808 State
Well-known member
Wat die fuiven betreft is er ook nog zoiets als een gebrek aan engagement. Hier in de omtrek ken ik veel evenementen die er mee opgehouden zijn omdat de 'oude garde' er mee ophield en er niemand klaar stond om het over te nemen. Vroeger (en dan spreek ik alweer eens over de pre internet en smartphone tijd) was de sociale cohesie gewoon veel groter, op alle gebied. In het naburig dorp werd het jaarlijks toneeltje voor de kinderen gedragen door mensen die al tegen de 60 jaar waren, daar kwam wel nog altijd veel volk op af. Maar in het bestuur van die afdeling van de Gezinsbond zat niemand die jonger dan 50 jaar was. Die mensen zijn er mee opgehouden en de hele organisatie is in elkaar gestuikt.
Jongere generaties hebben amper nog tijd of zin om zich ergens voor te engageren, de tijd is te kostbaar om die te 'verspillen' aan iets voor iemand anders. Het individualisme dat sterk gevoederd werd door opkomende technologie heeft ons zover gebracht. Ik hoop echt dat hier nog eens een tegenbeweging in komt. We dwalen af maar ik krijg het ook op m'n heupen van die overload aan maaltijdbezorging en online shoppen. En dan maar klagen dat er geen horeca meer is of dat de winkels sluiten.
Jongere generaties hebben amper nog tijd of zin om zich ergens voor te engageren, de tijd is te kostbaar om die te 'verspillen' aan iets voor iemand anders. Het individualisme dat sterk gevoederd werd door opkomende technologie heeft ons zover gebracht. Ik hoop echt dat hier nog eens een tegenbeweging in komt. We dwalen af maar ik krijg het ook op m'n heupen van die overload aan maaltijdbezorging en online shoppen. En dan maar klagen dat er geen horeca meer is of dat de winkels sluiten.
. Als dat het geval zou zijn zou ik meer mijn nachtrust hebben
.