Hebben jullie al vaak gevochten?

2x me fysiek verweerd tegen een pestkop waar ik niet aan kon ontsnappen helaas.
Was wel efficiënt, na de 2de keer was zijn focus op mij toch opvallend bekoeld...

Nog nooit "voor echt".

Vroeger als kind met de neven wel dikwijls geworsteld. (Op de knieën voor elkaar zitten en die de ander eerst plat op zijn rug krijgt was de winnaar)

Nog nooit. Wel in mijn studententijd beland in een grootschalig cafégevecht, maar ik werd niet uitverkoren om een slag te ontvangen dus na veel motten en vijgen was het gedaan en verliet ik ongeschonden het zwaar bevochten kafaat. 1,94m groot zijn helpt wel in zo'n situaties.

1x een dronkaard die een meisje lastig viel de les gelezen en dan kwam hij de hele tijd met zijn middelvinger in mijn gezicht. Na 2 verwittigingen heeft hij het op the hard way geleerd.

Een rechtse op zijn kaak en zijn vriend mocht hem opvangen.

Grappig was wel dat ik die ieder weekend tegen kwam en hij zich iedere keer verexcuseerde voor die keer.

1x een dronkaard die een meisje lastig viel de les gelezen en dan kwam hij de hele tijd met zijn middelvinger in mijn gezicht. Na 2 verwittigingen heeft hij het op the hard way geleerd.

Een rechtse op zijn kaak en zijn vriend mocht hem opvangen.

Grappig was wel dat ik die ieder weekend tegen kwam en hij zich iedere keer verexcuseerde voor die keer.
Wat een uniform allemaal niet kan doen.

Nog nooit. Ik heb ook meestal wel door wanneer "het fout" begint te gaan en de spanning zich begint op te bouwen. Ik denk ook dat mijn flight-reflex beter ontwikkeld is dan de fight-modus.

Wel ooit eens met mijn zatte 22-jarige botten "fonteintje" gespeeld in een café in Barcelona (allez, dus bier in het rond sproeien want het was warm) en daar heeft het niet veel gescheeld of een paar "locals" hadden me daar wat safletten tegen mijn kop gegeven. Edoch, in een zatte bui kent men zijn vrienden.

Vechten zie ik me niet rap doen. Tenzij ze aan mijn kinderen komen, dan zou ik nog wel eens hevig uit de hoek kunnen komen.

Nee.

Ik heb wel een keer bijna motten gehad toen ik iemand in mijn beste Frans vroeg of hij het normaal vond om continu borsten van vrouwen te filmen op café en door te sturen via Snapchat. Toen die vent rechtstond, bleek dat een tank waar ik met mijn dikke meter 90 nul kans tegen had gemaakt.

Ik had het ontzettende geluk dat een vriend van hem zich voor die kerel smeet en kon bedaren toen hij wilde uithalen, of het was niet goed afgelopen. Nadien hebben we nog een pint gepakt met die vriend en geraakten we er zelfs niet meer van af. :laugh:

Uit mijn eigen zou ik nooit beginnen vechten. Ik kan mondig zijn en heb wel al met woorden iemand die (ik niet kende en) begon te motten op iemand anders doen stoppen door te beginnen babbelen. 🤷🏻‍♂️ (De grap "Hela! Ge zegt dat ge hem dood wilt slagen. Dat kan ik niet laten gebeuren. Mocht ge nu zeggen dat ge hem in het ziekenhuis wilde kloppen, liet ik u gewoon doen." ging los aan hem voorbij, maar hij stopte wel en begon dan tegen mij uit te pakken. :laugh: )

En ik ben eens gaan lopen van een dakloze die mij begon te bedreigen. :coolbrows:

Want waarschijnlijk als je fysiek aangevallen of bedreigd wordt mag je maar een bepaalde hoeveelheid geweld gebruiken om u te verdedigen.
Als je fysiek aangevallen wordt mag je jezelf verdedigen. Als je echter iemand afknalt terwijl je belager ongewapend blijkt te zijn mag je het komen uitleggen voor de rechter en heb je wel een probleem...ik zou graag tot in detail willen weten hoever men kan gaan in wettelijke zelfverdediging. Voor veel mensen niet echt duidelijk hoe ver men in kan gaan lijkt me

Eerste keer was ik een jaar of 11-12.... op een rommelmarkt een pestkop die me lastig viel. Een welgemikte rechter op zijn kaak en de pestkop begon direct te wenen. Nu ja ik was wel een nerdje dus gaf echt wel een gevoel van macht.

Dan op school toen ik in het tweede zat vaak overslaan door twee pestkoppen uit het zesde. Ik kan wel altijd goed incasseren en lachtte die gewoon in hun gezicht uit terwijl ze me redelijk hard tegen de muur sloegen. Daar heb ik wel leren incasseren. Gelukkig was het maar 1 jaar en waren ze weg nadien. Ik veronderstel dat ze niet verder gaan studeren zijn... :unsure:
Ben nog steeds een schilfertje van mijn tand kwijt... Valt niet op dus ik laat het niet maken.

In het zesde tussen de lessen waren ze met een balletje aant gooien in de klas terwijl. Iemand mikte redelijk hard naar mijn kop en begon te lachen.. Ding ding ding... rood voor de ogen... rechtgestaan, die keihard op zijn gezicht beginnen slaan, me weer gaan zetten en de leerkracht wiskunde kwam binnen... Ze merkte op dat het heel stil was in de les. Nooit gevolg aan gegeven...iedereen zweeg op die moment.

