Engels Voetbal 2023-2024 (& Fantasy PL)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit zou een precedent moeten zijn voor andere clubs.
Maar zoals gemeld, gaan ze er iets aan doen? Hoeveel overtredingen had City weer? 115?
40 punten aftrek dit seizoen en alle titels afnemen aub. Dan is het in proportie met de straf voor Everton.

Appelen met peren waarschijnlijk, gezien het andere "soorten" aanklachten zijn. Maar frauderen is frauderen, niet?

We mogen al blij zijn dat ze die 10 punten van Everton niet krijgen 😅

Dit zou een precedent moeten zijn voor andere clubs.
Maar zoals gemeld, gaan ze er iets aan doen? Hoeveel overtredingen had City weer? 115?
40 punten aftrek dit seizoen en alle titels afnemen aub. Dan is het in proportie met de straf voor Everton.

Appelen met peren waarschijnlijk, gezien het andere "soorten" aanklachten zijn. Maar frauderen is frauderen, niet?
115 aanklachten inderdaad, daarom dat het zo lang duurt blijkbaar.

Dit is trouwens wat er mogelijk is.

Based on the handbook, pretty much everything is on the table if the Premier League's findings are backed up by the commission.

According to section W.51.4 of the Premier League's official rules and regulations, the following sanctions are possible:
  • A fine of unlimited quantity
  • Suspension of a club from playing in league matches, with an unlimited timeframe
  • Point deductions
  • Replays of past matches
  • Permanent expulsion
The kicker, though, underlines the power of the commission:
  • Make any such other order as the commission sees fit
It's obvious, then, why there are doomsday reports floating about in regards to Manchester City. Unlike the UEFA punishments that were mostly struck down by the Court of Arbitration for Sport, there is no such external fallback here.
Bron: https://www.goal.com/en-sg/lists/ex...gation/bltc7ca39393f3ab5ed#cs2c385027ca58a611

't Is deze die mij niet zo hoopvol stemt: "Make any such other order as the commission sees fit".
We zullen zien, maar als City ook maar voor 5 van die 115 breaches wordt veroordeeld kunnen ze niet anders dan ze zwaar straffen, gezien het precedent dat ze nu gezet hebben met Everton.

@Holocene ik ben er trouwens zeker van dat Everton zich zelfs met deze puntenaftrek nog wel redt, maar het moet ongelooflijk zuur zijn.

Het belangrijkste aan het Everton precedent is puntenaftrek voor een financiële breach, denk ik.
Everton had toegegeven dat ze in fout waren (weliswaar minder dan gemeld, 7 ipv 20 miljoen?), en verwachtten eigenlijk een financiële straf.
Het feit dat ze sportief straffen met puntenaftrek, is eerder onverwacht. Dat zal City toch ook wel wat schrik aanjagen, zou ik denken..

Het belangrijkste aan het Everton precedent is puntenaftrek voor een financiële breach, denk ik.
Everton had toegegeven dat ze in fout waren (weliswaar minder dan gemeld, 7 ipv 20 miljoen?), en verwachtten eigenlijk een financiële straf.
Het feit dat ze sportief straffen met puntenaftrek, is eerder onverwacht. Dat zal City toch ook wel wat schrik aanjagen, zou ik denken..
Misschien dat ze het doen bij Everton zodat ze dit als precedent kunnen gebruiken om City te straffen?

Zie hier net iets passeren dat Everton mogelijks nog 9 punten aftrek kan krijgen indien de claim van Leeds, Leicester en Southampton succesvol is?

Als dat zo is, dan kunnen ze toch niet anders meer dan city en chelsea de slagen van hun leven geven willen ze nog een greintje geloofwaardigheid hebben?

Zie hier net iets passeren dat Everton mogelijks nog 9 punten aftrek kan krijgen indien de claim van Leeds, Leicester en Southampton succesvol is?

Als dat zo is, dan kunnen ze toch niet anders meer dan city en chelsea de slagen van hun leven geven willen ze nog een greintje geloofwaardigheid hebben?
Je zou dat denken he. Als dat effectief gebeurt met Everton (die 10 is al sterk), dan kunnen ze niet anders dan zeker City (en ik gok ook Chelsea) ongelooflijk hard straffen, maar wat ze dan verstaan onder hard straffen is de vraag. Dat kan gaan van geldboetes (totaal onnuttig), tot puntenaftrek, tot titels afnemen en zelfs verbannen uit de league.

Je zou dat denken he. Als dat effectief gebeurt met Everton (die 10 is al sterk), dan kunnen ze niet anders dan zeker City (en ik gok ook Chelsea) ongelooflijk hard straffen, maar wat ze dan verstaan onder hard straffen is de vraag. Dat kan gaan van geldboetes (totaal onnuttig), tot puntenaftrek, tot titels afnemen en zelfs verbannen uit de league.
En ik vrees voor niet meer dan wat boetes die ze gewoon met de glimlach gaan betalen. Onnuttig dus zoals je zegt.

"The Athletic has since been told the [Premier League] sanction framework was only meant to be used for Everton’s case. It is understood no such league-wide sanction policy is in the pipeline at the moment and that such a change would need to be communicated to clubs formally and via the handbook."

:crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:

@exCite in ons rapport stond er dat ze geen geldboete wilden geven omdat dit nutteloos is gezien onze rijke eigenaars dus zou in principe niet op te lossen zijn met geld maar ja als je bovenstaande leest....

"The Athletic has since been told the [Premier League] sanction framework was only meant to be used for Everton’s case. It is understood no such league-wide sanction policy is in the pipeline at the moment and that such a change would need to be communicated to clubs formally and via the handbook."

:crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:

@exCite in ons rapport stond er dat ze geen geldboete wilden geven omdat dit nutteloos is gezien onze rijke eigenaars dus zou in principe niet op te lossen zijn met geld maar ja als je bovenstaande leest....
Zou compleet bonkers zijn en eerlijk gezegd mijn zin om het voetbal verder te volgen fel verminderen.

Vroeger kloegen we over Real Madrid en Barcelona die met de gekste dingen in de schulden gingen en gered werden. Maar dat lijkt nu klein bier tegenover de olieploegen van tegenwoordig.

Maar City is gewoon zuiver gebouwd en in leven gehouden met oliedollars van de megalomane eigenaars. Niemand had toen gedacht dat het nog erger kon. We zien nu een leuke ploeg op de grasmat staan, maar wat is de charme ervan? Met Kompany was er nog een half element van een soort authenticiteit van het 'oude' City.

Als je dan Everton gaat pakken voor deze zaken met maar liefst 10 punten en City mag lekker doorgaan? Dat is schandalig eerlijk gezegd. Behoudens goede reden lijkt het zuivere willekeur.

jebus zeg.
Zou toch compleet ridicuul zijn?

Dat ze dan maar snel een superleague starten met de geldclubjes, hell maak er zelfs een model a la MLS met franchises van zodat het opeens Al-Mekka City ofzo kan worden. Kunnen ze lekker doen wat ze willen en zijn wij er vanaf :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan