Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Officieel zijn het de premier league profit and sustainability rules. FFP is in sé iets Europees.Staat zo in het artikel van The Guardian?
We mogen al blij zijn dat ze die 10 punten van Everton niet krijgenSchandalig. Dan mag City straks degraderen?

Wel vreemd dat juist gij dat zegt.Hilarisch. FFP is een grote grap.
Waarom? Ik heb mijn mening omtrent financial fair-play, rijke weldoeners en supportersparticipatie al vaak genoeg gedeeld hier denk ik.Wel vreemd dat juist gij dat zegt.
Er zijn bij Antwerp toch ook al veel kapitaalinjecties geweest.Waarom? Ik heb mijn mening omtrent financial fair-play, rijke weldoeners en supportersparticipatie al vaak genoeg gedeeld hier denk ik.
We mogen al blij zijn dat ze die 10 punten van Everton niet krijgen![]()
115 aanklachten inderdaad, daarom dat het zo lang duurt blijkbaar.Dit zou een precedent moeten zijn voor andere clubs.
Maar zoals gemeld, gaan ze er iets aan doen? Hoeveel overtredingen had City weer? 115?
40 punten aftrek dit seizoen en alle titels afnemen aub. Dan is het in proportie met de straf voor Everton.
Appelen met peren waarschijnlijk, gezien het andere "soorten" aanklachten zijn. Maar frauderen is frauderen, niet?
Bron: https://www.goal.com/en-sg/lists/ex...gation/bltc7ca39393f3ab5ed#cs2c385027ca58a611Based on the handbook, pretty much everything is on the table if the Premier League's findings are backed up by the commission.
According to section W.51.4 of the Premier League's official rules and regulations, the following sanctions are possible:
The kicker, though, underlines the power of the commission:
- A fine of unlimited quantity
- Suspension of a club from playing in league matches, with an unlimited timeframe
- Point deductions
- Replays of past matches
- Permanent expulsion
It's obvious, then, why there are doomsday reports floating about in regards to Manchester City. Unlike the UEFA punishments that were mostly struck down by the Court of Arbitration for Sport, there is no such external fallback here.
- Make any such other order as the commission sees fit
Misschien dat ze het doen bij Everton zodat ze dit als precedent kunnen gebruiken om City te straffen?Het belangrijkste aan het Everton precedent is puntenaftrek voor een financiële breach, denk ik.
Everton had toegegeven dat ze in fout waren (weliswaar minder dan gemeld, 7 ipv 20 miljoen?), en verwachtten eigenlijk een financiële straf.
Het feit dat ze sportief straffen met puntenaftrek, is eerder onverwacht. Dat zal City toch ook wel wat schrik aanjagen, zou ik denken..
We can only hope soMisschien dat ze het doen bij Everton zodat ze dit als precedent kunnen gebruiken om City te straffen?
Je zou dat denken he. Als dat effectief gebeurt met Everton (die 10 is al sterk), dan kunnen ze niet anders dan zeker City (en ik gok ook Chelsea) ongelooflijk hard straffen, maar wat ze dan verstaan onder hard straffen is de vraag. Dat kan gaan van geldboetes (totaal onnuttig), tot puntenaftrek, tot titels afnemen en zelfs verbannen uit de league.Zie hier net iets passeren dat Everton mogelijks nog 9 punten aftrek kan krijgen indien de claim van Leeds, Leicester en Southampton succesvol is?
Als dat zo is, dan kunnen ze toch niet anders meer dan city en chelsea de slagen van hun leven geven willen ze nog een greintje geloofwaardigheid hebben?
En ik vrees voor niet meer dan wat boetes die ze gewoon met de glimlach gaan betalen. Onnuttig dus zoals je zegt.Je zou dat denken he. Als dat effectief gebeurt met Everton (die 10 is al sterk), dan kunnen ze niet anders dan zeker City (en ik gok ook Chelsea) ongelooflijk hard straffen, maar wat ze dan verstaan onder hard straffen is de vraag. Dat kan gaan van geldboetes (totaal onnuttig), tot puntenaftrek, tot titels afnemen en zelfs verbannen uit de league.

Zou compleet bonkers zijn en eerlijk gezegd mijn zin om het voetbal verder te volgen fel verminderen.![]()
Everton appeal against points deduction – what is the club’s case for the defence?
Everton are appealing against their 10-point deduction and could lean on the lack of formulaic basis for any sanction in their defencetheathletic.com
"The Athletic has since been told the [Premier League] sanction framework was only meant to be used for Everton’s case. It is understood no such league-wide sanction policy is in the pipeline at the moment and that such a change would need to be communicated to clubs formally and via the handbook."
@exCite in ons rapport stond er dat ze geen geldboete wilden geven omdat dit nutteloos is gezien onze rijke eigenaars dus zou in principe niet op te lossen zijn met geld maar ja als je bovenstaande leest....