afvoeren naar containerpark, dan mag ik elke lente en herfst 10x naar containerpark rijden. En je mag maar 2x per dag binnen... Terwijl ik op 1 weekend alle bomen kan snoeien en alles door de hakselaar kan draaien. En ik krijg er premium mulch en/of compost van terug.

Onze grootste manier van besparen is Hello Fresh denk ik. We zijn met drie (twee volwassenen en één kind) en at kost ons gemiddeld €85/week. Dat voor 5 gerechten dus dat bespaart mij een hoop gedoe in de winkel (waar we haast niet meer hoeven te komen). Enkel op zondagochtend naar de plaatselijke supermarkt om wat charcuterie te halen en klaar.

We hebben het nu al een jaar of twee zo en echt tevreden over. Wij eten dat best graag en hoewel de porties in het begin soms aanpassen waren (betrekkelijk weinig vlees), wen je ook daar aan. De producten zijn ook gewoon vers en blijven tenminste enkele dagen houdbaar zonder te moeten invriezen. Da's wel iets anders als je vanuit de supermarkt bv. een steak ofzo meebrengt. De dag erna zit soms al groen...

FYI: wat/hoeveel gratis is, is heel verschillend afhankelijk van intercommunale. Hier is het per gezin per jaar bv 125 kg recycleerbaar afval + 200kg hechtgebonden asbest gratis. Een gemeente verder is het bv €2 per keer ongeacht gewicht of wat je binnenbrengt.
En het hangt ook af hoe ver het containerpark is natuurlijk, als je elke keer voor een paar kilo groenafval 15km met de auto moet rijden (wat bij mijn ouderlijk huis zo was), ben je goedkoper af om het te laten ophalen.

Heh, rare intercommunales. Hier wordt er niks opgehaald. grijze zak is 2.5 euro, blauwe 25 cent. Die mag je respectievelijk om de 1 of 2 weken buiten zetten. Papier in de container om de 4 weken buiten (meestal mag ik tussendoor al eens naar containerpark met een koffer vol dozen/papier).

In containerpark is alles gratis behalve steen, hout, en... asbest.

Maar dat is een foute oplossing voor een legitiem probleem. Als je probleem is dat je te veel koopt, koop dan minder. Daarvoor heb je niet noodzakelijk een weekmenu nodig. Iedereen weet toch dat als je 10 vleesjes in de kar legt, je te veel mee hebt. Met of zonder weekmenu. Of als je een knolselder en 3 prei en 2 pakken asperge en 2 dozen champignons en een zak wortel, dat dat te veel is ?
Het gaat dan vooral over impuls aankopen, zoiets als: ah, de chips staan in promo, we pakken rap 2 zakken mee.
Als je maar één keer in de supermarkt komt per week verkleint die kans. En ja, uiteraard is de basis: leg gewoon minder in uw kar. Maar supermarkten (en winkels in't algemeen) zijn zo ingericht om u meer en duurdere dingen aan te smeren dan je eigenlijk nodig hebt.

Ik zal is aan m'n overbuur vragen wat hij met z'n aardbeiplanten doet want die heeft gigantisch veel, grote en lekkere aardbeien. Al 3 volle bakjes gekregen, echt een pak beter dan die in de winkel.

En qua groentetuin: imo eet ge ook anders. Heel simplistisch: als ge 5 courgettes hebt, zorgt ge dat die op geraken en verzint ge 5 maaltijden met courgettes. Hebt der geen, dan is de kans dat ge 5 keer courgettes eet ni zo groot maar zitten daar ook andere (en duurdere) menu's tussen.

Heh, rare intercommunales. Hier wordt er niks opgehaald. grijze zak is 2.5 euro, blauwe 25 cent. Die mag je respectievelijk om de 1 of 2 weken buiten zetten. Papier in de container om de 4 weken buiten (meestal mag ik tussendoor al eens naar containerpark met een koffer vol dozen/papier).

Hier is dat dan weer anders: contairs is per ophaling, gecomineerd met het gewicht vd container.
Container park is hier 500kg groen afval gratis, alles erover is betalend. Grof vuil, gemengd bouwafval, grond, vlak glas, hout, steenpuin en asbest betalend.

Daar valt echt geen lijn in te trekken over meerdere regio's :)

Dat bedoelde ik dus met laten ophalen ;) Restafval en GFT is hier in containers & gewogen. Je betaalt per ophaling een "aanbiedingskost" en dan per kg. Om de 2 weken ophaling behalve in de zomer, dan wekelijks. Papier & glas wordt gratis opgehaald 1x per maand.

