De Mol 2025 - Aflevering 2

Proficiat, je weet nu dat je na een eerste stemronde misschien goed gespreid hebt, of misschien ook niet als die onder jou gewoon nog slechter gespreid hebben.
Ja, dat was voor mij ook een reden om het niet te willen weten, een goede score leert u niks en kan u enkel een vals gevoel van veiligheid geven.

Anderzijds: Als ge op max 3 mensen hebt ingevuld en ge ziet 200 staan, dan kunt ge er quasi vanuit gaan dat ge compleet verkeerd zat.

Maar we weten wel dat hilde de mol niet is.
We weten juist niks. Je verwacht dat een mol 100 of 200 in de koffer heeft zitten, maar die kan ook wel een hoger kaartje meegesmokkeld hebben om te kunnen tonen wanneer die de eigen koffer moest tonen. De enige plek waar de mol veilig de eigen koffer relatief veilig kon openen om snel het eigen bedrag te wisselen, was bij Gilles.

Was dit nu een veel kortere aflevering dan anders? Het voelde heel kort aan.

Het lijkt me heel erg moeilijk om als mol het bedrag in je koffer te wisselen, je moet al wachten tot je de voorlaatste of laatste bent om zeker te zijn dat je kan wisselen. Dat zijn dan Jan of Nimrod. Of Pedro als eerste, maar Rusiana volgde toch ook snel.

De Mol had letters mee voor de anagrammen, dus tenzij dat een red herring was sluit dat Alexy uit. Sowieso hebben we Alexy de duidelijkste sabotage-actie uit de geschiedenis van het programma zien doen, en Rusiana ligt er uit ... De waarschijnlijkheid dat hij het is, is toch zeer laag. Zat ook in de laatste container.

De mol heeft gewoon de koffer niet gewisseld hè. Die pakkans was daar veel te groot. Het gegeven alleen al dat het kan zorgt voor genoeg differentieel.

De mol heeft gewoon de koffer niet gewisseld hè. Die pakkans was daar veel te groot. Het gegeven alleen al dat het kan zorgt voor genoeg differentieel.
Of het is Nimrod of er is niet gewisseld

Jan nu ook helemaal niet verdacht meer voor mij. Echte mol had waarschijnlijk 1000 keer geoefend op die ketting, dan faal je op zo een moment niet.

Of het is Nimrod of er is niet gewisseld
Pas gaf openlijk toe dat hij Nimrod erg verdacht vond in de trein, dus heeft sowieso een deel op hem ingezet. Pas ligt eruit, dus Nimrod is al niet de mol. Dan is er niet gewisseld volgens jou, dus is Hilde niet de mol en ook de 3 kandidaten van haar andere 3 koffers - weet nu niet direct de namen - ook al niet aangezien niemand van de 3 koffers 1000 kon bevatten). Zou wel erg simpel zijn als we nu nog maar 4 kandidaten over hebben die "mogelijk" de mol kunnen zijn.

Jan kon toch perfect wisselen? Wist dat er even niemand ging komen want deur achter hem op slot.

Nimrod idem, al zit zijn koffer dan niet meer in het spel tenzij hij snel fietst dus dat vind ik onlogisch als mol.

Pedro kan ook als hij dacht véél sneller te zijn dan de rest door oefening.

De anderen lijkt veel riskanter, al zijn degenen die blijven rondhangen en anderen helpen op zich ook niet onmogelijk. Door het rondhangen kunnen ze best een goed moment proberen te vinden als ze anderen zien sukkelen.

Hmm als mol zie ik 4 mogelijkheden:
1) Als eerste die ketting openen (want je weet hoe dat moet) en de switch doen (in dit geval Pedro) maar hier heb je risico dat de 2de kandidaat achter u ook de oplossing snel heeft gevonden en u kan betrappen. (nu met de editing is dit ook voor ons als kijker lastig te zeggen hoeveel tijd er tussen de kandidaten zit + geen idee hoe lastig het is om die switch te doen).
2) Als laatste (Jan) naar de volgende wagen gaan, dan heb je ruim de tijd.
3) Niet de switch doen, want zelf al haal je het einde niet, de kandidaten krijgen toch maar een totaal bedrag te horen, dus lastig af te leiden of dat die 1000 er al dan niet bijzit. +Verder is er weer een persoonlijk voordeel, dus grote kans dat ze toch niet voor de pot gaan.
4) Niet gaan en dan de fiets nemen: Nimrod zou dus ook kunnen. Hij gaat op moment dat hij moet gaan fietsen ook via die deur naar buiten (kan dus hier zijn bedrag makkelijk wisselen).

