De frituur

Zelfgemaakte volauvent uit de diepvries.
Toch nog een Grizzly omdat ik het niet kan laten.
Not pictured, nen saison Dupont.
Hemels.
DHznBXW.jpeg
Die glazen schotel pressies vulling voor haggis .

De vrouw belt me op met de boodschap dat ze geen zin heeft om te koken, maar om frietjes te halen. Ondanks dat ik geen grote honger heb, stemde ik uiteraard in op het schitterende idee. Door de kleine honger is het een klein met roze tartaar en een Bicky Rib geworden (niet dat ik anders zoveel meer bestel, een klein speciaal en vleeskroket voor de vrouw en de dochter een frikandel (en haar klein bakje friet die ze altijd krijgt van onze friturist). Na een paar kleine happen wou de dochter niks meer eten, ze wou liever een banaan :wtf: .

Dus ik vraag me af of 2.5 jaar te oud is voor de vondelingenschuif?

De vrouw belt me op met de boodschap dat ze geen zin heeft om te koken, maar om frietjes te halen. Ondanks dat ik geen grote honger heb, stemde ik uiteraard in op het schitterende idee. Door de kleine honger is het een klein met roze tartaar en een Bicky Rib geworden (niet dat ik anders zoveel meer bestel, een klein speciaal en vleeskroket voor de vrouw en de dochter een frikandel (en haar klein bakje friet die ze altijd krijgt van onze friturist). Na een paar kleine happen wou de dochter niks meer eten, ze wou liever een banaan :wtf: .

Dafuq is roze tartaar? Nog nooit van gehoord.

Is dat dezelfde roze saus die @exCite ook besteld?
Ewel, ik heb nog nooit Riche gegeten, de roze saus die ze in onze frituur verkopen is huisgemaakt. Ze maken daar ook zelf tartaar, dus het kan perfect dat die roze saus daar ook een "homemade" variant op is.

Ik ga eens Riche bestellen als ik het ergens tegenkom en vergelijken!

ik bestel altijd wat meer voor de kinderen, zodat ik het achteraf kan opeten. De vrouw begint anders de klagen dat ik te veel bestel voor mezelf.
Heb de vondelingenschuif ook geprobeerd, maar kreeg er de vrouw echt niet in.

En ik denk dat de dochter duidelijk wilt maken dat ze een lange hamburger wou.

Ja manne, toch nog veel te leren ze hier. Als een vrouw vraagt om van haar roze saus / roze tartaar te proeven bedoelt ze toch iets anders dan een combinatie met frieten.

ik bestel altijd wat meer voor de kinderen, zodat ik het achteraf kan opeten. De vrouw begint anders de klagen dat ik te veel bestel voor mezelf.
Heb de vondelingenschuif ook geprobeerd, maar kreeg er de vrouw echt niet in.

En ik denk dat de dochter duidelijk wilt maken dat ze een lange hamburger wou.
Ik doe het omgekeerde. Bestel een shitload die ik zelf naar binnen moet duwen om alles op te krijgen en mag dan nog eens den overschot van de rest binnenproppen ook.

Ja manne, toch nog veel te leren ze hier. Als een vrouw vraagt om van haar roze saus / roze tartaar te proeven bedoelt ze toch iets anders dan een combinatie met frieten.
Niet iedereen beft als ze ongesteld is hé.

En al die mannen subiet hun jas aantrekken en naar de frituur zodra ze dat vraagt.
Daar weten ze dan wel mooi een slaatje uit te slaan: hebben ook letterlijk roze saus.
Dat vinnik nu wel weer knap: hoe je een thuissituatie voor je eigen karretje kan spannen.

Aan de serieuzere kant: één van mijn vaste frituren staat te koop. M'n vrouw stuurde het door met als grap erbij: 'wanneer beginnen we eraan?' Ze had al een naam en alles in gedachten.

Maar alle gekheid op een stok, je hoort vaak dat een frituur een goudmijn kan zijn. Ik kan mij inbeelden eens je er een goede routine kan insteken en je het wat gewoon wordt, het plezant werken kan zijn. Maar wat zijn de valkuilen of mindere afspecten van zelf een frituur te runnen? Zelf heb ik 0,0 ervaring in de horeca.

Het spreekt voor zich dat je veelal aan het werk bent wanneer anderen thuis zijn en dus weekends en 's avonds moet werken.

Maar alle gekheid op een stok, je hoort vaak dat een frituur een goudmijn kan zijn. Ik kan mij inbeelden eens je er een goede routine kan insteken en je het wat gewoon wordt, het plezant werken kan zijn. Maar wat zijn de valkuilen of mindere afspecten van zelf een frituur te runnen? Zelf heb ik 0,0 ervaring in de horeca.

Het spreekt voor zich dat je veelal aan het werk bent wanneer anderen thuis zijn en dus weekends en 's avonds moet werken.

Ik denk dat je al heel snel in een sleur zit en dat het heel lastig is om onderscheidend te zijn (als je dan toch een goudmijn wilt) in kwaliteit (en in aanbod). En zullen de frieten je nog als van ouds smaken?
Kortom de sleur, heel hard werken en een sociaal leven dat verpietert.. maakt een mogelijk goudmijntje dat allemaal goed?

Terug
Bovenaan