De Pfaffs

Dit slaat echt absoluut nergens op. Ja er werden goeie films gemaakt in de jaren 90. En nu worden er nog altijd heel goeie films gemaakt, ook qua tv worden we gewoon verwend. En ja, soms gaat men bv diversiteit gaan forceren. Dat zijn dan gewoon slechte tv makers. Maar laten we aub niet gaan doen alsof het goed is dat je alleen witte mensen op tv ziet he. Het is goed dat er gays, trans mensen, zwarte mensen, moslims, ... ook op tv komen. Een tv reeks is niet " verziekt" of "woke" omdat er iemand op u scherm komt die anders geaard is, of een andere afkomst heeft.
Genoeg goede films met zwarten in de hoofdrol vroeger. Bijna elke film met morgan freeman is een instant classic.

Het gaat hem vooral over de gecensureerde dialoog, verborgen politieke boodschappen, en shit zoals rings of power.

je moet maar een de lotr trilogie vergelijken met the hobbit en nu rings of power. en zien hoe het allemaal bergaf af gaat ten koste van diversiteit. The witcher op netflix is ook zo een debacle omdat die vrouwelijke showrunner sapowski zijn boeken te mannelijk vond en er een hoop feministische bullshit moest inkrammen. Game of thrones --> house of the dragon is ook gewoon van een veel lager niveau deels door diezelfde redenen.

En ja , er zijn genoeg hedendagse pareltjes met een diverse cast ( snowfall bvb). Maar voor elke parel is er 5 keer zoveel troep.

Mijn beste kameraad is samen met 2de generatie meisje uit ghana ( dus hier geboren- maar afrikaanse ouders) en zelf zij vind heel dat woke gedoe bullshit. Dat zegt al genoeg zeker.

Laatst bewerkt:
Genoeg goede films met zwarten in de hoofdrol vroeger. Bijna elke film met morgan freeman is een instant classic.

Het gaat hem vooral over de gecensureerde dialoog, verborgen politieke boodschappen, en shit zoals rings of power.

je moet maar een de lotr trilogie vergelijken met the hobbit en nu rings of power. en zien hoe het allemaal bergaf af gaat ten koste van diversiteit. The witcher op netflix is ook zo een debacle omdat die vrouwelijke showrunner sapowski zijn boeken te mannelijk vond en er een hoop feministische bullshit moest inkrammen. Game of thrones --> house of the dragon is ook gewoon van een veel lager niveau deels door diezelfde redenen.

En ja , er zijn genoeg hedendagse pareltjes met een diverse cast ( snowfall bvb). Maar voor elke parel is er 5 keer zoveel troep.
Maar daar ben ik het enigszins mee eens he. Reden dat ik Foundation niet uitgekeken krijg. Maar vroeger werd er ook gewoon troep gemaakt hoor. Er wordt nu gewoon veel meer gemaakt, omdat het veel goedkoper is geworden om reeksen en films te maken tov vroeger.

Het zijn prachtige tijden qua tv en film imo, en als daar een politieke boodschap in zit die subtiel wordt gebracht, heb ik daar geen probleem mee.
En diversiteit op het scherm zonder het te forceren of er een gimmick van te maken, daar ben ik voorstander van.

Maar daar ben ik het enigszins mee eens he. Reden dat ik Foundation niet uitgekeken krijg. Maar vroeger werd er ook gewoon troep gemaakt hoor. Er wordt nu gewoon veel meer gemaakt, omdat het veel goedkoper is geworden om reeksen en films te maken tov vroeger.

Het zijn prachtige tijden qua tv en film imo, en als daar een politieke boodschap in zit die subtiel wordt gebracht, heb ik daar geen probleem mee.
En diversiteit op het scherm zonder het te forceren of er een gimmick van te maken, daar ben ik voorstander van.

goed dat we mekaar hier toch in vinden ;)

Dat de pfaffs geen intellectuele politieke thriller is dat weten we ook wel denk ik :) . Maar dat is van die typische belgische uitlach tv zeker? Hoeveel er van zou er niet gespeeld zijn... Ik ging 15 jaar geleden allesinds geen 2 pilskes drinken voor ik mijn rijbewijs ging doen.