En ter info, mijn verbruik vorig jaar:
DatumTypekg
08/01/2024Rest
18,5​
08/05/2024GFT
46​
03/07/2024GFT
30,5​
11/09/2024GFT
42,5​
06/11/2024GFT
52,5​
08/11/2024Rest
18​
Volgende week gaat de restafvalcontainer voor de eerste keer geledigd worden dit jaar :p GFT is begin mei al eens buitengezet toen ik de tuin lenteklaar gemaakt heb. Wel al een aantal PMD zakken buitengezet dit jaar, dat wordt hier niet gewogen dus geen idee hoeveel (zelfs niet hoeveel zakken :p ).

Conclusie is vooral: zelfs al zou ik niet zo goed sorteren, afvalophaling kost eigenlijk niet zo veel; het bovenstaande was nog geen €25 + dan wat PMD-zakken aan €0,25/zak... Het zou bijna duurder zijn om telkens naar het containerpark te rijden met GFT. Om nog te zwijgen over het praktische probleem sinds ik geen remorque heb en ook geen goesting heb om wekenoude rottende GFT in mijn auto te vervoeren ^^

Ik zou graag tips krijgen om de madam te kunnen overtuigen om dat ook te schrappen.
Chromecast aan de tv gehangen , Telenet app deraf gegooid en alle zenders hun apps geïnstalleerd met de belofte "als je een programma niet kan zien komt er app van Telenet er terug op en nemen we terug een abonnement".
Ik denk dat ik ze in 2j er niet meer over gehoord heb.
Verder ook geen streaming abonnement. Ze weet dat ze iets kan toevoegen aan haar watchlist op imdb en dat het dan automagisch op plex verschijnt.

Sorry, maar voor mij is dat 1 van die dingen die veel moeite zijn, je nooit volhoudt en niks opbrengt.
Tgoh , tis er eerder eentje uit ideologie dan echt besparing. Afgemeten moet er 6l water lopen alvorens er warm water is. Ik doe dagelijks een afwas (flesjes en andere treut van de kleine oa.). Met die 6l geef ik alle planten binnen en gedeeltelijk buiten water. Onze regenput is 5m³ en eig iets te klein (came with the house). Als het één maand niet regent komen we "in de problemen". Die 6l x 30d die ik dan bespaard heb is 180l wat toch een paar keer de wc doortrekken is of nog een vat was kunnen draaien :) .
Onder die redenering van kost vs baten hebben we ook nog geen grotere regenput gestoken. Tegen dat we die paar 1000€ hebben terugverdiend door minder kraantjeswater te verbruiken liggen we beiden onder de zoden. Als we binnen dit en een paar jaar de tuin aanpakken zal er vermoedelijk wel een tweede put bij komen.
Ik zocht houtsnippers voor dezelfde zijtuin. Bleek dat 20 zakken van 50 l goedkoper waren dan een big bag/bulk. Waarom, no idea.
Kijk daarvoor is op facebook marketplace of 2ehands. Voor vellers van bomen is dit een afval product. Vorig jaar 10m³ afgeleverd op de oprit 200€.

Ik heb vrienden die een pak hesp of salami of kaas weggooien als het geopend is.
Dat is gewoon gans debiel.
afstappen van merkproducten (bv deze choco in plaats van deze, of Everyday nootjes in Duyvis.
Af en toe wil een mens ook wel gewoon nog iets lekker eten eh... Het hoeft niet altijd merk te zijn en sommige dingen van huismerken zijn best lekker. Maar Everyday, daar wandel ik met een grote boog rond.

groenten en fruit in seizoen kopen
Als je wil besparen, diepvries is altijd goedkoper dan vers (uit de winkel) en vaak zelfs nog verser omdat het zo snel ingevroren is.
Al zijn sommige dingen uit de diepvries gewoon niet lekker (hallo prei).

Het gaat dan vooral over impuls aankopen, zoiets als: ah, de chips staan in promo, we pakken rap 2 zakken mee.

En de zakken chips staan in de weekmenu ? Neen toch ? De impulsaankopen zijn toch de chips en koeken en marsen en whatever brol.

Als je maar één keer in de supermarkt komt per week verkleint die kans. En ja, uiteraard is de basis: leg gewoon minder in uw kar. Maar supermarkten (en winkels in't algemeen) zijn zo ingericht om u meer en duurdere dingen aan te smeren dan je eigenlijk nodig hebt.

Ja, dat snap ik allemaal wel. Maar dat lijkt me gewoon op te lossen met common sense. Je gaat naar de winkel voor een week. Dan heb ik nodig.
  • Vlees voor een week
  • Patatten/rijst/pasta voor een week (best checken op voorhand thuis of er nog waren)
  • Groenten voor een week
  • Brood, beleg, drinken
  • ...

Met minimale lijstje maken op voorhand van 'X Y Z zijn op' en ter plekke beetje je kar inschatten, kun je toch je kar deftig vullen. Er lijkt me veel te zitten tussen 7x/week naar de buurtwinkel crossen en een weekmenu op papier zetten.

