Heel leuke aflevering weer!
Mijn mol van vorige week (Els voor 75%) was in aflevering 2 wel zeer afwezig. En kon in feite quasi onmogelijk de molkoffer hebben gebruikt in de trein dus ik vrees dat ik van Els moet afstappen...
Sarah (mijn 2e optie als mol van vorige week) was 1 of 2x (?) te laat in het drakenhotel en gaf de doorslag bij de landen (dit kan zowel als pro of contra mol worden gezien). Was wel niet sterk met de glazen dus dat spreekt tegen haar (ga er van uit dat de mol dit geoefend heeft). En zou wel veel "balls" hebben gehad om de koffer te gebruiken terwijl iemand meteen achter haar kon komen.
Pedro (mijn 3e optie als mol vorige week samen met Michèle) was 2x (?) (bijna) te laat bij de draak. Pedro kende de landen goed, maar stokt dan plots. Pedro als supersnelle mol uit wagon 1 die dan tijd genoeg had om de koffer te wisselen. Zeer goed mogelijk allemaal.
Jan als laatste uit wagon 1. Ideale positie om de koffer te wisselen. Super verdacht daardoor, maar verder absoluut onverdacht...
Nimrod op de fiets en tijd genoeg om die koffer te wisselen. Leek ook wel heel plots net te laat klaar met dat slot... Fietsen doet inderdaad wat denken aan de Gilles actie (al is het uiteindelijk anders want Gilles was op tijd maar voor niets; Nimrod was te laat en dus voor niets: in feite een mislukte molactie dus). Denk toch niet dat hij de mol is uiteindelijk.
Hilde is zeer zichtbaar (maar slechte positie uit wagon 1). De 800 is toch ook wel heel hoog (al kan dit strategisch zijn). Vind het wel straf hoe staalhard zij loog tegen Rusiana. Toch zie ik er geen mol in.
Michèle is quasi onzichtbaar (en slechte positie uit wagon 1) dus schrijf haar niet af maar zit toch vaak niet op de juiste posities (ook niet in afl. 1). Container 3 in aflevering 1 ook.
Alexy denk ik zeker niet doordat hij bij de handdoeken zat (door de uitspraak van de mol die toch leek te willen proberen om letters te verwisselen dus lijkt me vreemd om dan vooraf op eigen initiatief al maar bij de handdoeken te gaan zitten) en deze nadrukkelijk gebruikte om op de rode knop te rammen. Denk dat hij zichzelf verdacht wou maken t.a.v. Rusiana (hetgeen mogelijks gelukt is want zij is er uit). Ook de positie van wagon 1 naar 2 was niet ideaal als mol. Container 3 in aflevering 1 ook.
Ik ga ervan uit dat die kofferproef redelijk cruciaal is voor de mol dus ik kom dan in feite uit met 3 mogelijke mollen (op basis van de posities uit wagon 1): Pedro (ook al in afl. 1 op goeie posities en verdacht) en Jan of Nimrod (elders weinig verdacht).
Nog even over nadenken...