Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
2 bommen ontploft op minder dan 3 km van mijn huis in een week tijd (kontich), geen woord van de regering
Dus jij vind dit maar normaal ?En wat moet de regering daarover zeggen ? Een no go zone installeren 10km rond uw woning?
Iedereen een premie aanbieden om uit kontich te verkassen?
Er zijn meer an twee opties. Het is niet: ofwel vind je dat de regering het rampenplan moet afkondigen en een no-go-zone rond je huis moet installeren, ofwel vind je bommen in een woonwijk normaal.Dus jij vind dit maar normaal ?
Als er bommen in mijn omgeving ontploffen zou ik graag hebben de lokale overheid mij inlicht wat hun plan van aanpak is.Er zijn meer an twee opties. Het is niet: ofwel vind je dat de regering het rampenplan moet afkondigen en een no-go-zone rond je huis moet installeren, ofwel vind je bommen in een woonwijk normaal.
Ik vraag me toch ook af wat je precies van de regering wilt in dit geval?
Het gaat over 'de regering' in het topic De Wever I met Arizona, en jij haalt de lokale overheid aan. Klein verschil, toch.Als er bommen in mijn omgeving ontploffen zou ik graag hebben de lokale overheid mij inlicht wat hun plan van aanpak is.
Dat is toch niet te veel gevraagd zekers?
Weet iemand waar we suggesties kunnen indienen om compensaties voor nieuwe maatregelen kunnen aanvragen aub?
En wie gaat mij en de rest van het universum nu eens uitleggen waarom een leerkracht, politieagent, postbode, douanier wat vroeger op pensioen kan gaan dan een magazijnier, stukadoor of logistiek planner? Voor een agent/militair zou je à la limiet nog wat zaken kunnen bedenken - maar eigenlijk raakt dat ook kant nog wal gezien je diezelfde bedenkingen kan maken voor diverse jobs.
Mss moet men eens gaan denken om een soort 2de loopbaan met mindere eisen op bepaalde vlakken - of zijn pakweg politieagenten enkel geschikt om politieagent te zijn of militairen enkel geschikt om militair te zijn - ik zou zo denken dat die mensen net tal van extra zaken kunnen toevoegen in bepaalde andere functies na x aantal jaren in die functie te hebben doorgebracht.
Ik heb mij ook al dikwijls die vraag gesteld: een politieagent of militair kan dan misschien fysiek niet meer in staat zijn om zijn functie te blijven verder zetten (je gaat geen 65-jarige meer naar het front sturen), maar die zou dan kunnen ander werk doen (zoals bureauwerk , helpen met logistiek in het leger, ...). Mensen zijn hier precies vastgeroest aan hun functie en dan worden politieagenten maar op pensioen gestuurd in plaats van ze een andere functie te laten doen. Er bestaat zo'n beeld dat éénmaal 55+ of 60+ je geen nieuwe job meer kan zoeken.
Lijkt me wel moeilijk zomaar te zeggen. Is er nood aan zoveel extra logistieke ondersteuning of bureauwerk?
Los daarvan: mensen die kiezen voor een job als politie-agent of militair zijn misschien ook niet happig om hun carrière te eindigen aan een bureau met papierwerk. De vraag is ook of ze daarvoor geschikt zijn natuurlijk.
Als er bommen in mijn omgeving ontploffen zou ik graag hebben de lokale overheid mij inlicht wat hun plan van aanpak is.
Dat is toch niet te veel gevraagd zekers?
De aanslagen, brandbommen, drugsdoden (door geweld), drugsproblematiek is echt wel in cresendo aan het gaan. Als ze de risico's beperken zoals blijkbaar al een tijdje gebeurt dan mag er miss toch een andere tactiek toegepast worden. It aint working.Dus ja dat is wel te veel gevraagd. Ongeacht van hoeveel belastingsgeld dat we betalen. Zotten houd je niet tegen. En risico's kan je enkel beperken. En dat gebeurt ondertussen al een tijdje.
De aanslagen, brandbommen, drugsdoden (door geweld), drugsproblematiek is echt wel in cresendo aan het gaan. Als ze de risico's beperken zoals blijkbaar al een tijdje gebeurt dan mag er miss toch een andere tactiek toegepast worden. It aint working.
Net als jouw analyse ook gebaseerd is op een redenering die je niet weet. Je weet ook niet of het 'wel' werkt.Uw analyse is gebaseerd op een redenering die je niet weet. Je weet niet of het niet werkt. Je weet niet welk gedoe we op ons lijf hadden gehaald als we niets hadden gedaan.
Voor de rest komen deze zaken eerder terecht op de personen die erin betrokken zijn of zo lijkt het toch te zijn. Al is het sowieso niet logisch om in te binden wanneer iemand tegendruk aan het zetten is.
Dan is het juist de moment om hard terug te duwen ipv uw hoofd in de grond te steken.