Dat de pfaffs geen intellectuele politieke thriller is dat weten we ook wel denk ik :) . Maar dat is van die typische belgische uitlach tv zeker? Hoeveel er van zou er niet gespeeld zijn... Ik ging 15 jaar geleden allesinds geen 2 pilskes drinken voor ik mijn rijbewijs ging doen.
Ik vind dat eigenlijk niet nu ik dat zo terug zie. Vind dat nog redelijk goed gemaakt en gemonteerd. Veel beter dan een hoop brol die de jaren erna werd uitgezonden.

Het grote deel van die familie natuurlijk niet meteen het toonbeeld van extreme snuggerheid.

Sam en Kelly duidelijk de snuggersten van den hoop. Shania en Kenji trouwens heel grappige kinderen.

Maar al bij al nog een leuke bende om volgen. Zeker als je dat bv vergelijkt met pakweg de familie Planckaert.

Lol echt niet. De Sam is veruit dé hardste werker, JM ook niet onderschatten.

Ik bedoelde écht werken. Wat Sam doet is ook werken, maar zo wat de clown uithangen en zingen is gewoon die z'n hobby. Is toch wat anders dan wat immomakelaar zijn.

Akkoord, maar hij mag het toch hebben hoor. 3x optreden vrijdag + zaterdag + zondag dat zou een weekend hel zijn voor mij :D dat is ook gewoon een zelfstandige die moet blijven werken voor zijn geld

Ik bedoelde écht werken. Wat Sam doet is ook werken, maar zo wat de clown uithangen en zingen is gewoon die z'n hobby. Is toch wat anders dan wat immomakelaar zijn.
Voor mij zou elk weekend de clown uithangen harder werken zijn dan immomakelaar zijn.

Imho is immomakelaar ook niet écht werken, dat is een hobby hé, wat naar de mensen hun mond praten en verkoopspraatjes geven.
Mensen entertainen en op een podium staan springen, dat is pas werken.

Voor mij zou elk weekend de clown uithangen harder werken zijn dan immomakelaar zijn.

Imho is immomakelaar ook niet écht werken, dat is een hobby hé, wat naar de mensen hun mond praten en verkoopspraatjes geven.
Mensen entertainen en op een podium staan springen, dat is pas werken.

Doppen en denken dat je veel doet zoals die Nicolas, dàt is pas werken.

Dit is nu ook een van mijn guilty pleasures geworden :love:
Vroeger mochten we als kind niet kijken naar VTM, maar na de originele Planckaerts reeks gezien te hebben toch ook maar eens de Pfaffs bekeken.
Inderdaad een heel andere tijd, leuk om dat nog eens terug te zien.

Enkele bemerkingen.

JM: constant handjes geven en kussen. Staat wel heel graag in de belangstelling.
Carmen: duidelijk de drijvende kracht achter het gezin.
Sam & Kelly: meest sympathieke mensen van ze allemaal.
Shania & Kenji: gewone kinderen
Debby & Lindsey: ik kan die twee nog steeds niet uit mekaar houden
Nicolas: brandt geen licht in die bovenkamer, sociaal zeer ackward persoon
Dave: geen mening.
Keano: zeer, zeer vervelend kind, constant wenen en zn goesting moeten hebben.
Den bompa: alcohol.

Tot zover mijn korte bijdrage.

Paar jaar geleden paar afleveringen gezien en dan zie je pas hoe hard Carmen alles regelt en er voor zorgt dat JM het geld binnenhaalt. Geen wonder dat alles nu is ingestort.

Mijn favoriete anekdote komt uit de podcast Mosselen 0130. Ter gelegenheid van een wedstrijd bij StuBru hadden Stijn Van de Voorde en Otto Jan Ham zich in hun villa gaan verstoppen en moesten StuBru luisteraars hun zoeken. Na afloop stond JM er op dat ze mee eten. Gerecht: biefstuk met mayonaise. Geen frieten geen sla gewoon een steakske en ne pot Devos Lemmmens. Als Stijn zegt "ja maar ik ben vegetarier" zei JM "ah das niks we zullen u dan ewa minder geven. :unsure:
Weet ge toevallig welke afleveringen? :D

die vrouw die daar komt uitleggen over hare kleine zijne geamputeerde voet, en de JM totaal niet aan het luisteren om dan weg te lopen van de conversatie en luid te roepen "Den hond is toch nie weggelopen heee"

priceless :hurrr:

Die Nicolas, ik kan daar maar niet aan wennen. Altijd zo kinderachtig en tegendraads doen, en de manier waarop die met Debby omgaat, tenenkrullend. Zelfs zo erg geworden dat ik gewoon doorspoel als ik die zn kop zie :puke:

Terug
Bovenaan