De Pfaffs

Good times good times. Wat snak ik soms naar de tijd dat alles kon en mocht en er niet constant iemand met zijn vingertje stond te zwaaien over de regeltjes :cry2:
Ja, werkelijk prachtige tijden :puke:

Die typische mentaliteit van een roker zeker?
IK wil dat doen, dat andere mensen daar last van hebben boeit mij niet.

giphy.gif

Ben ook een aantal afleveringen beginnen terugzien. Wat een bende marginalen zijn dat eigenlijk. :love:
Iemand enkele legendarische afleveringen die absoluut must-see zijn? Zitten geniale stukken tussen, maar ook veel brol waar Jean-Marie naar de zoveelse benefiet moet.

Paar jaar geleden paar afleveringen gezien en dan zie je pas hoe hard Carmen alles regelt en er voor zorgt dat JM het geld binnenhaalt. Geen wonder dat alles nu is ingestort.

Mijn favoriete anekdote komt uit de podcast Mosselen 0130. Ter gelegenheid van een wedstrijd bij StuBru hadden Stijn Van de Voorde en Otto Jan Ham zich in hun villa gaan verstoppen en moesten StuBru luisteraars hun zoeken. Na afloop stond JM er op dat ze mee eten. Gerecht: biefstuk met mayonaise. Geen frieten geen sla gewoon een steakske en ne pot Devos Lemmmens. Als Stijn zegt "ja maar ik ben vegetarier" zei JM "ah das niks we zullen u dan ewa minder geven. :unsure:

Ben ook een aantal afleveringen beginnen terugzien. Wat een bende marginalen zijn dat eigenlijk. :love:
Iemand enkele legendarische afleveringen die absoluut must-see zijn? Zitten geniale stukken tussen, maar ook veel brol waar Jean-Marie naar de zoveelse benefiet moet.
De afleveringen met veel Sam zijn goed. Die met de zussen en hun aanhang niet. :D

Van seizoen 3 kan ik aflevering 12 aanraden. Gooris op nen fotoshoot heel grappig. ;)
Nog tot morgenavond te herbekijken.

Nicolas die 2 jupilers opdrinkt tegen de stress vlak voor zijn moto examen blijft toch ook een moment dat mij zal bijblijven.

Die man was toch wel een beetje een golddigger avant la lettre. Knap (enfin), maar voor de rest te lui om te helpen donderen en surfde vooral mee op het 'succes' van z'n vrouw haar familie.

Vraag mij af of Kelly nog steeds datzelfde libido heeft vandaag de dag. Op die trouw van Lyndsey eiste ze nog enkele serieuze maneuvers van de Sam.

Topreeks he. Schoon tijdsdocument ook.. overal roken, drinken tijdens zwangerschap, kinderen zonder gordel op de achterbank etc.

Maar ik vind El Simpatico toch vooral een vervelende vent die hulpeloos is zonder Carmen.

Die man was toch wel een beetje een golddigger avant la lettre. Knap (enfin), maar voor de rest te lui om te helpen donderen en surfde vooral mee op het 'succes' van z'n vrouw haar familie.
Je moet er eens op letten, dat koppel maakt iedere aflevering ruzie. Dat die 2 zoveel jaren bij elkaar gebleven zijn is mij echt een raadsel.

Hij legt het verkeerd uit maar het waren inderdaad prachtige tijden. Vandaag mag er niets meer en wordt alles beboet. Totaal andere mentaliteit dan vroeger.

Je kan het alleen snappen als je ouder bent dan 40 denk ik. Je moet het meegemaakt hebben. Die vrijheid had wel iets.

Hij legt het verkeerd uit maar het waren inderdaad prachtige tijden. Vandaag mag er niets meer en wordt alles beboet. Totaal andere mentaliteit dan vroeger.

Je kan het alleen snappen als je ouder bent dan 40 denk ik. Je moet het meegemaakt hebben. Die vrijheid had wel iets.
Veel mensen zijn gatachterlijk en egocentrisch, dat heeft de corona crisis des te meer bewezen. Ben zelf een kind van de jaren 80. Voor geen geld van de wereld wil ik terug naar hoe de maatschappij en mentaliteit was in de jaren 80/90.

