Ja akkoord, je leest hier naar mijn zin ook iets te vaak hoe interessant of tof deze hele militaire operatie is. Ik heb redelijk wat Iraniërs als collega's, en die beleving bange dagen. Maar je initiële posts ging wel over iemand 100% gelijk geven die volgens mij ook een zeer eenzijdige, van propaganda doorspekte, kijk op de zaken heeft. Dat is nu wel ongeveer hetzelfde als alles wat de VS doet in het MO toejuichen, maar dan van de andere kant.Het iraans regime, daar ben ik op zijn minst allesbehalve een voorstander van, daar geef ik je gelijk in. Maar zowel in dit topic als andere hier in P&A wordt veelal als waarheid beschouwd: Amerika valt moslimlanden/ZA landen aan: "prima, dat zal die 'apenlanden' leren!"
Maar Amerika probeert Groenland in te lijven: "Amerika is een monster!"
Terwijl je overal, ook in Iran, gewone mensen hebt die niets van heel dit politiek iets willen weten of betrokken bij zijn. Maar door de zoveelste keer wordt hun leven en die van hun hele familie en volk verwoest door Amerika.
En het is over dit laatste dat enorm licht gegaan wordt door velen hier. Het is alsof buiten EU of Amerika geen mensen wonen, als die gedood worden, dat boeit toch niet.
Ik weet persoonlijk niet 100% wat van heel deze zaak te denken, maar de waarheid zal sowieso niet zijn wat één van de twee "zijden" als waarheid verkondigt.