Kan toch als je file rijd en advanced cruise control staat op en lane assist staat op …dan hoef ik in mijne EV het stuur echt niet vast te houden (al zal er wel een melding komen ) en gaat de EV mooi mee rijden met het verkeer en gaat ook automatisch afstand houden en stoppen als het moet …ik moet af en toe eens op een knopje duwen om terug in beweging te komen als de EV iets te lang moet stilstaan …
Zelfs als ik tegen 120 km rij op de autostrade moet ik er mijn aandacht niet bij houden …den auto kijkt wel voor mij .
(En ja dan vul ik eens een bekertje met thee om te drinken of doe de verpakking van mijn sandwichen open zodat ik kan eten …en als het echt stoppen en stilstaan vertrekken is in de file kan ik gerust wat artikeltjes lezen op de ipad . )
Vandaag heeft mijne auto zelfs een noodstop uitgevoerd omdat ik uit een parkeerplaats wou rijden en er iemand achteruit uit zijn garage kwam op hetzelfde moment aan de overkant van de straat …ik kon dus niet vooruit rijden tot hij weg was uit het bereik van de sensors …