Bijverdienen na scheiding

Jefken

Member
Hallo allen,

Spijtig genoeg sta ik sinds kort op scheiden. Een optie is dat ik het huis overneem en mijn vrouw uitkoop. Met mijn loon en hulp van mijn ouders is dit zeker te doen, ook als ik mijn lening op langere termijn laat lopen.
Probleem is dat ik niet heel veel buffer ga kunnen opbouwen de komende jaren en dat ik mijn ouders 40k ga moeten terugbetalen. Timing is niet van belang, ze kunnen dat missen.
Maar ik wil daar zo snel mogelijk terug vanaf. Ik wil dus iets bijverdienen.
Ik werk zelf in ICT security management dus exploits zoeken gaat het niet worden, daar heb ik niet genoeg technische skills voor :-).
Ik heb heel vroeger nog in fabrieken shiften van 12 uur in het weekend gedraaid. Als ik dat 2 keer per maand kan doen als ik de kinderen niet heb dan kan dat wel een mogelijkheid zijn.
Kan dat allemaal ? Ik vind het ook wel een beetje werk van iemand anders inpikken ... Ik heb al vast werk ...
Zien jullie nog andere mogelijkheden ?

Een optie is ook om zelfstandige te worden of te veranderen van werk en meer gaan verdienen. Er is nog marge maar ik ben heel graag op mijn werk en heb hele fijne collega's. Dat wil ik toch vermijden. Op zich heb ik de kinderen week om week dus ik heb wel tijd.

Groeten

een job opzeggen die je graag doet en met goede collega's zou ik pas doen wanneer je echt in de problemen zit. Hier is dat niet het geval. Ik denk dat, als het geld voor u ouders niet uitmaakt, ze u liever gelukkig in uw job zien, dan ongelukkig op uw werk, maar hun geld rapper terug.

Extra job kan je altijd doen, maar onderschat de impact op uw welzijn niet. Geef uzelf tijd, bespreek het nog eens met uw ouders. Beslissingen op dat vlak kan je beter nemen als de 'woelige' periode van uw scheiding achter de rug is en ge een beetje op uw plooi zijt.

een job opzeggen die je graag doet en met goede collega's zou ik pas doen wanneer je echt in de problemen zit. Hier is dat niet het geval. Ik denk dat, als het geld voor u ouders niet uitmaakt, ze u liever gelukkig in uw job zien, dan ongelukkig op uw werk, maar hun geld rapper terug.

Extra job kan je altijd doen, maar onderschat de impact op uw welzijn niet. Geef uzelf tijd, bespreek het nog eens met uw ouders. Beslissingen op dat vlak kan je beter nemen als de 'woelige' periode van uw scheiding achter de rug is en ge een beetje op uw plooi zijt.
Klopt volledig bedankt. Ik moet het mij niet moeilijker maken dan het nu is. Het is niet dat ik volgende week al moet starten met een extra job ... ik wil nu rustig wat info verzamelen ... zoals ik bezig ben voor duizend en één zaken ... .

@Renegade, Coldplayke, bedankt ik ga zeker is kijken naar flexijobs !

Kunnen je ouders die 40K niet definitief schenken als voorschot op je erfenis? Je zegt dat de timing van terugbetaling niet belangrijk is, dus mogelijk hebben ze het niet écht nodig?

'Nowjobs' (als flexijob) is wel gebruiksvriendelijk als je in of dichtbij een stad woont. Zitten af en toe wel redelijke aanbiedingen tussen al is het voornamelijk als afwasser of zaalmedewerker. Op een feestdag kan je toch al snel aan netto €22 per uur zitten. Ook zijn er flexijobs die je van thuis uit kan doen, er worden af en toe vacatures gepost op VDAB.be.​
Zelf een een tijdje 6/7 dagen per week gewerkt en heb er eigenlijk toch wel spijt van. Heeft toch wel een impact op je levenskwaliteit en gezondheid. Indien een "voorschot op je erfenis" te bespreken valt lijkt me dit een veel betere optie.​

Kunnen je ouders die 40K niet definitief schenken als voorschot op je erfenis? Je zegt dat de timing van terugbetaling niet belangrijk is, dus mogelijk hebben ze het niet écht nodig?
Zo hebben mijn ouders dat opgelost toen ze mijn zus financieel hebben geholpen na haar scheiding. Hetzelfde bedrag aan mij schenken lukt financieel niet, ik kan me wel vinden in die oplossing. Zij had het toen echt nodig voor een nieuwe start, ik niet.

Mijn 2 broers zeggen ook dat we dit later dan regelen ... Ik moet daar is over denken. Als mijn levenskwaliteit enorm wordt aangetast hierdoor, ik werk al fulltime met 2 kinderen, dan moet ik dat herbekijken ...

Dit was het eerste dat in me opkwam. Mogelijk kan je dit via je huidige werkgever doen?
Ja dat kan wel lukken. Nu ik ga eerst is mijn stoute schoenen aandoen en mijn situatie uitleggen en is horen of ze niets financieel voor mij kunnen doen. Er moet nog wel marge zijn om mij meer te laten verdienen :-).

Mijn ouders zouden mij altijd willen helpen. Maar als ik dat “een voorschot op mijn erfenis” zou noemen zou het niet uitmaken dat ik ondertussen 32 ben. Ik zou de safletten van mijn leven krijgen.

Laatst bewerkt:
Het voordeel van die deeleconomieplatformen is dat je wel bijwerkt op de momenten die passen voor jou (ListMinut, Ring Twice, Trixxo Extra, Helpper...). Het maximum voor 2021 was 6390 EUR - 10,70% belastingen. Ik weet niet of het bedrag voor 2022 al bekend is?

Ik werk zelf in ICT security management dus exploits zoeken gaat het niet worden, daar heb ik niet genoeg technische skills voor :).
Die job is daar toch net ideaal voor om de skills te hebben voor exploits te zoeken?
Bij intigriti of hackerone kan je je aanmelden voor zo'n zaken.

Mijn 2 broers zeggen ook dat we dit later dan regelen ... Ik moet daar is over denken. Als mijn levenskwaliteit enorm wordt aangetast hierdoor, ik werk al fulltime met 2 kinderen, dan moet ik dat herbekijken ...
Bij mij staat dit dus betekend bij de notaris, we hebben allemaal een kopie van dat document.
Daarin staat dus dat bedrag X, geïndexeerd, van het bedrag van mijn zus moet worden afgetrokken.

Terug
Bovenaan