Uitspraken als, vandaag mag niets meer, of we mogen niets meer zeggen kloppen gewoon niet imo. Ja, er zijn dingen die niet meer mogen, vaak omdat ze gatachterlijk waren. Uiteraard zijn er ook regels waar je je vragen bij kan stellen. Maar globaal gezien is alles er echt wel op vooruit gegaan, en mogen we echt blij zijn met de maatschappij en het land waar we momenteel in leven.

Laatst bewerkt:
Veel mensen zijn gatachterlijk en egocentrisch, dat heeft de corona crisis des te meer bewezen. Ben zelf een kind van de jaren 80. Voor geen geld van de wereld wil ik terug naar hoe de maatschappij en mentaliteit was in de jaren 80/90.

Uitspraken als, vandaag mag niets meer, of we mogen niets meer zeggen kloppen gewoon niet imo. Ja, er zijn dingen die niet meer mogen, vaak omdat ze gatachterlijk waren. Uiteraard zijn er ook regels waar je je vragen bij kan stellen. Maar globaal gezien is alles er echt wel op vooruit gegaan, en mogen we echt blij zijn met de maatschappij en het land waar we momenteel in leven.

Tbh ik vind dat ook dat we niets meer "mogen" . Ik vind het triest dat mijn kind gaat opgroeien in een wereld waar:

- idioten te veel tijd hebben om zichzelf sexueel te identificeren als helicopter.
- milieu activisten heel de wereld afreizen in vliegtuigen om hun beklag te doen over het millieu.

- jaloerse groene hippies in gent de banden platsteken van uw SUV ' want een suv neemt zoveel meer parkeerplaats in'. Hallo mijn suv (cx-5) is minder lang dan 90% van de breaks. Voor zover ik weet heeft de hoogte van uw wagen weinig invloed op uw parkeerplaats. Vervolgens komt hun klaagzang over dat het minder veilig is ALS je iemand aanrijd ( ja lap nu hebben ze mij, ik doe dat hier bijna dagelijks 🤷‍♂️ ). Nochtans moet ik door 39 veiligheidssystemen gaan als ik iemand bewust omver wil rijden met mijn wagen. Meanwhile doen die pipos wel 3 vliegreizen per jaar naar één of ander yoga retreat op de andere kant van de wereld en rijden ze rond met een onveilig vervuilende roestbak uit de jaren 90 zonder servo stuur.

- Europa als continent een censuurbeleid opgestart heeft en vrije mening onderdrukt
- je binnenkort scheef bekijken wordt als je iemand met hij/zij aanspreekt ipv "hun"
- Film en tv op niets meer trekt door die woke bullshit. (op een paar uitzonderingen na) Heel wat Tv series en films zijn verziekt ten koste van diversiteit en sexualiteit.

Akkoord, niet meer roken, in het openbaar, gezondere voeding op school etc aanmoedigen zijn uiteraard enorme vooruitgangen. Die dingen zijn zonder twijfel niet tegen te spreken.

Maar content moderators op social media, Gebanned worden voor wat trashtalk in competetive games ( komaan, dat is half de fun). Heb hier vorige maand een 2 weken mute aan mijn kloten gehad omdat ik in overwatch "GG EZ" zei na een match. mensen kunnen niets meer verdragen. 10-20 jaar geleden in een counterstrike of dota match werden er met heel wat andere verwijten naar mekaar gesmeten :D

Mijn kind is nu 3 maand en ik heb legit schrik om via messenger ofzo ne foto van mijn kind in zijn blootje in zijn badje door te sturen. Heel grote kans dat je ergens in één of andere gedeelde databank als pedo geflagged kan worden. Is dat waar we naartoe willen?

Als ik 2 jaar oud was reed ik op mijn fietske in mijn blote door het café van mijn grootouders. no one gave a fuck, including me.

Also heel die overbepampering en overbescherming zorgt er voor dat het overgrote deel van de jeugd echt gatachterlijk aan het worden, geen feedback kunnen verdragen en alle beetjes zelfstandigheid verliezen. Zelf iets opzoeken op google is te ingewikkeld. Kritiek van de leekracht? bij de ouders gaan wenen en boze ouders naar school lol. Mijn schoonzus geeft les in het 6de middelbaar ASO en ze wordt er depressief van. Een taak waar ze 5 zinnen naar beneden moeten scrollen op wikipedia om het antwoord te vinden kon een derde van de klas niet vinden.

"Maar mevrouw : Chatgpt vond het antwoord niet dus ik kon mijn taak niet doen!"

