Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

Netanyahu zegt dat de oorlog nog lang gaat duren. Benieuwd of Amerika dan aan de leiband blijft lopen.

Trump weet dat ook al maar durft het gewoon nog niet met zoveel woorden te zeggen tegen het Amerikaanse volk.
Ach, die mag zeggen wat hij wilt, zijn volgers gaat niet van gedachte veranderen met hun blinde adoratie.

Zo zijn er velen die tijdens de verkiezingen tegen Kamala waren omdat "ze hun in een oorlog tegen Iran zou storten" en nu Trump exact datgene doet zien ze er geen graten in.

Als hij de midterms niet wil verliezen, is dit toch geen goede strategie van hem IMO.
Prijzen van energieproducten stijgen hierdoor ook in de VS. Wel langzamer dan hier maar ze zullen het ook wel zien aan de pomp.

Ach, die mag zeggen wat hij wilt, zijn volgers gaat niet van gedachte veranderen met hun blinde adoratie.

Zo zijn er velen die tijdens de verkiezingen tegen Kamala waren omdat "ze hun in een oorlog tegen Iran zou storten" en nu Trump exact datgene doet zien ze er geen graten in.
De échte die hards, die gaat hij inderdaad nooit verliezen. Nooit, mag doen wat hij wil, altijd vinden ze wel één of andere mentale truc om dat te verantwoorden.

Maar hoeveel % van het Amerikaanse kiespubliek is daarmee vertegenwoordigd? Dat blijft bij mij de open vraag.

De échte die hards, die gaat hij inderdaad nooit verliezen. Nooit, mag doen wat hij wil, altijd vinden ze wel één of andere mentale truc om dat te verantwoorden.

Maar hoeveel % van het Amerikaanse kiespubliek is daarmee vertegenwoordigd? Dat blijft bij mij de open vraag.
Dat is inderdaad de vraag, hopelijk gaan we het met de midterms te weten komen.

Alsmaar minder, aan beide kanten van het spectrum trouwens.

Vandaar ook dat hij zo slecht pollt. Is de independents en de latino's (die hem in 2024 over de streep hebben geholpen) volledig kwijt.

Blijkbaar een oliedepot daar gebombardeerd in iran. Halluncinante rookpluim.
Je moet je geen zorgen maken over de olie in Iran. Na een week vechten is er nog geen bom gevallen op Kharg Island.
Moet je eens op google maps opzoeken. 20km² groot, staat voor de helft vol met oliereservoirs & heeft een diepsea haven.

Dat eiland is verantwoordelijk voor 90% van de Iraanse olie export. Ik vermoed dat dat eilandje binnenkort zal kennismaken met enkel American Freedom troops. Maar dan moeten eerst de droneaanvallen vanuit Iran stoppen. Dat eiland mag natuurlijk geen schade krijgen.

In tijden van chaos is het een verademing dat Trump duidelijkheid schept i.v.m. het bombarderen van de meisjesschool:

“Naar mijn mening, gebaseerd op wat ik gezien heb, is Iran verantwoordelijk”, zei Trump zaterdag zonder verpinken aan boord van zijn presidentiële vliegtuig, Air Force One. “Zoals je wel weet, zijn ze erg onnauwkeurig met hun munitie. Ze hebben helemaal geen precisie. Het is door Iran gedaan.”

In tijden van chaos is het een verademing dat Trump duidelijkheid schept i.v.m. het bombarderen van de meisjesschool:

“Naar mijn mening, gebaseerd op wat ik gezien heb, is Iran verantwoordelijk”, zei Trump zaterdag zonder verpinken aan boord van zijn presidentiële vliegtuig, Air Force One. “Zoals je wel weet, zijn ze erg onnauwkeurig met hun munitie. Ze hebben helemaal geen precisie. Het is door Iran gedaan.”
Fuck man, net als je denkt dat die niet dieper kan zinken. Make America great again, het zal toch niet op die manier zijn met vuile leugens, geen enkele realiteitszin en blind voor de eigen verantwoordelijkheden. Imo is dat echt het laagste van het laagste, er kan altijd iets mis gaan bij bombardementen maar heb dan als land ook de ballen om dat toe te geven. Straks moet die nog samen met Netanyahu ziten wenen in een hoekje voor de stijgende haat tegenover Amerikanen (cfr de stijgende haat tov Israel). Ze zijn er godver gewoon zelf verantwoordelijk voor. Ik hoop 1 ding, moest er terug terrorisme komen dat die zich eens richten op de leiders ipv onschuldige burgers.

Oh, ik hoop zo hard dat die kl**tzak toch eens de rekening gepresenteerd krijgt voor al de vuilzakkerij die hij heeft uitgestoken en uitgekraamd.

Trump heeft nog nooit ergens verantwoordelijkheid voor genomen en doet systematisch elk persoonlijk falen af als nonsens en de schuld van tegenpartijen. Had iemand gedacht dat dat ging veranderen wanneer het aankomt op oorlogsmisdaden? Geef het nog even en hij legt de schuld bij Obama.

Trump heeft nog nooit ergens verantwoordelijkheid voor genomen en doet systematisch elk persoonlijk falen af als nonsens en de schuld van tegenpartijen. Had iemand gedacht dat dat ging veranderen wanneer het aankomt op oorlogsmisdaden? Geef het nog even en hij legt de schuld bij Obama.
Doet er me aan denken dat er toch wel het een en ander te doen was rond de gebrekkige communicatie/waarschuwing vanuit de VS naar burgers en ambassadepersoneen in de regio. Volgens mijn Trumper-schoonzus ook allemaal door Biden of Obama want die heeft het budget van de ambassades gereduceerd.

Alles, werkelijke alles, dat enigzins negatief uitdraait is altijd de schuld van een ander.

Wat een bende incompetente idioten. Iedereen wist dat dit geen Venezuela verhaal ging worden.

Ondertussen wrijft Putin zich in de handen, want de stijgende energieprijzen zijn voor hem een godsgeschenk.

En verder overweegt de VS om sancties tegen Rusland op te heffen.

Elke Europese leider die dit avontuur van Trump en Netanyahu steunt is een complete idioot.

Om nog maar te zwijgen over de economische impact van stijgende gas- en olieprijzen op de volledige supply chain.

Terug
Bovenaan