Nineshots
Well-known member
Ja ik kan moeilijk een bron aangeven van iets dat er niet is eh.1. Mijn bron bedenkelijk noemen en daarna zelf niet met een bron af te komen is imo nog veel bedenkelijker.
2. Ik denk dat je de tekst nog eens moet herlezen, want er wordt duidelijk verwezen naar Europese wetgeving.
Het is gewoon zo dat ik in de States en Canada altijd auto's heb gehad die de exacte GPS snelheid weergaven (het kan natuurlijk zijn dat ik gewoon geluk heb gehad terwijl het telkens een ander model was, maar dat betwijfel ik na +10 huurauto's) en de auto's die ik in Europa gereden heb altijd een afwijking hadden (die uiteraard bij de ene auto groter is dan bij de andere, maar ook daar altijd een afwijking bij de +50 verschillende auto's die ik al gereden heb). Als je andere wielen steekt kan de afwijking mogelijk verdwijnen, maar dat spreekt voor zich.
Als jouw auto (aangekocht in Europa) de exacte GPS snelheid op de meter geeft, zou ik wel willen weten welk merk en model dat is. Want ik heb het werkelijk nog nooit gezien in Europa, maar het zou inderdaad wel kunnen volgens ChatGPT. Mijn ervaring zegt alleszins dat dat zéér zeldzaam is.
Ik reed 15j geleden al in een Audi rond die bij 129km/u 128 echte kilometers gaf op de gps.
En nu rij ik in een tesla die ook pas boven de 120km/u begint af te wijken van de gps.
Audi is in Europa aangekocht, nooit in Amerika geweest.
Idem voor de tesla.
Ik denk dat jij best je eigen tekst nog eens herleest. Er staat in dat er een afwijking mag zijn en dat deze maximaal 10% mag zijn. Nergens wordt er gezegd dat er een afwijking moet zijn.

In Duitsland zijn er nog een paar locaties waar je zo snel mag rijden als je wil.