Veel mensen zijn gatachterlijk en egocentrisch, dat heeft de corona crisis des te meer bewezen. Ben zelf een kind van de jaren 80. Voor geen geld van de wereld wil ik terug naar hoe de maatschappij en mentaliteit was in de jaren 80/90.
Uitspraken als, vandaag mag niets meer, of we mogen niets meer zeggen kloppen gewoon niet imo. Ja, er zijn dingen die niet meer mogen, vaak omdat ze gatachterlijk waren. Uiteraard zijn er ook regels waar je je vragen bij kan stellen. Maar globaal gezien is alles er echt wel op vooruit gegaan, en mogen we echt blij zijn met de maatschappij en het land waar we momenteel in leven.
Tbh ik vind dat ook dat we niets meer "mogen" . Ik vind het triest dat mijn kind gaat opgroeien in een wereld waar:
- idioten te veel tijd hebben om zichzelf sexueel te identificeren als helicopter.
- milieu activisten heel de wereld afreizen in vliegtuigen om hun beklag te doen over het millieu.
- jaloerse groene hippies in gent de banden platsteken van uw SUV ' want een suv neemt zoveel meer parkeerplaats in'. Hallo mijn suv (cx-5) is minder lang dan 90% van de breaks. Voor zover ik weet heeft de hoogte van uw wagen weinig invloed op uw parkeerplaats. Vervolgens komt hun klaagzang over dat het minder veilig is ALS je iemand aanrijd ( ja lap nu hebben ze mij, ik doe dat hier bijna dagelijks

). Nochtans moet ik door 39 veiligheidssystemen gaan als ik iemand bewust omver wil rijden met mijn wagen. Meanwhile doen die pipos wel 3 vliegreizen per jaar naar één of ander yoga retreat op de andere kant van de wereld en rijden ze rond met een onveilig vervuilende roestbak uit de jaren 90 zonder servo stuur.
- Europa als continent een censuurbeleid opgestart heeft en vrije mening onderdrukt
- je binnenkort scheef bekijken wordt als je iemand met hij/zij aanspreekt ipv "hun"
- Film en tv op niets meer trekt door die woke bullshit. (op een paar uitzonderingen na) Heel wat Tv series en films zijn verziekt ten koste van diversiteit en sexualiteit.
Akkoord, niet meer roken, in het openbaar, gezondere voeding op school etc aanmoedigen zijn uiteraard enorme vooruitgangen. Die dingen zijn zonder twijfel niet tegen te spreken.
Maar content moderators op social media, Gebanned worden voor wat trashtalk in competetive games ( komaan, dat is half de fun). Heb hier vorige maand een 2 weken mute aan mijn kloten gehad omdat ik in overwatch "GG EZ" zei na een match. mensen kunnen niets meer verdragen. 10-20 jaar geleden in een counterstrike of dota match werden er met heel wat andere verwijten naar mekaar gesmeten
Mijn kind is nu 3 maand en ik heb legit schrik om via messenger ofzo ne foto van mijn kind in zijn blootje in zijn badje door te sturen. Heel grote kans dat je ergens in één of andere gedeelde databank als pedo geflagged kan worden. Is dat waar we naartoe willen?
Als ik 2 jaar oud was reed ik op mijn fietske in mijn blote door het café van mijn grootouders. no one gave a fuck, including me.
Also heel die overbepampering en overbescherming zorgt er voor dat het overgrote deel van de jeugd echt gatachterlijk aan het worden, geen feedback kunnen verdragen en alle beetjes zelfstandigheid verliezen. Zelf iets opzoeken op google is te ingewikkeld. Kritiek van de leekracht? bij de ouders gaan wenen en boze ouders naar school lol. Mijn schoonzus geeft les in het 6de middelbaar ASO en ze wordt er depressief van. Een taak waar ze 5 zinnen naar beneden moeten scrollen op wikipedia om het antwoord te vinden kon een derde van de klas niet vinden.
"Maar mevrouw : Chatgpt vond het antwoord niet dus ik kon mijn taak niet doen!"