Grote erfenis, wat doen?

Hoezo gaat mijn omgeving "de dots connecten"? Op welk vlak? In welke situatie en aan wie zou ik mij zelfs ooit moeten verantwoorden over waar mijn geld vandaan komt? En wie is "mijn omgeving" dan?
Je moet je aan niemand verantwoorden, maar als je in een kleine gemeente woont, weet iedereen dat je een kind bent van de lokale “Marc Coucke”.
Als je morgen dan naar een grootstad verhuist waar mensen nog geen goedendag zeggen, zal inderdaad niemand dat plots merken. (Tenzij met al eerder genoemde voorbeelden)

En met omgeving bedoel je ik normale sociale cirkel: mensen over wie je spreekt over je job, je ambities, je vakanties,… Mensen die kunnen merken dat je plots andere dingen doet.

Ik vraag me echt af op welke manier mensen zelfs zouden opmerken dat je opeens (10 miljoen) rijker bent geworden.
Omdat 10M bij elkaar krijgen niet zo makkelijk is als jij het doet uitschijnen. Bij inschatting gelijkaardig bepaalde beter verdienende JPL voetballers. Toch een groot verschil in levensstijl met een typische bediende.

In mijn initiële betoog sprak ik ook net om geen bedrag te vernoemen, maar gewoon om te zeggen dat je je geen zorgen dient te maken en dat zal iedereen wel voor zichzelf invullen.

Je moet je aan niemand verantwoorden, maar als je in een kleine gemeente woont, weet iedereen dat je een kind bent van de lokale “Marc Coucke”.
Maar dan impliceer je dat iedereen de ouders kent en weet dat ze veel geld hebben. Er zijn er genoeg met miljoenen op de bank die zuinig leven.

Ik ga mijn vraag hier stellen.Mijn ouders schenken hun geld weg aan mijn zuster en broer.
Als mijn ouders gestorven zijn,kan de notaris dan zien wat er vroeger is geschonken?En wordt alles dan herverdeeld?

Ik ga mijn vraag hier stellen.Mijn ouders schenken hun geld weg aan mijn zuster en broer.
Als mijn ouders gestorven zijn,kan de notaris dan zien wat er vroeger is geschonken?En wordt alles dan herverdeeld?

Als het een geregistreerde gift is kan de notaris dat zien, als het onderhands gebeurt wordt het al wat moeilijker (zeker als er een lange tijd overgaat)

Terug
Bovenaan