EV - Laden op vakantie

Ook eens bekijken, maar die zijn meestal wel van de snelweg af zeker?
Klopt.

Meestal aan een hotel zoals gezegd.
Soms vlak bij een restaurantje, broodjeszaak, McDonalds. De hotelletjes profiteren ook vaak en bieden kleine snacks aan voor de Tesla laders.
Ook behoorlijk veel kans dat er een petanquebaan ligt dus als ge petanqueballen mee kunt nemen :)

Ik vind het eigenlijk geen nadeel. Effe weg van de drukte. Vaak veel beter eten dan langs de autostrade, ...

Tip : installeer ABRP eens op uw telefoon (is gratis). Laat die uw reis plannen met Tesla 2 duimpjes.
Kijk dan eens op Google maps waar die Tesla laders liggen. Wat in de buurt ligt, ...

Wat ABRP genereert kan je overigens ook exporteren naar Google Maps of Waze.
Bij ABRP abo heb je het voordeel dat je het op het scherm van de auto kan gebruiken + live status volgende laadpaal + live status van uw batterij.
ABRP abonnement vind ik niet echt meer nodig. Maar voor de 1ste lange reis vond ik die wel handig.

Nog mensen met een Shell Recharge? Ik hoopte met die kaart toch op veel plaatsen te kunnen laden in Frankrijk (Ionity is al zeker mogelijk)

Dat kan ik jammer genoeg niet be-amen.

Het blijft techniek.

Heb bijvoorbeeld wel al een defecte supercharger gehad en eentje die erg traag laadde met minder dan 50kW. Maar daarom is de provider niet slecht.

Ik denk dat de betrouwbaarheid van deze merken algemeen goed is.

Veel IONITY laadpalen op onze route precies, app geïnstalleerd, account aangemaakt en in de zomer dan maar een maand het "Power" abonnement, snelladen aan 33 cent is nog wel dik oké denk ik.

Iemand een tip voor reizen naar Zwitserland? Heb alleen een laadpaal voor België op dit moment. Neig naar die Shell Recharge omdat die gratis is en ik dan gewoon altijd een reserve pas heb.

Iemand een tip voor reizen naar Zwitserland? Heb alleen een laadpaal voor België op dit moment. Neig naar die Shell Recharge omdat die gratis is en ik dan gewoon altijd een reserve pas heb.
Zoals eerder al geopperd: kijk eens of je rondkomt met enkel Tesla of Ionity laders om op je bestemming te raken. Dan kan het de moeite zijn om bij een van de twee voor een maand een abo te nemen om aan lagere tarieven te laden. De kostprijs van het maandabonnement haal je er al uit na 1 of 2 keer laden

Voor andere werknemers hier: hoe zit dat bij jullie met laadpas in het buitenland? Bij ons zijn de tankkaarten enkel te gebruiken binnen België maar de laadpassen zijn wel bruikbaar in heel Europa. De laadpassen van Luminus die wij hebben lijken al bij al ook relatief breed te werken. In het hotel in Oostenrijk kon ik vorig jaar probleemloos laden, in Italië eerder deze maand was het een beetje hit & miss maar dat was dan eerder omdat veel laadpalen gewoon uit lagen :unsure:

Vorige werkgever: Shell Recharge kaart van het werk die overal werkt maar opladen voor privégebruik enkel in België. Dit werd dus niet afgedwongen maar was wel de regel.

Huidige werkgever: Kaart die overal werkt maar enkel thuis en op het werk onbeperkt opladen. Voor de rest fair use van €500/jaar voor privé publiek laden. Dit zorgt er dus voor dat je ook wel wat oplet dat je niet de duurste laders neemt en je kan ook in het buitenland opladen. Ook hier wordt dit niet afgedwongen maar is het wel de bedoeling om daar geen misbruik van te maken.

Voor andere werknemers hier: hoe zit dat bij jullie met laadpas in het buitenland? Bij ons zijn de tankkaarten enkel te gebruiken binnen België maar de laadpassen zijn wel bruikbaar in heel Europa. De laadpassen van Luminus die wij hebben lijken al bij al ook relatief breed te werken. In het hotel in Oostenrijk kon ik vorig jaar probleemloos laden, in Italië eerder deze maand was het een beetje hit & miss maar dat was dan eerder omdat veel laadpalen gewoon uit lagen :unsure:

Onze pas is niet geblokkeerd, maar we mogen hem niet gebruiken in het buitenland.
Ik ga een laadpas nemen voor de vakantie, als die niet werkt laad ik met die van het werk en moeten ze het maar factureren.

