Neen, mijn reactie is niet negatief omdat we eruit liggen. Ik zeg al meer dan 5 jaar hetzelfde (bijna 10 jaar als je het Wilmots tijdperk meetelt). En neen, ik ben ook geen "tijdelijke" supporter. Ik zie me bv nog in de Heysel zitten 15 jaar geleden tegen Servië, waarin we weer kansluit onderuit gingen, terwijl ik natgeregend werd in de tribune.
Ik ben niet eens meer in de EK-mood geraakt omdat je al van mijlenver zag aankomen hoe het ging aflopen. We rekenen op individuele flitsen en geluk. Daarmee kan je eens een leuke zege boeken, maar je gaat er nooit een tornooi mee winnen. Uiteindelijk bots je op een land dat organisatorisch sterker is, en je gaat er kansloos uit. Dat is weer maar eens gebeurd dit jaar. Ik heb al jaren een soort van Duivelsmoeheid gekregen hierdoor. Je ziet het talent, je ziet de klasse, maar tegelijkertijd zie je een coach die van geen hout pijlen weet te maken. Maar omdat hij sympathiek overkomt en we nr 1 op de ranglijst blijven, is hij superpopulair onder de "tijdelijke supporters", om het met jouw woorden te zeggen. En daardoor mag hij blijven, ook al boeken we niks van vooruitgang. Ja, we spelen iets beter en sneller dan onder Wilmots. Maar, just a thought, misschien komt dat ook gewoon omdat de spelers op individueel vlak sterker geworden zijn, en meer ervaring gekregen hebben? Vergelijk de De Bruyne en Lukaku van nu eens met die van 7 jaar geleden... Dan weet je het wel.
Dan is het gemakkelijk te zeggen dat de Italianen beter waren. Er is dan ook een reden dat ze beter zijn, en dat is niet omdat ze individueel sterker zijn of meer ervaring hebben. Sommigen doen alsof er nu pas negatieve comments komen vanwege de uitschakeling, maar dat is absoluut niet het geval. De negatieve comments zijn er al héél lang. Om dan met de kromme logica af te komen dat echte supporters aanvaarden dat Italië gewoon sterker is, vind ik juist bijzonder opportunistisch. Tijdens de match, als ik in de tribune zit, supporter ik evenveel mee als de rest. Dat wil niet zeggen dat ik niet kritisch mag zijn. En de beslissingen vanop de bank die ik de laatste 10 jaar al heb mogen aanschouwen, zijn dikwijls om van te huilen. Vergeet niet dat ik supporter voor een Spaanse derdeklasser die bijna naar 5de klasse gezakt is afgelopen seizoen. Ik ben zo een beetje expert geworden op het gebied van extra-sportieve incompetentie.