Geschorst.Nkunku start in de basis, Lavia op de bank maar iets zegt me dat we die vandaag wel gaan zien invallen. Wel nog steeds Jackson in de starting 11, begrijpe wie begrijpe kan. Sterling nergens te bespeuren. Gestraft? Geschorst?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geschorst.Nkunku start in de basis, Lavia op de bank maar iets zegt me dat we die vandaag wel gaan zien invallen. Wel nog steeds Jackson in de starting 11, begrijpe wie begrijpe kan. Sterling nergens te bespeuren. Gestraft? Geschorst?
Ja maar dat match x het keerpunt zou/moet zijn heb ik al wel een paar keer zien passerenNiet veel bij mijn weten? Zal wellicht één van de eerste keren zijn dat ze een dubbele achterstand opgeven tegen een topploeg.

Heeft zich mogelijk wel opnieuw geblesseerd ...Lavia met zijn 1ste speelminuten
Tuurlijk.Dus die handsball van Odegaard is geen penalty, maar dit wel?
Hoezo, heb de match gezien maar dat heb ik dan toch gemist?Heeft zich mogelijk wel opnieuw geblesseerd ...
Dus die handsball van Odegaard is geen penalty, maar dit wel?

Please make it make sense.
Content niet meer beschikbaar maar beschrijft dus identiek dezelfde "penalty" als gisteren... Ah ja. City en penalties.....![]()

Deel de link eens, wil het wel eens bekijken.Was zonet nog eens de beelden van gisteren aant herbekijken en ik merkte op dat bij die afgekeurde goal van Jackson een speler van CP de bal achteruit kopte/devieerde met zijn hoofd, kan Jackson dan wel nog buitenspel staan?
Deel de link eens, wil het wel eens bekijken.

Correcte offside beslissing dus.A player in an offside position at the moment the ball is played or touched* by a team-mate is only penalised on becoming involved in active play by:
or
- interfering with play by playing or touching a ball passed or touched by a team-mate or
- interfering with an opponent by:
- preventing an opponent from playing or being able to play the ball by clearly obstructing the opponent’s line of vision or
- challenging an opponent for the ball or
- clearly attempting to play a ball which is close when this action impacts on an opponent or
- making an obvious action which clearly impacts on the ability of an opponent to play the ball
*The first point of contact of the ‘play’ or ‘touch’ of the ball should be used.
- gaining an advantage by playing the ball or interfering with an opponent when it has:
- rebounded or been deflected off the goalpost, crossbar, match official or an opponent
- been deliberately saved by any opponent
A player in an offside position receiving the ball from an opponent who deliberately played* the ball, including by deliberate handball, is not considered to have gained an advantage, unless it was a deliberate save by any opponent.
Bron: Law 11 - Offside | IFAB (theifab.com)
Volgens mij is het simpel:
Steunarm, arm naast het lichaam of bal eerst op het lichaam dan arm => geen penalty
Al de rest wel.
Je zou nog kunnen zeggen gezichtsbescherming, maar zelfs dat is penalty imo.
Hij maakt zijn lichaam toch niet onnatuurlijk groot, dus geen hands.A handball offence is when a player (except the goalkeeper in their own penalty area):
- deliberately touches the ball with their hand/arm
- touches the ball with their hand/arm when it is in a position that makes their body unnaturally bigger and when that position is not the result of their body moving fairly as part of play
- scores a goal against the other team with their hand/arm or scores immediately after the ball touches their hand/arm (even if the touch was accidental)
Ten eerste, wat een misser.
Ten tweede, die ref heeft een vrij zicht op die penaltyfase en fluit zelf niet, vreemd.
Over de offside:
Correcte offside beslissing dus.
Hij maakt zijn lichaam toch niet onnatuurlijk groot, dus geen hands.
Odegaard krijgt de bal niet op z'n steunarm want hij steunt helemaal niet op z'n arm. Hij schept de bal zelfs weg met z'n hand.
Zelfde situatie, zelfde regels.Ja maar dat is het net. Die Rus speelt bewust de bal, de speler van Palace niet.
Waarom is de goal hier (begin v/h filmpje) van Lukaku dan goedgekeurd?Zelfde situatie, zelfde regels.
Als ik puur zonder al die regels kijk vind ik trouwens dat die goal van Jackson gewoon zou moeten tellen, terwijl die van Lukaku afgekeurd mocht worden. Die verdediger van Crystal Palace kopt die bal bewust verder zonder dat die hinder ondervindt van het buitenspel van Jackson, terwijl die Rus juist wel de bal 'probeert' weg te werken omdat hij weet dat Lukaku daar staat.