Eerste hulp bij klus-gevallen

Dat is uw zienswijze maar voor mij hangt die in een afgesloten ruimte met onder en boven verluchting (net zoals ze die soms in een kast hangen maar dat de lucht aanzuig ergens anders van komt dan van de ruimte waarin hij hangt (bv in caravans …)
Heb het trouwens gevraagd , heb ze den uitleg gegeven en volgens de verdeler was dat geen probleem om deze gewoon te vervangen .
Dat is niet mijn zienswijze, maar die van een keurder. :p
Die verdeler heeft al bewezen dat hij niet 100% correct is he, als hij op zijn site iets anders vermeldt dan wat in de wet staat.

Jij kan daar trouwens niets aan doen he, het is dan ook geen kritiek dat ik hier zit te geven op u, maar op die verdeler die foute informatie geeft.

Dat is niet mijn zienswijze, maar die van een keurder. :p
Die verdeler heeft al bewezen dat hij niet 100% correct is he, als hij op zijn site iets anders vermeldt dan wat in de wet staat.

Jij kan daar trouwens niets aan doen he, het is dan ook geen kritiek dat ik hier zit te geven op u, maar op die verdeler die foute informatie geeft.
Kan zijn maar zelfs een keurder kan het verkeerd zien . :p (want ben ook keurder maar van iets anders en heb al dikwijls mee gemaakt dat een andere keurder er gewoon naast zat met de wetgeving en ja ook van onze keurders , dus een keurder is niet onfeilbaar . ;) )
Den andere heeft hier trouwens 30 jaar zonder problemen gewerkt en hoop nu dat den deze dat ook zal doen want hij blijft hangen . ;)
Is ook enkel maar voor warm water in de badkamer dus die brand max 20 min / dag…daar ga ik geen reservoir voor warm houden ook al is het via warmtepomp en voor het verbruik moet ik het echt niet doen (jaarlijks 600 kub meter )

Soit , kga nu effe douchen . :p

600 kub gas vind ik eigenlijk veel voor enkel warm water in de badkamer. Ik verbruik voor warm water badkamer en keuken nu ongeveer 20 kub per maand. Verleden periode in het totaal 1500 kub verbruikt voor verwarming huis + warm water. Living staat in de winter op 23 graden.

Er wordt ook op gas gekookt . ;)

Ben nog eens gaan kijkende de afrekening en het is 541,02 kWh aan gas coëfficiënt zou 11,43 zijn dus dat delen door en dan krijg je 47,33 kub (staat zelfs op de factuur ) verleden jaar . ;)
Dacht wel dat er iets verkeerd was . ;)

Laatst bewerkt:
Er wordt ook op gas gekookt . ;)

Ben nog eens gaan kijkende de afrekening en het is 541,02 kWh aan gas coëfficiënt zou 11,43 zijn dus dat delen door en dan krijg je 47,33 kub (staat zelfs op de factuur ) verleden jaar . ;)
Dacht wel dat er iets verkeerd was . ;)

Dat is wat anders. Dacht al van dat is veel als dat verbruik in kub is.

Ik ben bezig met de vloer te leggen in onze inpandige garage die we aan het transformeren zijn naar slaapkamer + wasplaats. Eerst moest de vloer opgehoogd worden en dit heb ik gedaan met XPS platen van 3cm dik die ik op de tegelvloer gelijmd heb. Daarbovenop komt laminaat. Nu vroeg ik me af of ik best nog een dikke ondervloer met alu cachering onder de laminaat leg of niet.

Ik lees dat sommigen laminaat rechtstreeks op XPS platen leggen, maar ik vraag me af of je dan geen contactgeluiden krijgt en of de laminaat zo wel voldoende ondersteund wordt. De vloer ligt niet overal even egaal en waterpas. De XPS platen + purverlijming op de originele tegels vangen dit wel grotendeels op, maar niet helemaal aan de dorpel naar de hal (gezien ik het daar plaatselijk wat verhoogd heb onder de XPS met mortel om het mooi waterpas te laten lopen aan de dorpel). Ik heb wat testplanken van de laminaat gelegd en aan de dorpel is er hoogstens een holte van 2mm, dus de testplanken zakken daar iets in. Ik vraag me af of dat nog zo zal zijn als de hele vloer in elkaar steekt, gezien het dan 1 stevig geheel is. En zou de extra ondervloer dit hoogteverschil opvangen?

