[Groep J] Argentinië, Algerije, Oostenrijk, Jordanië

Gecontroleerd winnen van Argentinië, kansen genoeg ook. Flitsend voetbal kan je geen 90 minuten verwachten en het hoeft ook niet. En weer wat flitsen van Messi!

Ze missen wel een Di Maria-type er nog bij, maar als ze achterin niets weggeven kunnen ze sowieso weer ver komen.
 
Niets tegen Messi ofzo, maar Argentinië komt nu toch al 2 wk's op rij met heel veel weg.

Het is leuk dat ze zoveel meer grinta tonen dan onze rode duivels bvb. Maar ze krijgen toch echt veel te weinig kaarten, fouten, voor wat ze soms doen in een match.
 
Niets tegen Messi ofzo, maar Argentinië komt nu toch al 2 wk's op rij met heel veel weg.

Het is leuk dat ze zoveel meer grinta tonen dan onze rode duivels bvb. Maar ze krijgen toch echt veel te weinig kaarten, fouten, voor wat ze soms doen in een match.
Oostenrijk had toch minstens even veel vuile fouten hoor..
Het één lokt het ander natuurlijk uit (zie NL-ARG vorig WK..)
 
Oostenrijk had toch minstens even veel vuile fouten hoor..
Het één lokt het ander natuurlijk uit (zie NL-ARG vorig WK..)

Het maakt toch niet uit hoe de andere ploeg speelt ? Fouten dienen bestraft te worden of dat nu Oostenrijk, frankrijk of Curacao is.

Iedere keer dat je iets zegt over Messi of Argentinië dan moet daar een andere ploeg of speler(s) betrokken bij worden om zich toch maar te verdedigen.

Bij die andere ploegen is het dat ene voorval, bij Argentinië is het ondertussen en en en , dat begint me vrij hard te storen.
 
Ook weer prachtige rol actie van Messi. Moet een vreselijke fout zijn als je nadien nog 3 keer door rolt vanwege de kracht van de tackle.
 
Ik denk dat Oostenrijk-Algerije nipt zal zijn

Beide al 3 punten, dus grote kans dat diegene die verliest toch doorgaat als beste 3de.

De winnaar wordt 2de.

Eigenlijk kunnen ze het op een akkoordje gooien.
Oostenrijk en Algerije. Als beide het houden op een draw. Hebben ze elk 4 punten.

Oostenrijk eindigt 2de in de groep, met beter doelsaldo, Algerije is met 4 punten sowieso bij de beste 3des
 
Ik denk dat Oostenrijk-Algerije nipt zal zijn

Beide al 3 punten, dus grote kans dat diegene die verliest toch doorgaat als beste 3de.

De winnaar wordt 2de.

Eigenlijk kunnen ze het op een akkoordje gooien.
Oostenrijk en Algerije. Als beide het houden op een draw. Hebben ze elk 4 punten.

Oostenrijk eindigt 2de in de groep, met beter doelsaldo, Algerije is met 4 punten sowieso bij de beste 3des
Oostenrijkers zijn bekend met salon remises. De Algerijnen ook.
 
De tweede in deze groep moet tegen Spanje denk ik (Allé als ze effectief groepswinnaar worden).

Dus eigenlijk is Oostenrijk f*cked, want enkel bij verlies worden ze 3e. Met 3 punten dan, en dat wil je ook niet riskeren, lijkt me.

Salonremise valt dus nog af te wachten. Ze kloten er in ieder geval geen andere ploeg in deze groep mee (eventueel wel een andere 3e dus)
 
De tweede in deze groep moet tegen Spanje denk ik (Allé als ze effectief groepswinnaar worden).

Dus eigenlijk is Oostenrijk f*cked, want enkel bij verlies worden ze 3e. Met 3 punten dan, en dat wil je ook niet riskeren, lijkt me.

Salonremise valt dus nog af te wachten. Ze kloten er in ieder geval geen andere ploeg in deze groep mee (eventueel wel een andere 3e dus)
Ze spelen als allerlaatste hun matchen in groep J en weten dus perfect wat nodig is om door te gaan als 1 van de beste derdes, en dan kan een 1-0 verlies dus zorgen dat ze Spanje ontwijken.
 
