Ik denk niet dat een dergelijke levensstijl overeenkomt met waar FIRE voor staat

Tenzij die reis een once in a lifetime uitspatting was natuurlijk en het voor de rest van de vakanties op de Hollandse camping te doen is
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als jij nog steeds FIRE kan nastreven met dergelijke uitgaven (en dan bedoel ik dus niet de FIRE-versie van den Aldi van Vierkant, waarbij je denkt dat je genoeg hebt aan 500-600k op je 40e), dan zal je wel geen gewoon profiel hebben (bovengemiddeld inkomen, passieve inkomsten, een behoorlijk startkapitaal via schenking, heel veel geluk met een vastgoedinvestering, veel zelf kunnen doen,...).
Wat mij soms in het algemeen wat "stoort" aan de FIRE adepten is dat ze het doen klinken alsof het voor iedereen weggelegd is, zolang je maar aan alle (theoretische) concepten houdt: minimale uitgaven, maximale inkomsten .
Wat ze er vergeten bij te vermelden is dat ze (vaak, niet altijd) bovengemiddeld goed verdienen, financieel geletterd zijn, van goede komaf zijn (en dus reeds een duwtje in de rug hebben gekregen dat hen heeft toegelaten om op jonge leeftijd reeds vastgoed te verwerven dat naderhand wordt verhuurd).
Het is ook gemakkelijker om 100% invested te zijn als je weet dat wat je ook doet, je altijd nog kan rekenen op je ouders voor financiële steun indien het fout zou gaan ( en je dus nog steeds FIRE zal zijn na de erfenis), dat je nog steeds een zeer mooi inkomen uit arbeid vergaart, dat je geen (of een beperkt) hypothecair krediet hebt lopen of een passief inkomen genereert...
Dat zijn gewoon allemaal zeer belangrijke premisses om ooit FIRE te kunnen worden. Als je jong bent, geen hoger diploma geen enkele financiële steun van thuis hebt en een loon van 1800-2000 € en daarvan iedere maand 500-600 € huur moet betalen, mag je nog zo spaarzaam leven als je wil, je zal nooit FIRE worden...
Voor alle duidelijkheid: ik viseer hiermee niemand op het forum. Integendeel, iemand als coldvinc bvb. is in zijn blog zeer volledig en transparant.