Langs de andere kant gaat een extra ondervloer er wel voor zorgen dat ik de deur van de scheidingswand tussen de wasplaats en slaapkamer iets ga moeten afschaven onderaan (2mm, geen idee of dit zomaar kan bij een goedkope binnendeur aangezien dat geen vol hout is?).

Wat is de beste keuze? Alsnog een dikke ondervloer met alu cachering (waar ik btw nog een hele rol van heb liggen, wel geen idee of dat voldoende zal zijn) en de deur afschaven onderaan, of de ondervloer laten voor wat het is en de laminaat rechtstreeks op de XPS platen leggen?
Een eventuele extra optie zou natuurlijk kunnen zijn om enkel de extra ondervloer te leggen waar er een holte onder de laminaat is, maar geen idee of dat een beter idee is dan gewoon overal de extra ondervloer leggen.

EDIT: Ik heb de laminaat rechtstreeks op de XPS gelegd en nu er al een groot deel ligt zorgt dat voor genoeg stevigheid. De laminaat volgt min of meer de XPS platen en volgens de specificaties van de laminaat zijn oneffenheden tot 2mm aanvaardbaar. Geen laminaat die inzakt wanneer je er op loopt dus. :)

Laatst bewerkt:
Wij zouden een accentmuur in de living willen behangen met een geometrisch behang. Vliesbehang heb ik ervaring mee en kan ik goed mee overweg, maar ik heb toch wat schrik voor behang met een patroon dat perfect moet aansluiten.
Iemand die wat ervaring heeft of laat ik dit beter doen door een professional?

Wij zouden een accentmuur in de living willen behangen met een geometrisch behang. Vliesbehang heb ik ervaring mee en kan ik goed mee overweg, maar ik heb toch wat schrik voor behang met een patroon dat perfect moet aansluiten.
Iemand die wat ervaring heeft of laat ik dit beter doen door een professional?
dat is heel sterk afhankelijk van het papier. Sommige rollen rekken uit tijdens het behangen (als ze nat zijn), en dan is het vloeken (want je begint perfect gealigneerd bovenaan, maar 2,5 meter lager zit er een verschil van een centimeter, of meer, op). Met papier van goede kwaliteit valt dit wel goed mee als je al wat behangen hebt.

Ik wil een goede wisser om mijn ramen te kuisen, diegene die ik heb is niet zo goed. Iemand een aanrader op bol.com bv ?
een wisser of om te kuisen?
indien een wisser, ik heb zo'n karcher window vac, en dat werkt wel goed eigenlijk. vooral voor binnen is dat handig, minder water.
maar als je echt nog een manuele wilt, dan zou ik eentje van leifheit aanraden, heb er ook eentje en vind ik wel degelijk.

Ramen wassen met dreft kan als je zeer zuinig bent met dit product. Voeg ook een scheutje azijn toe aan je lauwe water.
Investeer ook even de tijd om de ramenwasser methode te leren met je squeegee. Dan voorkom je strepen.

ne goeien aftrekker van Unger gebruik ik in de zaak om ramen te poetsen om te bestickeren.
Dat is volgens mij ook het merk dat veel ramenwassers gebruiken.

Ah, Instanet op uw ramen spuiten en opblinken met een droge doek is dus niet the way to go?

Ik heb een pak vrienden in de ramenwas en binnen 2 weken is 't mijne verjaardag. Ik geef altijd een feest. Elk jaar krijg ik commentaar. Dit jaar zal ik ze eens goed proper zetten, met Instanet.

Terug
Bovenaan