Laatst bewerkt:
Also heel die overbepampering en overbescherming zorgt er voor dat het overgrote deel van de jeugd echt gatachterlijk aan het worden, geen feedback kunnen verdragen en alle beetjes zelfstandigheid verliezen. Zelf iets opzoeken op google is te ingewikkeld. Kritiek van de leekracht? bij de ouders gaan wenen en boze ouders naar school lol. Mijn schoonzus geeft les in het 6de middelbaar ASO en ze wordt er depressief van. Een taak waar ze 5 zinnen naar beneden moeten scrollen op wikipedia om het antwoord te vinden kon een derde van de klas niet vinden.

"Maar mevrouw : Chatgpt vond het antwoord niet dus ik kon mijn taak niet doen!"
Een topic n.a.v. heruitzending van de Pfaffs waarin wordt geklaagd over het intellectuele niveau van de jeugd van tegenwoordig :ROFLMAO:

Jean-Marie en zijn aanhang zijn inderdaad toonbeeld van een hoge onderwijsgraad 🤨

Veel mensen zijn gatachterlijk en egocentrisch, dat heeft de corona crisis des te meer bewezen. Ben zelf een kind van de jaren 80. Voor geen geld van de wereld wil ik terug naar hoe de maatschappij en mentaliteit was in de jaren 80/90. Maar globaal gezien is alles er echt wel op vooruit gegaan, en mogen we echt blij zijn met de maatschappij en het land waar we momenteel in leven.
Haha, kijk eens rond man. Allemaal hoofd naar beneden tijdens het wandelen. De GSM is het beeld van 's morgens tot 's avonds bij de jeugd. Nee nee, geef mij maar fietsen en spelen in het bos zoals hier al gezegd. Dat waren de goei tijden :sneaky:

Helaas zit er iemand in onze familie die nu al op zijn 14 jaar zegt: mama, ik ga niet meer naar school, omdat ik alle antwoorden al ken via chatGPT (wiskunde, geschiedenis, Frans, Nederlands, ...) leuke tijden inderdaad

Vroeger gingen we naar school zonder nadenken, gingen we werken zonder nadenken, ... Dat is vandaag de dag anders. Vanwaar komen die 500k Belgen die ziek zijn momenteel denk je? Omdat het zo leuke tijden zijn zeker?

Iedere aflevering van de Pfaffs straalt gewoon de zalige jaren 90 uit :music:

Tbh ik vind dat ook dat we niets meer "mogen" . Ik vind het triest dat mijn kind gaat opgroeien in een wereld waar:

- idioten te veel tijd hebben om zichzelf sexueel te identificeren als helicopter.
Ja, veel betere tijden toen je je als gay moest gaan verstoppen of alles moest verzwijgen omdat je anders mss in mekaar kon worden geslaan, of anders als freak werd bekeken door jan en alleman.
- Film en tv op niets meer trekt door die woke bullshit. (op een paar uitzonderingen na) Heel wat Tv series en films zijn verziekt ten koste van diversiteit en sexualiteit.
Dit slaat echt absoluut nergens op. Ja er werden goeie films gemaakt in de jaren 90. En nu worden er nog altijd heel goeie films gemaakt, ook qua tv worden we gewoon verwend. En ja, soms gaat men bv diversiteit gaan forceren. Dat zijn dan gewoon slechte tv makers. Maar laten we aub niet gaan doen alsof het goed is dat je alleen witte mensen op tv ziet he. Het is goed dat er gays, trans mensen, zwarte mensen, moslims, ... ook op tv komen. Een tv reeks is niet " verziekt" of "woke" omdat er iemand op u scherm komt die anders geaard is, of een andere afkomst heeft.
Mijn kind is nu 3 maand en ik heb legit schrik om via messenger ofzo ne foto van mijn kind in zijn blootje in zijn badje door te sturen. Heel grote kans dat je ergens in één of andere gedeelde databank als pedo geflagged kan worden. Is dat waar we naartoe willen?
Daar heb je gelijk in, maar dat ligt niet aan de regelgeving natuurlijk. Ligt deels aan de evolutie van de technologie, en deels aan gebruikers die geen besef hebben van hoe omgaan met social media en privacy. Ik deel nooit foto's van kinderen. Zo van die mensen met hun kind als profielfoto, ik vind dat heel bizar.
Als ik 2 jaar oud was reed ik op mijn fietske in mijn blote door het café van mijn grootouders. no one gave a fuck, including me.
Euhm, dat kan toch nog perfect?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan