Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik vocht vroeger als kind veel met mijn broer en de buurjongens.
8 jaar geleden tijdens mijn werk tussenbeide gekomen toen een oude zatlap van een duim hoog een vrouw fysiek aan het belagen was.
Ik dacht dat ik zo een oud, klein ventje wel aan kon maar uiteindelijk keerde hij zich tegen mij en begon me de keel dicht te knijpen in een hoekje. Ik kreeg hem zelf niet van me afgeschud. Verschillende mensen (mannen en vrouwen) stonden te kijken zonder tussenbeide te komen. Uiteindelijk is een collega op mijn geroep afgekomen en die heeft hem van me af kunnen trekken.
Bedoel je dan de minder mondige van de maatschappij die tijdens de schoolcarriere vaak gepest worden?Dit dus, je kon op voorhand al voorspellen wie op dit forum al toevallig in dat soort situaties zou belanden.

Ik kan me geen enkele schooldag herinneren uit het lager/middelbaar dat ik niet gepest werd.Ik verschiet vooral dat er zoveel gepest zijn, ik kan in van kleuter tot middelbaar nauwelijks een geval noemen waar ik van zou kunnen zeggen die of die werd gepest. Erg dat er dan toch op zo'n beperkte groep blijkbaar toch zoveel gepest werden.

Same, ik was een veel te magere kerel met flaporen, dan weet je het wel he
Maar tis daarom nooit tot vechten gekomen. Ik was/ben wel groot, misschien daarom.
Ik lachte het altijd weg, mijde het gewoon of zette zelf een grote mond op, afhankelijk van de situaties.
Het pesten dan ik me herrinner uit mijn jeugd (jaren 80) was wel totaal niet in verhouding met pestgedrag dat ik in deze tijden zie passeren.
Dat is wel juist!Het ding is dat vroeger het pesten stopte als het school gedaan was. Nu doen ze gewoon door via social media en heb je als slachtoffer geen rust meer.

Kinky af.Op mijn keel dichtknijpen reageer ik echt heel slecht. Dan gaat het licht direct uit. Mijn reflex is dan de ander zijn keel ook dichtknijpen maar zodanig hard dat hij bijna direct lost bij mij. Maar dan had ik nooit veel zin om zelf te lossen.
Ik ben dan ook van mening dat bij mensen die een historie hebben van "toevallig" altijd in dat soort situaties te komen, hun eigen gedrag er voor iets tussen zit. En zo kende ik er wel enkelen. Terwijl er altijd wel een "bigger fish" gaat zijn, of een gek met een bosmaaier. Ik ben daarvoor niet impuslief genoeg.
Dat is het hem net.Ik ging indertijd wel heel veel uit
Das niet recht evenredig hoorDat is het hem net.
Als je een huismus bent en niet veel uitging of wekelijks naar hetzelfde lokale jeugdhuis ging waar dezelfde groep mensen vertoeven, is het ook logisch dat je veel minder met zo'n toestanden te maken krijgt.

De meeste gevallen kan je vermijden, ja. Maar er is een grotere kans om erin verzeild te geraken. Genoeg situaties gezien waarbij iemand zomaar geviseerd werd en klop kreeg.Das niet recht evenredig hoor
Ik ben jaren zwaar uitgeweest, van grote dancings tot kleine ongure plaatsen waar iedere week miserie was.
Heb ook de woelige tijden meegemaakt van de opkomende housebeweging eind de jaren '80 begin '90, 3 dagen aan een stuk zonder slapen uitgaan, veel miserie en vechpartijen van dicht meegemaakt door anderen, ook van mijn dichte vrienden van toen.
Maar daarom ben je er zelf nog niet bij betrokken he![]()
Behalve als je op internaat zat, dan is het nog een stapje meer ..Het ding is dat vroeger het pesten stopte als het school gedaan was. Nu doen ze gewoon door via social media en heb je als slachtoffer geen rust meer.