Als mol zijnde wil je idealiter bij Gilles aankomen, want als mol ben jij de enige die garanti gaat kiezen voor het "eigen" bedrag te zien zodat er niets in de pot komt.
Op voorwaarde natuurlijk dat je hebt kunnen switchen! Want als je zonder te kunnen switchen als mol toch bij Gilles geraakt, dan moet je eigenlijk het geld in de pot steken, wat ofc niet is wat de mol wilt en de mol kan ook moeilijk dan ervoor kiezen om het bedrag, dat hij/zij niet heeft kunnen switchen, te tonen aan de camera. Dus als je als mol de switch niet kan maken, zou je ervoor moeten zorgen dat je in de landen ronde eraf valt zodat uw koffertje niet meegaat. Je wilt niet dat het hoogste bedrag erbij zit.

Heb je wel kunnen switchen, dan zou je als mol ook nog de andere tussenproeven moeten zien te overleven, dus zowel het meeste "land" landen kunnen opnoemen (wat kan, want op voorhand gestudeerd), maar dwz ook erin slagen om je 3 medekandidaten te overtuigen dat je er x kent. En dan indien je daar in slaagt, nog eens moet zien dat je die proef met de glazen beter kan + dan nog eens een kandidaat kunnen overtuigen om toch u naar Gilles te laten gaan. Tenzij je er als mol vanuit gaat dat ze toch voor eigen voordeel gaan kiezen, dan kan je eens je koffer erbij zit je er ook laten uitvallen in de glazen ronde.

Imo zijn dit teveel IFs en onzekerheden en is het racen met de fiets dan mss wel iets zekerder als slaagkans.
Ergens geeft me dit zo weer de vibes van paar jaar terug met Gilles als mol toen die ging joggen vs die metro. En zelfde met het opnoemen van de landen vs vorig jaar het opnoemen van types pasta.

Dat Pasquino er uit ligt wil ook nog steeds niet zeggen dat die alles op Nimrod heeft gezet, voor hetzelfde geld was die nog steeds aan het spreiden.

Laatst bewerkt:
Dan had ik mijn theorie over het feit dat Nimrod op vele vlakken op de beste molpositie zat niet mogen verwijderen aangezien die foto hierboven bewijst dat die wel degelijk door die deur gewandeld is en dus gemakkelijk die koffer kon switchen.

Hmm als mol zie ik 4 mogelijkheden:
1) Als eerste die ketting openen (want je weet hoe dat moet) en de switch doen (in dit geval Pedro) maar hier heb je risico dat de 2de kandidaat achter u ook de oplossing snel heeft gevonden en u kan betrappen. (nu met de editing is dit ook voor ons als kijker lastig te zeggen hoeveel tijd er tussen de kandidaten zit + geen idee hoe lastig het is om die switch te doen).
2) Als laatste (Jan) naar de volgende wagen gaan, dan heb je ruim de tijd.
3) Niet de switch doen, want zelf al haal je het einde niet, de kandidaten krijgen toch maar een totaal bedrag te horen, dus lastig af te leiden of dat die 1000 er al dan niet bijzit. +Verder is er weer een persoonlijk voordeel, dus grote kans dat ze toch niet voor de pot gaan.
4) Niet gaan en dan de fiets nemen: Nimrod zou dus ook kunnen. Hij gaat op moment dat hij moet gaan fietsen ook via die deur naar buiten (kan dus hier zijn bedrag makkelijk wisselen).

