Eerste hulp bij klus-gevallen

Dat klopt, een kookplaat die met overlappende randen over het werkblad ligt, is onder die randen voorzien van een rubber. Geen afkitten nodig.

Kitten doen ze niet om de plaat demonteerbaar te houden zonder de plaat of het blad te beschadigen. Garantie kan ook vervallen bij verkeerde montage (met kit dus).

Wat niet wegneemt dat het gewoon properder is… (heb dat hier thuis ook). Afkitten met doorzichtige kit.

Als die plaat er ooit uit moet is dat ook gewoon maar eens met een breekmes rond gaan en dat is los. (Fijn afkitten natuurlijk, je moet daar geen streep van een cm breed op leggen natuurlijk)

Die werkbladen zou ik ook kitten met een grijze sanitairkit. Die oude boel er uit krabben en proper opkitten

Dan denk ik dat ik beiden idd ga afkitten. Is makkelijker proper te houden zo, want die rubber zit een stuk dieper waardoor er vuil onder de rand van de kookplaat kan. Om garantie hoef ik me niet druk te maken omdat de keuken al meer dan 10 jaar oud is.

Merci voor het meedenken!

glas in dakconstructie (soort glazen overdakking van inkom) vertoont waterinfiltratie (houten balken).
na meermaals inspectie zie ik nu dat er ws scheuren zitten in zinkafwerking thv infiltratie.
ik heb al dakdekker (net) aangeschreven om zink te vervangen.
hoe tijdelijk dichten (brico man sprak van: tec 7 high tack, gemini spreekt van soudal zink fix)?

Zit er metaal in zo'n betonnen balk boven een garagepoort? Ik heb met een zware boorhamer zitten boren met het enige wat ik bereik is een gipsplaat met een steeds groter gat en een botte betonboor die vol ijzerdeeltjes hangt. Die ijzerdeeltjes zijn ofwel afgesleten stukken van de boor, ofwel ijzer dat in het beton zit.

Zit er metaal in zo'n betonnen balk boven een garagepoort? Ik heb met een zware boorhamer zitten boren met het enige wat ik bereik is een gipsplaat met een steeds groter gat en een botte betonboor die vol ijzerdeeltjes hangt. Die ijzerdeeltjes zijn ofwel afgesleten stukken van de boor, ofwel ijzer dat in het beton zit.
Daar gaat wapening inzitten ja. Vuistregel zitten er horizontale ijzers op 5cm nr binnen op de 4 hoeken. Eventueel nog meer in de hoogte/diepte afhankelijk van de afmetingen van de balk. Verticale ijzers is moeilijker zo te zeggen.

Probeer uw boor iets schuin in te zetten om zo langs het betonijzer te glippen, dat zijn normaal geen immens dikke staven die daar inzitten, duimdik zal al veel zijn.

Ge kunt natuurlijk ook gewoon pech hebben en net op een staalplaat van een bevestiging van iets (poort, raveelijzer, balk zelf,...) zitten

Daar gaat wapening inzitten ja. Vuistregel zitten er horizontale ijzers op 5cm nr binnen op de 4 hoeken. Eventueel nog meer in de hoogte/diepte afhankelijk van de afmetingen van de balk. Verticale ijzers is moeilijker zo te zeggen.

Probeer uw boor iets schuin in te zetten om zo langs het betonijzer te glippen, dat zijn normaal geen immens dikke staven die daar inzitten, duimdik zal al veel zijn.

Ge kunt natuurlijk ook gewoon pech hebben en net op een staalplaat van een bevestiging van iets (poort, raveelijzer, balk zelf,...) zitten
Heb al 2 gaten geprobeerd op 2 totaal verschillende plaatsen daarnet en op beide plaatsen geraakte ik er niet door, dus zou wel heel veel pech zijn dan. :p Net een andere boor van Bosch gaan halen waar specifiek opstaat dat het ook voor gewapend beton is. Ik ga nu op een derde plaats proberen boren om eerst eens te proberen.

Ge gaat ne boorhamer daarvoor nodig hebben. Hier ben ik daar doorgegaan als door boter.
Met een boorhamer van 1500W en een Bosch boor voor gewapend beton geraak ik op 3 verschillende plaatsen niet dieper dan 2,5cm in het beton. De boor wordt ook smoorheet. In tegenstelling tot de Mack boor, blijft de Bosch boor voorlopig wel heel.

Edit: Oorzaak gevonden. Zat idd op staal want het vierde gat lukte meteen. Ik zal elke beugel nu wel maar met 1 schroef kunnen vastzetten, gezien de diepte van de betonnen balk en dagkant, dus ik hoop dat het houdt...