Vriendin gaan afzetten aan station met een maat. Twee nozems (marrokaan en blanke) dat ons uitdaagden, we wandelen gewoon verder, roepen wat zever en die blanke loopt keihard naar ons en geeft ons een duw in de rug. Ik reed toen met een brommer en had mijn helm vast... Omgedraaid, die helm redelijk stevig op zijn gezicht geparkeerd en het licht ging uit. Marrokaan direct aan het bemiddelen.

Best fight ever dit. Groepsgevecht tussen twee voetbalploegen en de supporters in godweetwelke onderklasse van het belgische voetbal.
Origine van het 'titanen gevecht'. Blijkbaar had iemand van de andere ploeg zijn schoen na de match naar de vriendin van de meeste geschifte van 'onze' ploeg gegooid. Die kerel komt dat te weten, doet zijn schoen uit en stapt op zijn dooi gemak de kleedkamer in van de andere ploeg waar hij die begint te slaan met zijn voetbal schoen... Toen was het hek van de dam kan je wel zeggen...
Raar maar waar maar ik heb daar echt een positief gevoel bij. :unsure: Ik herinner mij nog dat ik mijn aant verweren ben, rechts van mij kijk en mijn maat zie gewurgd worden door een of andere dikzak. Ik die kerel dan over de leuning geduwd tussen veld en tribune om mijne maat te redden.
Ondertussen krijg je lappen langs alle kanten maar ge voelt dat op die moment niet echt. Vree bizarre maar verrijkende ervaring.

Kerel die vest pikt van mijn ex. Spreek hem buiten nog aan, wil direct vechten haalt twee keer uit maar is zo ongelofelijk traag dat ik dat zonder probleem matrix gewijs kan ontwijken. Enige lappen verkocht en vest terug.

Carnaval aalst. Mijn beste jeugdvriend :(. Ik heb ooit een 'fling' gehad met zijn toenmalige ex en kon dat niet verkroppen. Viel me echt langs achter aan. Ding ding ding ding ding super rood voor de ogen! Omgedraaid, de rechter op de kaak. Kerel stuikt direct ineen en dan (vies gevoel) blijven op schoppen tot het besef van kerel wtf zijt gij hier nu allemaal aant doen. Dan maar snel weg gewandeld.

Laatste gevecht was eentje waar we uitgingen, we gingen naar huis en twee van mijn vrienden waren twee minuten vroeger buiten, We komen buiten en zien ze daar in gevecht met een groepje... Instinctief vlieg je daar direct tussen. Ik herinner me dat ik op iemand zat terwijl de vuisten lustig het hoofd van die kerel bewerkten tot er iemand van zijn kameraden dacht... Tiens.. als ik nu die eens keihard in zijn gezicht schop dan red ik mijn maat.
Gelukkig op mijn voorhoofd (had het op mijn tanden geweest had ik hoogstwss een schietkot) Het incasseren dat ik geleerd heb in het tweede kwam goed van pas. Mijn bril vloog van mijn gezicht, Die kerel te pakken gekregen en "gemanhandled"... stop stop riep hij,... ik zei.. tis goed als ge mijn bril zoekt... :D "Hier... uwen bril...." En het gevecht was gedaan... :unsure:.
Result was wel een dikke buil en 'the boxers fracture'
Dag nadien naar spoed toch gegaan, verpleegster ziet de foto... Ge hebt zeker gevochten??? ik zo van neenee twas glad en ik ben uitgegleden.. Een bedenkelijke blik terug van de verpleegster.. Ik ga bij de dokter....Ziet de scan... Ge hebt zeker gevochten?..... ja meneer de dokter.. ik heb gevochten...

Al bij al 1 gevecht begonnen uit het niets. Het balletjes verhaal. De rest ben ik ongelukkig in verzeild geraakt of nooit geïnitieerd.
Wat ik er wel uit geleerd heb is dat een gevecht beter is als een psycholoog. Je kan zo depri als wat rondlopen, het gevoel dat je daarachter hebt is doet alle neerslachtigheid en depri gevoelens verdwijnen.
Het "ding ding ding rood voor de ogen" is ook iets waar ik wel van geschrokken ben. Redelijkheid of verstand is gewoon weg op die moment.

Al die zaken stammen natuurlijk uit mijn periode 11-28 jaar en was ook in een tijd waar er geen messen voor het minste getrokken werden.
Nu vermijd ik conflict als de pest.

Laatst bewerkt:
1,94m groot zijn helpt wel in zo'n situaties.
Ben even groot en al ontelbaar keer 's nachts geprovoceerd of schoudertje-bots om confrontatie uit te lokken zodat ze met "hij was ne kop groter dan mij" zouden kunnen stoefen bij hun dronken maten. Kwam nog nooit in de praktijk.

Ben even groot en al ontelbaar keer 's nachts geprovoceerd of schoudertje-bots om confrontatie uit te lokken zodat ze met "hij was ne kop groter dan mij" zouden kunnen stoefen bij hun dronken maten. Kwam nog nooit in de praktijk.

Ken ik. Ne maat is ook rond de meter 90 en heel breed wegens body building. Die kan bijna niet uit gaan want elke week is er wel iemand die zich wil testen. Bizar.

Terug
Bovenaan