Als mol zijnde wil je idealiter bij Gilles aankomen, want als mol ben jij de enige die garanti gaat kiezen voor het "eigen" bedrag te zien zodat er niets in de pot komt.
Op voorwaarde natuurlijk dat je hebt kunnen switchen! Want als je zonder te kunnen switchen als mol toch bij Gilles geraakt, dan moet je eigenlijk het geld in de pot steken, wat ofc niet is wat de mol wilt en de mol kan ook moeilijk dan ervoor kiezen om het bedrag, dat hij/zij niet heeft kunnen switchen, te tonen aan de camera. Dus als je als mol de switch niet kan maken, zou je ervoor moeten zorgen dat je in de landen ronde eraf valt zodat uw koffertje niet meegaat. Je wilt niet dat het hoogste bedrag erbij zit.

Heb je wel kunnen switchen, dan zou je als mol ook nog de andere tussenproeven moeten zien te overleven, dus zowel het meeste "land" landen kunnen opnoemen (wat kan, want op voorhand gestudeerd), maar dwz ook erin slagen om je 3 medekandidaten te overtuigen dat je er x kent. En dan indien je daar in slaagt, nog eens moet zien dat je die proef met de glazen beter kan + dan nog eens een kandidaat kunnen overtuigen om toch u naar Gilles te laten gaan. Tenzij je er als mol vanuit gaat dat ze toch voor eigen voordeel gaan kiezen, dan kan je eens je koffer erbij zit je er ook laten uitvallen in de glazen ronde.

Imo zijn dit teveel IFs en onzekerheden en is het racen met de fiets dan mss wel iets zekerder als slaagkans.
Ergens geeft me dit zo weer de vibes van paar jaar terug met Gilles als mol toen die ging joggen vs die metro. En zelfde met het opnoemen van de landen vs vorig jaar het opnoemen van types pasta.

Dat Pasquino er uit ligt wil ook nog steeds niet zeggen dat die alles op Nimrod heeft gezet, voor hetzelfde geld was die nog steeds aan het spreiden.
Met puntje 3 ben ik niet akkoord. Je moet daar als mol zijnde zorgen dat uw 1000 euro er niet bijzit want die zorgt voor een veel groter totaal bedrag Je moet die dus omwisselen.(Met risico)

Hilde weet de waarde van de 4 koffers samen.
Normaal gezien is deze gemiddeld x euro waard.
Hilde kan door in haar koffer te kijken weten hoeveel haar koffer waard is en hierdoor de totale waarde van de 3 andere koffers weten. Als daar een 1000 euro bijzit valt dit redelijk op. Je kan uiteraard ook 1 of 2 koffers hebben van iemand met een goeie eliminatietest maar toch.
Vergeet wel niet dat we in aflevering 1 bij die eliminatietest/ trapoefening ook konden zien dat tussen bepaalde personen iemand normaal gezien afviel. Dat kan ook invloed hebben op de waarde van de koffers van deze test. Ik weet niet meer welke personen dat juist waren.

Ik blijf er wel bij dat de mol niet voor het treintraject kiest en gewoon voor de fiets. De mol gaat heel dat treintraject nooit doen omdat je 1000 euro in de pot kan brengen (50% kans dan ook nog!) tenzij je gaat switchen met véél risico, terwijl je op voorhand weet dat er een voordeel is op het einde.

Tenzij je natuurlijk als mol als eerste heel snel klaar bent (omdat je de methode kent) dan kan je ook relatief veilig switchen om vervolgens proeven te doen die je al hebt geoefend. Maar we weten niet hoe snel Pedro klaar was door de montage.
Maar dat zou veel te veel risico zijn als mol, die kiest toch beter gewoon voor de fiets.

Laatst bewerkt:
Voor mij toch nog steeds Sarah: zo net voor de deadline het beslissende land noemen dat je van buiten had geleerd... verdacht. Verder gewoon véél te veel andere kandidaten die zitten te mollen, en Hilde die nog ergerlijker werd dan ze al was. We weten nu al wie achteraf kan gaan klagen dat sociale media hard en oneerlijk kunnen zijn (maar het eigenlijk zelf gezocht heeft)

Terug
Bovenaan