Financiële onafhankelijkheid

Nee hoor dat was niet het geval: 'Zo stellen we te allen tijde 2 banen beschikbaar voor baantjes zwemmers'
Trouwens waarom zouden wij ook niet gewoon een plonske mogen doen zonder baantjes te trekken?
en de capaciteit van die baantjes, om rustig te kunnen zwemmen, is volzet? Zie bvb https://www.plopsaqualandenhannuit....sief-open-voor-inwoners-van-landen-en-hannuit . Niet abnormaal hoor. Dat ze ook kan kiezen om géén baantjes te zwemmen klopt, als ze dat zou aangeven, dan moet ze evengoed binnenkunnen om gezellig op de glijbanen te kunnen glijden.
SomeDude zei:
Een vriendin die kine is mag mag ook niet met haar revaliderende patiënten naar het zwembad gaan, het is echt hallucinant aan het worden want uiteindelijk steekt daar ook gewoon belastinggeld in.
Dat is niet hallucinant. Dat men een zwembad niet openstelt aan dezelfde tarieven voor een kiné die commercieel met revaliderende patienten naar het zwembad gaat, lijkt me 100% logisch:
- een kiné met patienten zou minstens al het niet-gesubsidieerd tarief moeten betalen
- het is een véél groter veiligheidsrisico voor redders (personen kunnen zichzelf moeilijker redden)
- het is een véél groter veiligheidsrisico voor andere zwemmers (een botsing tegen die mensen is nu eenmaal iets risicovoller)

Kinés die dat deftig willen doen, bouwen hun eigen zwembad daarvoor:
...

Quasi alle grotere ziekenhuizen hebben hun eigen zwembad hiervoor, waar kinesisten dit kunnen uitoefenen.

Ik betaal nu al op mijn eentje voldoende belastingen om 1 à 2 ambtenaren te betalen dus ik draag mijn steentje meer dan bij.
Beetje rare argumentatie - eens een bepaalde grens (inkomen) overschreden zou men moeten praten in % belastingdruk en niet in absoluut bedrag, net zoals men eigenlijk niet zou moeten spreken over maandloon - ik zou dat graag omtoveren naar bruto/netto jaarinkomen inclusief alle voordelen - en dit zowel voor werknemers, freelancers, bedrijfsleiders, ... en daar dan netjes een tabelletje bij met de werkelijk betaalde belastingvoet. Dat zou een goede start zijn als eye -opener - ook voor werknemers trouwens, in bepaalde gevallen is die druk immers niet zo hoog als men zou denken.

en de capaciteit van die baantjes, om rustig te kunnen zwemmen, is volzet? Zie bvb https://www.plopsaqualandenhannuit....sief-open-voor-inwoners-van-landen-en-hannuit . Niet abnormaal hoor. Dat ze ook kan kiezen om géén baantjes te zwemmen klopt, als ze dat zou aangeven, dan moet ze evengoed binnenkunnen om gezellig op de glijbanen te kunnen glijden.
Dat is niet hallucinant. Dat men een zwembad niet openstelt aan dezelfde tarieven voor een kiné die commercieel met revaliderende patienten naar het zwembad gaat, lijkt me 100% logisch:
- een kiné met patienten zou minstens al het niet-gesubsidieerd tarief moeten betalen
- het is een véél groter veiligheidsrisico voor redders (personen kunnen zichzelf moeilijker redden)
- het is een véél groter veiligheidsrisico voor andere zwemmers (een botsing tegen die mensen is nu eenmaal iets risicovoller)

Kinés die dat deftig willen doen, bouwen hun eigen zwembad daarvoor:
...

Quasi alle grotere ziekenhuizen hebben hun eigen zwembad hiervoor, waar kinesisten dit kunnen uitoefenen.
Komaan dat is gewoon bullshit
  • Ze hebben letterlijk tegen haar gezegd dat ze GEEN ENKEL MOMENT OP ZATERDAG EN ZONDAG WELKOM IS ZONDER KINDEREN.
  • Kine betaald toegang, patiënt ook dus ik zie het issue niet. Patiënt mag alleen gaan en dat is geen issue, maar dan mis je wel de professionele input. Dat is trouwens meestal op momenten dat er minder volk in het zwembad aanwezig is. Gaan we ook zakenlunchen verbieden als de horeca wordt gesubsidieerd?
  • mensen met kinderen zijn een veel groter veiligheidsrisico. Ik heb als redder vakantiejobs gedaan en ik heb menig kind uit het water moeten halen, nooit een volwassene
Al die kinepraktijken geven ook zwemles, en trouwens kine's worden ook (een stukje) gesubsidieerd he