Die van ons werken in het buitenland, maar je mag ze enkel daar gebruiken met goedkeuring (e.g. voor het werk).
Je krijgt hoe dan ook een mail van finance met een 'verklaar u nader' :)
Heb voor 't buitenland zo'n gratis VW/Skoda Ionity kaart gepakt.

Is er ergens een calculator te vinden wat tesla laadpalen voor een rit Antwerpen -> zuid frankrijk zou kosten?
Via A Better Routeplanner kan je wel een inschatting maken denk ik.

En bij ViaMichelin kan je ook een inschatting zien, maar je moet wel handmatig ingeven hoeveel een kWh kost. Dus misschien minder interessant voor uw case.
Maar je kan op deze website de prijzen vinden voor alle Superchargers (scheelt soms een klein beetje met real life heb ik gemerkt, maar je krijgt al een beeld), en daar dan zelf het gemiddelde van pakken en in ViaMichelin geven :tongue:

Als er niets in uw arbeidscontract of carpolict staat.
En uw baas geeft uw laadkaart met bijhorende brochure, waarin staat dat er >200000 europese laadpalen ondersteund worden.

Zouden jullie dan de kaart van het werk gewoon gebruiken in Frankrijk?
Of toch maar gewoon in de tesla app mijn eigen visakaart aan het laadgedeelte hangen?(Rij met een tesla).

Volgens wat ik uitreken zou de tesla palen de helft goeikoper zijn dan de andere palen.
Maar als men baas er niets van zegt, dan was/is het natuurlijk gratis...

Als er niets in uw arbeidscontract of carpolict staat.
En uw baas geeft uw laadkaart met bijhorende brochure, waarin staat dat er >200000 europese laadpalen ondersteund worden.

Zouden jullie dan de kaart van het werk gewoon gebruiken in Frankrijk?
Of toch maar gewoon in de tesla app mijn eigen visakaart aan het laadgedeelte hangen?(Rij met een tesla).

Volgens wat ik uitreken zou de tesla palen de helft goeikoper zijn dan de andere palen.
Maar als men baas er niets van zegt, dan was/is het natuurlijk gratis...
Zoiets vraag je toch gewoon aan uw werkgever als het niet duidelijk is? Er zomaar van uitgaan dat je mag internationaal laden op kosten van je werkgever voor privégebruik is gewoon vragen om problemen.

Ook bij mij op het werk gewoon de afspraak van de laadpas enkel in Benelux te gebruiken.

Werkt eigenlijk gewoon overal.

Zoiets vraag je toch gewoon aan uw werkgever als het niet duidelijk is? Er zomaar van uitgaan dat je mag internationaal laden op kosten van je werkgever voor privégebruik is gewoon vragen om problemen.
Kgoh jah,

Ik januari weekje nederland gedaan, gewoon geladen en niets van gehoord.

Ik heb bang om slapende honden wakker te maken 😛

Voor andere werknemers hier: hoe zit dat bij jullie met laadpas in het buitenland? Bij ons zijn de tankkaarten enkel te gebruiken binnen België maar de laadpassen zijn wel bruikbaar in heel Europa.
Idem hier (Arval/Blink/50Five), laden mag Europees (diende ook als wortel om mensen richting de EV te duwen met “ge kunt gratis tanken op uw congé, good luck met een hybride en een minibatterij”.

Heeft blijkbaar te maken met de roaming. Zo’n laadcontract geeft toegang tot een paar netwerken, en die toegang kan alleen Europees gegeven worden, niet nationaal.

Idem hier (Arval/Blink/50Five), laden mag Europees (diende ook als wortel om mensen richting de EV te duwen met “ge kunt gratis tanken op uw congé, good luck met een hybride en een minibatterij”.

Heeft blijkbaar te maken met de roaming. Zo’n laadcontract geeft toegang tot een paar netwerken, en die toegang kan alleen Europees gegeven worden, niet nationaal.
Bij ons mag er enkel in BE geladen worden, maar de kaart kan inderdaad in heel Europa gebruikt worden.

Terug
Bovenaan