Ik zeg toch helemaal niet dat ze hun plan van aanpak uit te doeken moeten doen? De politiek kan met eenvoudige communicatie een grote rol spelen om de ongerustheid van bewoners zoals @Falc te temperen.Dus omdat er een paar mensen vinden dat ze wat granaten rondgooien moeten ze met een groot plan afkomen om te zeggen hoe ze dit gaan voorkomen? Zodanig dat de mensen die ze proberen tegen te houden op de hoogte zijn hoe ze dat gaan aanpakken?
Beste bewoner,
Aanslagen in jouw buurt...
We begrijpen je dat je bezorgd bent om je veiligheid...
We werken nauw samen met overheid X...
We nemen op korte termijn deze maatregelen... (meer zichtbare politie?)
Ben je bezorgd? Neem contact op met...
Zie je iets verdacht? Neem contact op met...
Gegroet,
Uw burgervader
ben is benieuwd hoe je gaat reageren als het in uw buurt isDus omdat er een paar mensen vinden dat ze wat granaten rondgooien moeten ze met een groot plan afkomen om te zeggen hoe ze dit gaan voorkomen? Zodanig dat de mensen die ze proberen tegen te houden op de hoogte zijn hoe ze dat gaan aanpakken?
Als een paar zotten bommen willen gooien dan bestaat er geen plan waarbij je dat kan voorkomen. Waarbij de war on terror die Antwerpen voert een stuk is van de manier om dit te voorkomen op langere termijn. Maar dat dit tenzelfdertijd zo een acties ook aanzwengelt. Maar waar je ook geen zekerheid hebt dat als je die war on drugs niet zou uitvoeren, dat die bomaanslagen ook niet zouden gebeuren.
Maar verwachten dat men nu gaat komen met een groot plan van aanpak. Of dit nu de Federale regering, de vlaamse regering, de gemeente of de wijk is... is onhaalbaar. Zelfs als spenderen we miljarden extra aan politiediensten dan NOG ga je dat niet kunnen voorkomen. Het blijft nu eenmaal een afweging... waar een nulrisico niet bestaat. Allez dit is anders dan een wijk waar je drugsoverlast hebt waar je even met wat grote woorden die wijk kan schoonvegen terwijl je het wegduwt naar de wijken errond.
Dus ja dat is wel te veel gevraagd. Ongeacht van hoeveel belastingsgeld dat we betalen. Zotten houd je niet tegen. En risico's kan je enkel beperken. En dat gebeurt ondertussen al een tijdje.
Net als jouw analyse ook gebaseerd is op een redenering die je niet weet. Je weet ook niet of het 'wel' werkt.
Wat wel een tastbaar feit is is dat het drugsgeweld de afgelopen twee jaar echt gestegen is. cfr de krantenartikels en een status quo behouden is in deze wel iets waar we naar moeten streven.
Ik zeg toch helemaal niet dat ze hun plan van aanpak uit te doeken moeten doen? De politiek kan met eenvoudige communicatie een grote rol spelen om de ongerustheid van bewoners zoals @Falc te temperen.
Iedereen weet dat drugsgeweld niet op 1-2-3 is opgelost.
Op exact dezelfde manier. Ik ben nu eenmaal zo rationeel dat het geen pokke zin heeft om mij daarin op te jagen. Dergelijke acties kun je niet voorkomen. Dat is gewoon onhaalbaar. Hiervoor bestaat geen magische oplossing.ben is benieuwd hoe je gaat reageren als het in uw buurt is
ben is benieuwd hoe je gaat reageren als het in uw buurt is

.Tja, veel kan je er niet aan doen. Bij de Colruyt en Delhaize waar ik winkel hebben ze een tijdlang bewakers gezet na die bomaanvallen maar die zijn intussen ook weeral weg. Dat is een structureel probleem in de stad en de enige oplossing zal van bovenaf (zowel gemeentelijk als federaal) moeten komen.ben is benieuwd hoe je gaat reageren als het in uw buurt is
Vreemd, hier in mijn omgeving worden nochtans geen granaten gegooid.. Dus moet toch zijn dat het te voorkomen is.Op exact dezelfde manier. Ik ben nu eenmaal zo rationeel dat het geen pokke zin heeft om mij daarin op te jagen. Dergelijke acties kun je niet voorkomen. Dat is gewoon onhaalbaar. Hiervoor bestaat geen magische oplossing.
Dat zijn zaken waarmee je zal moeten leren leven.
In mijn omgeving ook niet.Vreemd, hier in mijn omgeving worden nochtans geen granaten gegooid.. Dus moet toch zijn dat het te voorkomen is.
Jij hebt dit vreemd absoluut vertrouwen in de werking van de overheid terwijl veel van de data wijst naar een constant falen. ( en ja ik weet het je zal dan zeggen dat het nog veel harder zou kunnen falen)
Dus uw stelling is dat je kan het succes van een overheid niet afmeten aan ( onder andere) het feit of er met granaten gesmeten wordt in de buurt?In mijn omgeving ook niet.
Bij mijn vader ook niet.
Wil daarom niet zeggen dat er daarom iets speciaals gedaan wordt om dat tegen te gaan of te stimuleren in uw of mijn omgeving. Of anders gezegd de redenering stellen van in mijn omgeving gebeurt het niet of wel zegt dan ook niets over het falen of succes van de werking van de overheid.