Beetje rare argumentatie - eens een bepaalde grens (inkomen) overschreden zou men moeten praten in % belastingdruk en niet in absoluut bedrag, net zoals men eigenlijk niet zou moeten spreken over maandloon - ik zou dat graag omtoveren naar bruto/netto jaarinkomen inclusief alle voordelen - en dit zowel voor werknemers, freelancers, bedrijfsleiders, ... en daar dan netjes een tabelletje bij met de werkelijk betaalde belastingvoet. Dat zou een goede start zijn als eye -opener - ook voor werknemers trouwens, in bepaalde gevallen is die druk immers niet zo hoog als men zou denken.
Voor mij goed, maar dan moet je ook wel alle mogelijke subsidies, toelagen en kortingen aan toevoegen waar ik zo goed als altijd van tussenval.

Mijn boutade was een wat kort door de bocht punt dat men mij niet kan verwijten niet solidair te zijn. Ik doe geen enkele euro in het zwart en ik volg alle regels. Als ik hoor van kinderen met lege boterhamdozen heb ik daar ook hartzeer van en wil ik gerust nog meer bijdragen.

Maar als ik dan voorbeelden zie zoals ik dit filmpje kookt mijn bloed. En dit zijn geen uitzonderingen, als ik naar De Rechtbank kijkt heeft de eersten tot de laatsten die daar voor de elevendertigste keer komt een uitkering. Mijn goesting om belastingen betalen smelt als sneeuw voor de zon.

Voor mij goed, maar dan moet je ook wel alle mogelijke subsidies, toelagen en kortingen aan toevoegen waar ik zo goed als altijd van tussenval.

Mijn boutade was een wat kort door de bocht punt dat men mij niet kan verwijten niet solidair te zijn. Ik doe geen enkele euro in het zwart en ik volg alle regels. Als ik hoor van kinderen met lege boterhamdozen heb ik daar ook hartzeer van en wil ik gerust nog meer bijdragen.

Maar als ik dan voorbeelden zie zoals ik dit filmpje kookt mijn bloed. En dit zijn geen uitzonderingen, als ik naar De Rechtbank kijkt heeft de eersten tot de laatsten die daar voor de elevendertigste keer komt een uitkering. Mijn goesting om belastingen betalen smelt als sneeuw voor de zon.

Tenenkrullend idd - respect voor rechters trouwens - contextbinder als rechter zou een werkstraf zonder weerga opleggen, maar anderzijds is het voor mensen onmogelijk te gebruiken wat er niet is, waar opvoeding, normbesef en verantwoordelijkheidsgevoel nooit aan bod zijn gekomen. Wellicht het omgekeerde van dit topic - eeuwig financieel (en meer) afhankelijk.

Tenenkrullend idd - respect voor rechters trouwens - contextbinder als rechter zou een werkstraf zonder weerga opleggen, maar anderzijds is het voor mensen onmogelijk te gebruiken wat er niet is, waar opvoeding, normbesef en verantwoordelijkheidsgevoel nooit aan bod zijn gekomen. Wellicht het omgekeerde van dit topic - eeuwig financieel (en meer) afhankelijk.
De vraag is of je als maatschappij op een geven de stekker eruit trekt voor bepaalde mensen zonder normbesef en beslist dat budget te gebruiken voor de kindjes met lege boterhamdozen in plaats van belastingen te verhogen.

Mee eens hoor, maar wat doet iemand die letterlijk niets te verliezen heeft? Die vervalt in de criminaliteit.
Dan heb ik liever dat ze 1000 euro leefloon krijgen en zich vol carapils pompen in hun zetel dan dat ze bij mij gaan inbreken of aan de schoolpoort drugs staan te verkopen.

Verkeerde quote, was voor @Faun bedoeld.

Komaan dat is gewoon bullshit

Ze hebben letterlijk tegen haar gezegd dat ze GEEN ENKEL MOMENT OP ZATERDAG EN ZONDAG WELKOM IS ZONDER KINDEREN.
ik denk dat dat ik veel risico neem als ik dat gewoon als quatsch bestempel.

