DwightSchrute
Well-known member
Ik heb enkel gewerkt met de laadpas. Je vraagt een laadpas aan. Die wordt opgestuurd. Je koppelt in uw account van die laadpas dan uw rekeningnummer en dan haalt die dat geld na een laadsessie gewoon van uw rekening.
Via de app moet je dan ook in uw account uw betaalgegevens zetten. Maar daarmee heb ik geen ervaring. Ik heb ervoor gezorgd dat ik een laadpas had dat ik altijd wel een mogelijkheid had om te betalen. Ook als het iets duurder is of was.
Bij mijn kia kaart kan ik vb een ionity abonnement aangaan (10€ betalen voor de goedkoopste laadkost per kwh als je bij IONITY laadpalen zou laden met die kaart). Waarna als ik dan die kaart scan dan komt dat in orde.
Daarnaast heb ik nog een paar andere kaarten zonder abonnement voorzien gewoon in het geval 1 kaart niet werkt dat ik een andere kaart kan proberen.
Abonnement is meestal enkel als je goedkopere tarieven wil hebben. Maar ik heb het zelf nog nooit met de app uitgeprobeerd. Meestal gebruik ik gewoon de laadkaart. Is gemakkelijk want alles op voorhand geregeld.
Spring gewoon even binnen bij een ionity laadstation in belgië en test het laadproces eens (moet niet veel zijn, al is het laden van 70 -> 72%) Zodanig dat je voorbereid bent. Als je die zaken moet gaan uitzoeken onderweg en dat slaat allemaal tegen... dat gaat dan frustrerend zijn.
Bij Ionity kan je het laden starten:
- met een rfid kaart
- via de app, automatisch je locatie laten vinden en het laadpaalcijfer aan te duiden
- via de app en nfc als je smartphone dat kan
- via de app en het scannen van de QR code op de laadpaal
- via plug&charge als je auto dat kan
Misschien kan het rechtstreeks met kredietkaart ook.
Je betaalgegevens kan je koppelen in de app. Dan gaat alles automatisch.
Abonnement is niet verplicht, maar kan je veel besparen omdat je veel goedkoper laadt.
Fastned, Electra,... palen werken grotendeels hetzelfde.
![]()
IONITY Support — Video Guides: How to charge and pay at IONITY
Updated on May 12, 2026 - Find answers about "How to charge at IONITY?". This article explains everything you need to know about "Video Guides: How to charge and pay at IONITY".support.ionity.eu
Ik heb zonet de Shell Recharge laadkaart proberen aanvragen, met nadruk op proberen. Wat een absolute ramp … 2 verschillende besturingssystemen geprobeerd en 2 verschillende kredietkaarten maar geen succes. Op zoek naar een andere backup dan maar… indien jullie aanraders hebben, laat zeker weten.
Enel is wel gelukt.
Ionity, daar zie ik geen optie om nu al een creditcard toe te voegen in de app. Wel andere gegevens zoals naam en adres, alsook keuze tot abonnement of niet. Wel een goeie tip om hier al eens te testen bij Ionity, ik zoek er eentje op.
. Maar dat zijn vijgen na Pasen.