[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Stel u voor, verlof nemen, naar de vs vliegen, veel geld betalen voor tickets en dan dit schouwspel.
Vraag me vooral af waarom die "supporters" geen geluid maakten.

De Belgische fans hebben een wanprestatie geleverd. 89 minuten zwijgen.

Zelfs de 4.000 fans van Curaçao waren de hele wedstrijd duidelijk hoorbaar (en zichtbaar)

Heel slecht moment voor de rode kaart, we stonden eindelijk goed. Daarna, tja. Tweede (en brr, zelfs derde) plek is ook door. Met een team dat moeilijk scoort en defensief weleens een open kans weggeeft vrees ik dat we in de knock-outs niet ver gaan geraken, maar elke match moet natuurlijk gespeeld worden en elke match begint opnieuw.

Goed spelen met veel doelpunten in de poules is natuurlijk leuker, dan kijk je later altijd wat romantischer terug. Nu gaan we al een heel mooie knock-outmatch nodig hebben om nog maar te kunnen spreken van een beetje een geslaagd toernooi.

Mogelijkheden genoeg uiteindelijk, maar weinig echt goed uitgespeelde open kansen. Allemaal in de frommel precies

En je weet dat elke tegenstander ooit wel een kans krijgt, je moet ze wel niet zo makkelijk presenteren

Garcia stapelt gewoon de ene na de foute keuze op en begint schrik te krijgen.
Als de arbitrage dan ook nog gewoon tegen zit ipv neutraal zoals het hoort
Dan kan het moeilijk worden

Als die gewoon penalty fluit in minuut 2 dan win je waarschijnlijk 0-4

Weer heel wat scordebordjournalistiek overal. Morgen uitgebreider relaas, maar deze match moet je gewoon altijd winnen he. Als MDC een rechtervoet heeft, was dit ook gebeurd.

Jammer van de flater van Ngoy. Kost ons wellicht de groepswinst. Ook tegen Egypte al paar keer iets vreemd, terwijl ik hem echt wel goed vind verder. Heel jammer als dit soort geintjes vaker voorkomen want dan is het helaas een liability.

Kvraag me echt af hoeveel hier effectief hebben gevoetbald met commentaren als "blijf eens positief". We hebben tegen een team gespeeld waarvan de meerderheid bij fucking Tractor SC spelen. We hebben geen kloten te zoeken op dit wk

Ik zat eigenlijk wel heletijd te denken van "godverdomme, dat zou een prachtige naam zijn voor fusieploeg KV Diksmuide-Oostende"

Hoe kan je dat nu zeggen na deze match?
Dus jij vindt dat deze groep grinta, goesting en over mijn lijk mentaliteit uitstraalde in deze 2 matchen? Doe jij dat ook zo op het veld? Ik verwacht daar toch veel meer van, maar dat ligt dan misschien aan mijn eigen ingesteldheid.

Soit, tot aan de rode kaart ging ik er ook wel vanuit dat we gingen winnen. Het overwicht was te groot en Iran te zwak. Het voordeel aan dit WK is dat je echt moeite moet doen om uitgeschakeld te raken in de groepronde. Een vlotte zege tegen NZL zou deugd kunnen doen. Laten we hopen.

Die fase van Ngoy eens herbekeken en die had gewoon eraf moeten blijven. Taremi is echt niet zo snel en Ngoy had die echt nog kunnen inhalen.

Wordt gewoon 5-0 tegen NZ, maar helaas wellicht maar 2e dan.

Dan wacht Paraguay of Australie op 3 juli om 20u. En daarna wacht Argentinie op 7 juli om 18u. Veel beter dan groepswinnaar want dan op 7 juli om 2u snachts. Goed gezien eigenlijk. En dan revanche tegen Argentinië voor 2014 en kwartfinale Portugal of Colombia. Die weg naar de halve finale ligt eigenlijk wijder open dan bij groepswinst.

;)

Dus jij vindt dat deze groep grinta, goesting en over mijn lijk mentaliteit uitstraalde in deze 2 matchen? Doe jij dat ook zo op het veld? Ik verwacht daar toch veel meer van, maar dat ligt dan misschien aan mijn eigen ingesteldheid.

Soit, tot aan de rode kaart ging ik er ook wel vanuit dat we gingen winnen. Het overwicht was te groot en Iran te zwak. Het voordeel aan dit WK is dat je echt moeite moet doen om uitgeschakeld te raken in de groepronde. Een vlotte zege tegen NZL zou deugd kunnen doen. Laten we hopen.
Wat moesten ze meer doen dan? 22 schoten, 7 op doel, 68% balbezit. Volgens de ene site meer dan 2x Xg dan Iran, voor de andere 3x Xg. Je kan echt geen inzet verwijten vandaag. Te weinig kwaliteit in de afwerking en teveel technische fouten in het spel. Allemaal zaken die niets te maken hebben met inzet of goesting of grinta of…

Enorme blunder om met Lukaku te starten imo. Die had je net als de vorige wedstrijd pas in de tweede helft moeten brengen zodat die meer impact kan leveren met zijn fysieke presence. Nu zag je aan alles dat die nog duidelijk ritme mist. Had in deze situatie ook goed van pas gekomen om met z'n tienen een bal bij te houden daar vooraan.

Verder vond ik het allesbehalve een slechte wedstrijd en alleszins een veel betere prestatie dan tegen Egypte. Het zat gewoon totaal niet mee. Iran dat ook vanaf minuut 1 enkel en alleen aan verdedigen denkt, dat is ook verre van een cadeau.

Trossard vond ik vandaag wel zeer goed, maar KDB was dan weer zeer plat. Veel te lang op het veld mogen staan ook. De Cuyper heeft dan wel drie kansen gemist, maar die had je met Castagne daar niet eens gekregen natuurlijk.

Jammerlijke blunder van Ngoy, maar logisch dat die vervolgens de fout maakte. Eraf blijven op die moment is te riskant want als Taremi de 0-1 maakt, is de kans groot dat je de partij gewoon verliest. In de eerste helft kan je er beter afblijven, maar in dat stadium van de partij moet je gewoon aan de noodrem trekken.

O ja, 5 minuten extra tijd?! Je hebt al 3/4 minuten break en die fase met Trossard in de eerste minuten van de tweede helft alleen al duurde twee minuten, dat hadden er met de wissels erbij echt 8/9 minuten moeten zijn :crazy:

Die fase van Ngoy eens herbekeken en die had gewoon eraf moeten blijven. Taremi is echt niet zo snel en Ngoy had die echt nog kunnen inhalen.
Ngoy flaterde tegen Egypte zo ook al hé... daar miste hij als laatste man een interceptie aan de middenlijn. Zette dat wel nog enigszins recht daar maar toch. Als die dat elke match zo 1 keer gaat doen... amai.

Snap ook niet dat sommigen dan ook nog schwalbes en what not beginnen afstrijden... je bent laatste man, dan weet je donders goed dat als je die aanvaller zelfs maar met je pink raakt dat je mag gaan douchen...

Terug
Bovenaan