Laatst bewerkt:
Volgende episode in de jaloezie serie.

Ze hangt ondertussen op, maar ik vermoed dat ze te lang is (terwijl ze op maat besteld is). Ik ga er vanuit dat een jaloezie helemaal moet kunnen zakken zonder dat de onderste zwaardere lat op de grond komt en dat is bij ons het geval niet. Ik denk dat er één of twee latten tussenuit moeten (afhankelijk of die onderste balk hoort mee te kantelen of niet). Of hoort het zo?

Mijn vriendin ziet het niet zitten om de jaloezie terug te sturen (we hebben maatgarantie), dus moest het te lang zijn denk ik dat ik ze zelf ga proberen inkorten.

Volgende episode in de jaloezie serie.

Ze hangt ondertussen op, maar ik vermoed dat ze te lang is (terwijl ze op maat besteld is). Ik ga er vanuit dat een jaloezie helemaal moet kunnen zakken zonder dat de onderste zwaardere lat op de grond komt en dat is bij ons het geval niet. Ik denk dat er één of twee latten tussenuit moeten (afhankelijk of die onderste balk hoort mee te kantelen of niet). Of hoort het zo?

Mijn vriendin ziet het niet zitten om de jaloezie terug te sturen (we hebben maatgarantie), dus moest het te lang zijn denk ik dat ik ze zelf ga proberen inkorten.
Wij hebben ook jaloezieën besteld en heb net de eerste opgehangen. De onderste lat komt ook op het venstertablet :wallbash:.
Dat terwijl wij perfect de opmeet instructies hebben gevolgd. Het lijkt mij idd dat dit gewoon moet kunnen uithangen maar dit is dus nu het geval niet. Oogt zeer slordig.
Wij hebben besteld bij Mr. Jealousy.

Wij hebben ook jaloezieën besteld en heb net de eerste opgehangen. De onderste lat komt ook op het venstertablet :wallbash:.
Dat terwijl wij perfect de opmeet instructies hebben gevolgd. Het lijkt mij idd dat dit gewoon moet kunnen uithangen maar dit is dus nu het geval niet. Oogt zeer slordig.
Wij hebben ook perfect de opmeetinstructies gevolgd.

We hebben ondertussen al een mailtje gestuurd, omdat er nog zaken niet in orde zijn. Er is een touwtje losgekomen van het kantelmechanisme, er is ergens een touwtje door en ik vind ook dat de onderste lat doorhangt (gebogen) als we de jaloezie niet tot op de grond laten zakken. Dat laatste kan door de lengte zijn, maar geeft imo nog een slordiger zicht dan wanneer de onderste lat op de grond ligt. Kan natuurlijk ook zijn dat de touwtjes niet goed kunnen uitgelijnd worden t.o.v. elkaar omdat de jaloezie niet helemaal kan zakken zonder de vloer te raken en de lat daarom doorhangt. Even afwachten wat ze zeggen...

Hier komt de jaloezie wel van een andere website trouwens, dus ik vraag me af of die overlengte bij een jaloezie dan misschien normaal is... Ik zie nog wel foto's online waar dat het geval is. Anderen zijn dan weer perfect op maat en dat vind ik veel strakker. Als je op maat bestelt, zou ik het dus ook perfect op maat verwachten.

Blijkbaar is het normaal dat de lamellen op de vloer of vensterbank rusten. Ik mocht ze toch terugsturen om in te korten als ik wou omdat we maatgarantie hebben genomen. We gaan nog zien wat we gaan doen, naargelang hoe de andere problemen opgelost worden.

Blijkbaar is het normaal dat de lamellen op de vloer of vensterbank rusten. Ik mocht ze toch terugsturen om in te korten als ik wou omdat we maatgarantie hebben genomen. We gaan nog zien wat we gaan doen, naargelang hoe de andere problemen opgelost worden.
Heb ook eens rond gehoord en dat zou inderdaad normaal zijn. Ik stoor me er uiteindelijk niet echt aan.

Ik heb ook nooit anders geweten. Geef het nog 2 weken en je ziet het niet meer.

Hier worden volgende week donderdag de gordijnen eindelijk gehangen, na slechts 10(!) weken te wachten

Heb hier een stealer-lamp die niet meer uitgaat.
Die van mij doet dat licht aan en krijgt die niet meer uit. Er zijn drie schakelaars die die bedienen en met geen ene krijg ik hem uit.
Als ik op een van de schakelaars duw dan zoemt de zekeringskast (klinkt als een soort buzzer)....
Voorlopig de zekering afgezet maar hoe los ik dat op?

Terug
Bovenaan