SomeDude zei:
1. Kine betaald toegang, patiënt ook dus ik zie het issue niet. Patiënt mag alleen gaan en dat is geen issue, maar dan mis je wel de professionele input. Dat is trouwens meestal op momenten dat er minder volk in het zwembad aanwezig is. Gaan we ook zakenlunchen verbieden als de horeca wordt gesubsidieerd?
2. mensen met kinderen zijn een veel groter veiligheidsrisico. Ik heb als redder vakantiejobs gedaan en ik heb menig kind uit het water moeten halen, nooit een volwassene
3. Al die kinepraktijken geven ook zwemles, en trouwens kine's worden ook (een stukje) gesubsidieerd he
1. Ik betaal als zelfstandige ook andere prijzen voor vuilnisophaling, gezien ander doel. Zo'n dingen zijn het verschil.
2. Ja, mensen met kinderen zijn een groter risico dan zonder, maar invalide mensen groter dan mensen zonder invaliditeit. En een kind weegt minder (dus gemakkelijker te redden) dan een volwassene.
3. Bij mijn weten worden kinés per prestatie gesubsidieerd en zwemles is geen terugbetaalbare prestatie

ik denk dat dat ik veel risico neem als ik dat gewoon als quatsch bestempel.

1. Ik betaal als zelfstandige ook andere prijzen voor vuilnisophaling, gezien ander doel. Zo'n dingen zijn het verschil.
2. Ja, mensen met kinderen zijn een groter risico dan zonder, maar invalide mensen groter dan mensen zonder invaliditeit. En een kind weegt minder (dus gemakkelijker te redden) dan een volwassene.
3. Bij mijn weten worden kinés per prestatie gesubsidieerd en zwemles is geen terugbetaalbare prestatie
Het is geen quatsch, maar we hebben stad Leuven wel op de hoogte gebracht.

Revaliderende mensen zijn geen invalide mensen he
En tegenwoordig is een kine niet meer steek 5 man een half uur in een hokske, zet er wat elektroden op en doe dat 16 keer per dag
'move to cure' en manuele therapie ooit al van gehoord? Dat is geen zwemles he

Het is geen quatsch, maar we hebben stad Leuven wel op de hoogte gebracht.

Revaliderende mensen zijn geen invalide mensen he
En tegenwoordig is een kine niet meer steek 5 man een half uur in een hokske, zet er wat elektroden op en doe dat 16 keer per dag
'move to cure' en manuele therapie ooit al van gehoord? Dat is geen zwemles he
Ik denk dat je vriendin net een lastig personeelslid had.

Zaterdag nog geweest met de kindjes, plonsbad zat vol ivm lessen dus maar in de baantjes wat 'gezwommen'.
Op drukke momenten ook nog nooit geweigerd geweest, wat ze wel doen is even zeggen dat het zeer druk is, maar dan kan je nog steeds zelf beslissen wat je wilt.

Ik denk dat je vriendin net een lastig personeelslid had.

Zaterdag nog geweest met de kindjes, plonsbad zat vol ivm lessen dus maar in de baantjes wat 'gezwommen'.
Op drukke momenten ook nog nooit geweigerd geweest, wat ze wel doen is even zeggen dat het zeer druk is, maar dan kan je nog steeds zelf beslissen wat je wilt.
Ja 'met de kindjes' dan mag je binnen ;)

Ik denk dat dit toch wel als een ongezien harde shock aankomt voor velen hier
dju toch, had nog 1 aflevering te gaan 😀

was alleszins entertainmentgehalte 10/10 !

ra ra ra wie zou bij dat piramidespel betrokken geweest zijn

[HLN NIVEAU]
Zonder twijfel dat men de gewone hardwerkende Belg niet wil tonen hoe je miljoenen euro's kan verdienen zonder slaaf te worden van de overheid. Weer eens aangetoond dat men cryptomunten wil weghouden van de gewone belg![/HLN NIVEAU]

Maar hij heeft ooit gelezen dat hik in tft's moet investeren. En heeft dan degene gekozen met de zogezegd grootste winst.

Piramidespel be piramidespel... voor de oprichters super, voor degenen daaronder altijd slechter.

Als snel rijk worden echt bestond dan was iedereen het al en dus niemand. Dus geloof het niet, net zoals die Nigeriaanse prins, die 2dehandse superdeal met een louche overschrijving of .... is het iets dat je best negeert voor uw eigen gezondheid....

Die gast met dat piramidespel zijn foto's toch serieus fuidelijk gefotoshopt :ROFLMAO:

En nu gaan de makers beweren dat ze dat allemaal niet wisten wat iedereen met 2min googlen vindt :thinking:

Als je veel geld wil verdienen, moet je al veel geld hebben.
Dat is eigenlijk een fout statement. Om snel veel geld te verdienen, moet je veel geld riskeren. Want het is niet dat veel geld automatisch veel geld oplevert :), inleg*risico=winst maar dat kan ook negatief worden.

De enige manier om zonder risico snel rijk te worden, is een erfenis.

Ik vraag me trouwens af of Charlotte en haar vriend nu op pensioen gaan, of dat ze gaan blijven pokeren. Want in geval 2 hadden ze ook niks te zoeken in dat programma.

Terug
Bovenaan