Ze spelen als allerlaatste hun matchen in groep J en weten dus perfect wat nodig is om door te gaan als 1 van de beste derdes, en dan kan een 1-0 verlies dus zorgen dat ze Spanje ontwijken.
Goed punt, ze komen inderdaad pas op het einde aan de beurt
 
Ik ben dat "vermijden van grote ploegen" echt kotsbeu de laatste jaren.

Waarom doe je mee met een WK? Dit is echt de verkeerde mentaliteit. Ik snap het principe dat je verder in het WK geraakt, als je grotere ploegen vermijd.

Maar is gewoon de verkeerde mentaliteit.
Gekunt perfect verliezen van een "zwakkere" ploeg in de knockoutfase.

Ik zou zelf willen dat Algerije wint tegen Oostenrijk. Om toch 6 op 6 te hebben. En met wat geluk winnen ze tegen Spanje. Mochten ze verliezen... sow. Ze hebben tenminste iets bewezen.

En die "zwakkere" ploegen zitten ook in de volgende ronde met een reden e.

Ik zie het nog gebeuren dat Oostenrijk, Spanje ontwijkt en dan uitkomt tegen een iets zwakkere ploeg, waar ze dan uitgeschakeld worden...
 
Zij (samen met Duitsland) zijn de reden waarom de laatste wedstrijden van de groepsfase tegelijkertijd worden gespeeld.
Oostenrijkers zijn bekend met salon remises. De Algerijnen ook.
Voor alle duidelijkheid.

Algerije deed geen Salon Remise.

Wiki
De wedstrijd tussen West-Duitsland en Oostenrijk was de laatste in Groep B. Algerije had een dag eerder al met 3-2 gewonnen van Chili en West-Duitsland en Oostenrijk wisten dat een Duitse overwinning met één of twee doelpunten voor beide landen voldoende zou zijn voor kwalificatie naar de volgende ronde. Elk ander resultaat zou gunstig zijn voor Algerije en dus ten koste gaan van West-Duitsland of Oostenrijk.

Algerije had verloren tegen Oostenrijk met 2-0 en gewonnen tegen West-Duitsland met 2-1.

In Algerije is er bijna niemand die het op een akkoordje willen gooien...De meeste willen gewoon winnen tegen Oostenrijk met veel goals.

Zo wordt Oostenrijk als beste 3des misschien uitgeschakeld, door hun negatief doelsaldo. (Als Algerije veel weet te scoren)

In Algerije willen ze wraak. Sinds 1982 tot heden. Hebben Algerije en Oostenrijk nooit meer tegen elkaar gespeeld. En geloof me... in Algerije hebben ze dat voorval in 1982 lang niet vergeten.

Dat Algerije mogelijk uitkomt tegen Spanje is een bijzaak voor de Algerijnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dat "vermijden van grote ploegen" echt kotsbeu de laatste jaren.

Waarom doe je mee met een WK? Dit is echt de verkeerde mentaliteit. Ik snap het principe dat je verder in het WK geraakt, als je grotere ploegen vermijd.

Maar is gewoon de verkeerde mentaliteit.
Gekunt perfect verliezen van een "zwakkere" ploeg in de knockoutfase.

Ik zou zelf willen dat Algerije wint tegen Oostenrijk. Om toch 6 op 6 te hebben. En met wat geluk winnen ze tegen Spanje. Mochten ze verliezen... sow. Ze hebben tenminste iets bewezen.

En die "zwakkere" ploegen zitten ook in de volgende ronde met een reden e.

Ik zie het nog gebeuren dat Oostenrijk, Spanje ontwijkt en dan uitkomt tegen een iets zwakkere ploeg, waar ze dan uitgeschakeld worden...
Tuurlijk kan je door een op papier zwakkere ploeg uitgeschakeld worden, maar als je bv. dit zou moeten doen naar een eventuele finale is de kans toch groter dat je ergens uitgeschakeld wordt.

1/16: vs Argentinië
1/8: vs Duitsland
1/4: vs Spanje
1/2: vs Frankrijk
 
Tuurlijk kan je door een op papier zwakkere ploeg uitgeschakeld worden, maar als je bv. dit zou moeten doen naar een eventuele finale is de kans toch groter dat je ergens uitgeschakeld wordt.

1/16: vs Argentinië
1/8: vs Duitsland
1/4: vs Spanje
1/2: vs Frankrijk
Doorgaan. Kapotmaken.
 
Terug
Bovenaan