Ik zal is aan m'n overbuur vragen wat hij met z'n aardbeiplanten doet want die heeft gigantisch veel, grote en lekkere aardbeien. Al 3 volle bakjes gekregen, echt een pak beter dan die in de winkel.

Time and effort, he. Elke dag water geven, veel compost, netje over spannen tegen de vogels. Maar voor een bak van 3 euro, ga ik geen 10x een uur s avonds water geven en dat als een pro onderhouden. Ik ben een luie moestuinierder.

En qua groentetuin: imo eet ge ook anders. Heel simplistisch: als ge 5 courgettes hebt, zorgt ge dat die op geraken en verzint ge 5 maaltijden met courgettes. Hebt der geen, dan is de kans dat ge 5 keer courgettes eet ni zo groot maar zitten daar ook andere (en duurdere) menu's tussen.

Ik zal in augustus en september eens een boek met quotes aanleggen als tomatenseizoen er aan komt. "Weeral tomatensoep", "tis hier altijd spaghetti", "weeral lasagne". Nee, als ik 5 courgettes heb (of 5 zakken tomaten, of of of), dan gaan er 4 van in de vriezer om die nu ongeveer uit te halen en in de compost bak te flikkeren zodat er plek is voor de nieuwe lading groenten. Met wat geluk is de helft opgesoupeerd in de winter :laugh:

Ik ben altijd vrijwilliger om soep te maken voor alle familiefeesten. Raak ik van die emmers (knol)selder, prei, tomaten, courgetten af :laugh:

Wij doen geregeld ook wel eens boodschappen in Duitsland. Typische producten zoals frisdrank en drogisterij-artikelen zijn daar steeds merkelijk goedkoper. Coca cola aan 80 cent/liter. Als je veel frisdrank drinkt loont het om daar eens een voorraad te halen.

Wij doen geregeld ook wel eens boodschappen in Duitsland. Typische producten zoals frisdrank en drogisterij-artikelen zijn daar steeds merkelijk goedkoper. Coca cola aan 80 cent/liter. Als je veel frisdrank drinkt loont het om daar eens een voorraad te halen.
Coca Cola niet in promo in de Colruyt is €1.45/liter. Voor mensen in Oost-en-West Vlaanderen bv moet je al heel veel cola drinken om die naft (en tijd) terug te verdienen :P Het is inderdaad een optie voor mensen die dicht bij een grens wonen om ook net erover te kijken hoeveel alles kost, maar het is voor niet zoveel mensen haalbaar om er winst uit te halen. Tenzij je een bedrijfswagen hebt en graag uren verspilt om een paar € te besparen.

Coca Cola niet in promo in de Colruyt is €1.45/liter. Voor mensen in Oost-en-West Vlaanderen bv moet je al heel veel cola drinken om die naft (en tijd) terug te verdienen :p Het is inderdaad een optie voor mensen die dicht bij een grens wonen om ook net erover te kijken hoeveel alles kost, maar het is voor niet zoveel mensen haalbaar om er winst uit te halen. Tenzij je een bedrijfswagen hebt en graag uren verspilt om een paar € te besparen.

Voor mensen die niet aan de grens wonen is dat inderdaad geen optie. Wij staan daar op 20 minuten. Als ik een bak cola meeneem van 12 literflessen dan scheelt dat al bijna 8 euro op één bak.
We kopen er dan natuurlijk niet maar 1 maar wel 10. Over de grens eens gaan kijken kan voor veel mensen toch wel interessant zijn.

Chromecast aan de tv gehangen , Telenet app deraf gegooid en alle zenders hun apps geïnstalleerd met de belofte "als je een programma niet kan zien komt er app van Telenet er terug op en nemen we terug een abonnement".
Ik denk dat ik ze in 2j er niet meer over gehoord heb.
Verder ook geen streaming abonnement. Ze weet dat ze iets kan toevoegen aan haar watchlist op imdb en dat het dan automagisch op plex verschijnt.

Ik ben bijna zover, maar met Telenet-box heb je 1 interface met alle zenders en kan je 1 week terugkijken.

Als je met al die aparte apps moet werken, dat is een gebruiksgemak en voor mij nog het laatste struikelblok om ze overtuigd te krijgen.

Tips? Voorlopig nergens een all-in-one oplossing hiervoor gevonden.

Voor mensen die niet aan de grens wonen is dat inderdaad geen optie. Wij staan daar op 20 minuten. Als ik een bak cola meeneem van 12 literflessen dan scheelt dat al bijna 8 euro op één bak.
We kopen er dan natuurlijk niet maar 1 maar wel 10. Over de grens eens gaan kijken kan voor veel mensen toch wel interessant zijn.
10 bakken van 12 flessen? 120flessen in ene keer?

Terug
Bovenaan