Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
10% fooi, dan gaat een gemiddelde ober met 500€ zwart geld naar huis per dag
.Dat is niet zo vanzelfsprekend hoor. Fooi is meestal gewoon persoonlijk en individueel voor de bediening.Tis nu wel de bedoeling dat je het deelt met de keuken.
Dat blijft toch een bom zwart geld? Zelfs al komt het op 50€ de man per avond, dat is 1000€ op een maand. Dat is alsof ze u 2000€ bruto op uw loonbrief zouden bij schrijven.Tis nu wel de bedoeling dat je het deelt met de keuken.
Zo vreemd om te lezen dat er zo weinig mensen fooi geven.
Als ik goed werd bediend en niets te kort kwam; geef ik altijd ongeveer 10% fooi...
Als ik een hele avond met een leeg glas of vuil bord voor mijn neus heb moeten zitten durf ik het wel zo laten.
Ik ken zelfs iemand die in goede restaurants soms de fooi op voorhand geeft; moet wel zeggen dat je dan zeker niets tekort komt.
Dacht dat dat toch meer de gewoonte was, blijkbaar vergis ik mij hierin. Maar ga het alleszinds ook blijven doen.
ik heb onlangs hetzelfde vastgesteld in een binnenspeeltuin hier in de buurt. Kon je 10, 15 of 20% fooi geven op een appelsapje van 3€...Kreeg in Berlijn onlangs op verschillende plaatsen die optie inderdaad te zien op de betaalterminal. 10%, 15% of 20% en dan vanonder ergens 'no tip'. Uiteindelijk gewoon altijd geklikt op no tip maar mijn vrouw zei al dat ze zich dan schuldig zou voelen als de service goed is, dus inderdaad weer een manier om van bepaalde mensen meer geld vast te krijgen..
Maar dat speelt hier in BE absoluut niet. En ja, een ober is geen dik betaald beroep, maar oderpickers, personeel in supermarkten, kuisvrouwen, ... moeten er ook niet op rekenen dat hun loon aangevuld wordt via fooien, dus waarom is dat voor horeca zo vanzelfsprekend dan?

Nog nooit fooi gegeven via een elektronische betaling behalve met Uber Eats. Als de service vriendelijk en vlot was standaard een minimumfooike.
Maar ik ga echt ni de baas van het restaurant extra bijgeven terwijl ik zijn Porsche Taycan voor het raam zie staan, kust mijn kloten. Een paar euro fooi voor de kelner/serveuse hooguit, als ik het kan vinden.
Een applausje hé, zoals in het vliegtuig bij de goedkope charters.ik geef nooit niets.
tis allemaal al duur genoeg.
moet je dan ook beginnen een fooi geven aan de bus chauffeur of trein conducteur, omdat je een goede rit hebt gehad?

Btw: de horeca is één van de sectoren waar het meeste faillissementen in vallen dus die Porsche Taycan zal eerder een uitzondering zijn dan de regel.
Check eens de jaarrekeningen - grote verschillen uiteraard, maar er zijn er die elke 3 maand een Taycan kunnen kopen hoor, voor veel zaken kan je nog 20% of meer zwart geld toevoegen.
.Dat vind ik wel een grappige.5j gewerkt als jobstudent in de horeca en de fooien waren een leuke extra en gedeeld met de keuken.
Zelf geef ik nooit fooi en je hebt geen garantie dat dit met de keuken wordt gedeeld.