De staat van onze De Lijn bussen

Jipser

Member
Edit mod: deze post werd afgesplitst uit de ergernissenthread.

Ik zit voor het eerst in jaren nog eens op een bus, wat een kwaliteit. Ik heb in die 10 maand Senegal zo geen slechte bussen gezien als degene waar ik nu op zit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit voor het eerst in jaren nog eens op een bus, wat een kwaliteit. Ik heb in die 10 maand Senegal zo geen slechte bussen gezien als degene waar ik nu op zit.

Wat heb je meer nodig dan een zitplaats. Of op korte afstanden een staplaats. En dit op een warme en droge wijze om u van punt A naar punt B te brengen. En potentieel op een warme zomer met wat airco. En als er wat vertraging is, dan is dat voor mij ook nog allemaal perfect aanvaardbaar.

Maar met al de rest moet er voor mij nu echt zoveel eieren niet onder gelegd worden. Het is basisvervoer.
En ja, ik gebruik dat ook nog regelmatig. Perfect bruikbaar en nuttig.

Een voertuig waarbij je niet het gevoel hebt dat je tandvullingen eruit aan het vallen zijn?

Dat heb ik dus nooit meegemaakt, en ik heb het OV geregeld gebruikt in de laatste 25 jaar.
Mij lijkt er zoiets te bestaan als de kunst van het overdrijven.

Ja je hebt af en toe wat vertraging. Ja het is minder gerieflijk als een eigen wagen. Maar rekening houdende met een scooter, fiets, te voet is het een enorme vooruitgang. En je moet het dan ook in functie daarvan bekijken.

Zolang mijn tandvullingen er niet uitvallen dan kan ik zeer veel verdragen voor de voordelen die er tegenover staan.

Dat heb ik dus nooit meegemaakt, en ik heb het OV geregeld gebruikt in de laatste 25 jaar.
Mij lijkt er zoiets te bestaan als de kunst van het overdrijven.

Ja je hebt af en toe wat vertraging. Ja het is minder gerieflijk als een eigen wagen. Maar rekening houdende met een scooter, fiets, te voet is het een enorme vooruitgang. En je moet het dan ook in functie daarvan bekijken.

Zolang mijn tandvullingen er niet uitvallen dan kan ik zeer veel verdragen voor de voordelen die er tegenover staan.
Misschien heb je gewoon geen tandvullingen.

Zolang men veiligheid van reizigers bijzaak vindt (mogen rechtstaan en geen gordelplicht) neem ik geen OV meer.

In België is transport van beesten beter geregeld dan van mensen.

Ja zeg. Gezien het aantal doden die jaarlijks vallen bij het OV is het dringend nodig om maatregelen te nemen om de veiligheid van de passagiers te waarborgen. Ook moet dringen iets gedaan worden aan omvallende windmolens en moeten er veiligheidsmaatregelen komen omtrent exploderende tuinstoelen.

Een voertuig waarbij je niet het gevoel hebt dat je tandvullingen eruit aan het vallen zijn?
Zolang men veiligheid van reizigers bijzaak vindt (mogen rechtstaan en geen gordelplicht) neem ik geen OV meer.

In België is transport van beesten beter geregeld dan van mensen.
Het grote probleem van bussen en treinen in dit land is stiptheid. Er zal nog wel wat oud materieel rondrijden, maar ik heb toch echt nog geen us genomen waar de schokdemping zo slecht van was als hier wordt beweerd. En die uitspraak over beestentransport is natuurlijk helemaal van de pot gerukt.

Ergernissen en hyperbolen, haha. Misschien haalt Senegal ons wel in binnen 20 jaar betreft OV, who knows.

Laatst bewerkt:
Het grote probleem van bussen en treinen in dit land is stiptheid. Er zal nog wel wat oud materieel rondrijden, maar ik heb toch echt nog geen us genomen waar de schokdemping zo slecht van was als hier wordt beweerd. En die uitspraak over beestentransport is natuurlijk helemaal van de pot gerukt.

Oud materiaal nog maar weinig rechtstreekse last van gehad, onrechtstreeks wel via vertragingen.

Stiptheid en een bepaald deel van onze samenleving waarmee je eerlijk gezegd cru gesteld niet samen op een bus wilt zitten.
Ergens toch wel heimwee naar de tijd waarin mensen netjes en stijlvol gekleed zich in het openbare leven begaven, ik heb in die tijd nooit de bus genomen, maar kan me toch wel inbeelden dat zaken zoals roepende en tierende junkies, mensen die stinken naar alcohol of tabak, mensen die je iets toesnauwen in een vreemde taal als je ze verkeerd aankijkt, ... dat dat toen niet bestond.
Zeker de bus naar Maastricht was op dat vlak vroeger een "juweeltje".

Feitelijk neem ik nog met veel plezier de trein, het feit dat die vooral tussen steden en met een hoger tarief opereert maakt dat dat nog redelijk fatsoenlijk is, min de vertragingen uiteraard. De bus? Ik pak nog liever een huurfiets of neem m'n eigen wagen. Metro is oké voor korte afstanden in Antwerpen, in Brussel probeer ik te mikken op trein + huurfiets + te voet. Metrostations zijn daar zeker laat op de avond of vroeg in de ochtend absoluut te mijden.

Ideale scenario zou zijn de heleboel daar: treinstations en metrostations af te sluiten voor mensen zonder vervoersbewijs (en voldoende deftige daklozenopvang, ik ben ook geen onmens).

Terug
Bovenaan