Hebben jullie al vaak gevochten?

Toen zat ik in Gent. :eviltongue:
oh-fuck.gif

Daar zat ik ook wel vaak, waar ik OOK vaak touche had bij de oudere dames.

- Ongeveer 7 jaar geleden, in de Hoogpoort in Gent, een gast die zonder aanleiding plots voor mijn neus staat die ik vlak voordien gekruisd had aan een trapje, doet enorm agressief, duidelijk uit op ruzie. Toen ik die een duwtje gaf omdat hij veel te dicht kwam haalt die plots uit, recht op mijn gezicht. Er was dus voordien niets gebeurd, hij verklaarde achteraf dat ik hem had geduwd aan dat trapje maar er waren camerabeelden en daarop was duidelijk te zien dat ik helemaal niks had gedaan en er zelfs afstand was tussen ons. Mijn schoonbroer zat daar ook en die gast heeft ook zijn bekomst gehad toen, jammer genoeg had iemand de flikken gebeld en zijn we daarvoor moeten voorkomen. Hij heeft zijn kat gestuurd en had een strafblad van hier tot ginder, echt een agressief probleemgeval blijkbaar, hij is opnieuw veroordeeld, wij opschorting. Moet zeggen, daar in die rechtbank zitten daarvoor is echt confronterend.
Hoezo krijg je een opschorting als er camerabeelden zijn waarop te zien is dat je niks hebt gedaan? Weer een rechter die het nodig vond om beide partijen te straffen zonder zich te verdiepen in de zaak?

Hoezo krijg je een opschorting als er camerabeelden zijn waarop te zien is dat je niks hebt gedaan? Weer een rechter die het nodig vond om beide partijen te straffen zonder zich te verdiepen in de zaak?
Mja, zoals gezegd heeft die gast wel zijn bekomst gehad, ze vond wellicht dat onze reactie erover was. En ik kan daar wel in meegaan, ik ben er niet fier op maar de adrenaline van het moment nam het wat over.

Ze begreep dus wel degelijk dat er van mij uit geen enkele aanleiding was.

Bizar maar ik heb dat echt nooit gemerkt terwijl ik daar toch het merendeel van mijne tijd heb gespendeerd :unsure:.
Nu ik sta ook wel niet bekend voor mijn attention to detail.
Ik ben wel wat jonger dan u. Wij zullen elkaar daar nooit tegengekomen zijn. Ik mocht toen nog niet buitenspelen.

Bizar maar ik heb dat echt nooit gemerkt terwijl ik daar toch het merendeel van mijne tijd heb gespendeerd :unsure:.
Nu ik sta ook wel niet bekend voor mijn attention to detail.
idem, van mijn 16e toch praktisch ieder weekend in den trap gezeten en weinig tot geen problemen meegemaakt.

Komt misschien ook omdat ge in ne kelder zit en niet ziet wat er buiten aan het gebeuren is :unsure:

héél soms in den Bras problemen maar ook die kan ik op twee handen tellen denk ik

Los van de hoofdvraag maar toch wat ik mij nu afvraag: wat is volgens jullie de beste manier om met de dreiging op klop krijgen om te gaan? En dan bedoel ik eens je over die grens bent van gewoon efkes over en weer roepen en die sfeer omslaat naar ‘oh fuck’. Toch proberen wegwandelen/lopen? Hulp roepen? Zelf eerst slaan? Politie bellen? Ondergaan?
Kans dat ik het voorheb is nihil maar als ouder vraag ik mij nu af wat mijn advies later best is voor de kinderen.

Bij uitgaan: conflict vermijden want teveel mensen hebben een mes, een koevoet, iets scherp bij hen. Tis het niet waard om je ego te tonen voor het risico een oog kwijt te geraken.

Op school zou ik nog durven zeggen jezelf verdedigen. Als jezelf durft te verdedigen, ga je er minder last van hebben.
Want last hebben van zo'n pestkop op je school voor meerdere jaren, is psychologische foltering. Liever een keer klop vangen desnoods dan jarenlang op je hoede te moeten zijn.

idem, van mijn 16e toch praktisch ieder weekend in den trap gezeten en weinig tot geen problemen meegemaakt.

Komt misschien ook omdat ge in ne kelder zit en niet ziet wat er buiten aan het gebeuren is :unsure:

héél soms in den Bras problemen maar ook die kan ik op twee handen tellen denk ik
Ok, maar Den Bras en Den Trap zijn toch een geheel ander genre dat de Stradivarius, 56, Sens Unique en Le Neuf. Geen idee of die nog allemaal bestaan, ik ga daar zo goed als nooit meer.

Daar stonden ook altijd portiers, terwijl dat in Den Bras of Trap niet echt nodig was.

Edit: den Black X was ook zoiets, in Kortrijk. Tot er ene ne klop gevangen heeft en omgevallen is op z'n hoofd. Die jongen is gestorven en kort daarna mocht dat spel z'n deuren sluiten.

Ok, maar Den Bras en Den Trap zijn toch een geheel ander genre dat de Stradivarius, 56, Sens Unique en Le Neuf. Geen idee of die nog allemaal bestaan, ik ga daar zo goed als nooit meer.

Daar stonden ook altijd portiers, terwijl dat in Den Bras of Trap niet echt nodig was.
ja da's zeker.

Sens Unique bestaat nog maar andere naam, Le Neuf (wat een bekakte café was mij dat...) is ondertussen een ribbetjesrestaurant :tongue:

Ter plekke onderling ook nooit problemen gehad of gezien. Ik had het echt over een beperkte maar zeer heftige periode waarin de 'johnny's kwamen boelen maken'.

In Kortrijk sowieso niet veel en ik zat zowat overal (Trap/Bras/Buga/Stradi/Geverfden/Vlasmarkt/Shooters/Café des Arts..).
Edit: den Irish Pub nog vergeten in mijn lijstje en tal van jeugdhuizen. Good times :)

Laatst bewerkt:
Ter plekke onderling ook nooit problemen gehad of gezien. Ik had het echt over een beperkte maar zeer heftige periode waarin de 'johnny's kwamen boelen maken'.

In Kortrijk sowieso niet veel en ik zat zowat overal (Trap/Bras/Buga/Stradi/Geverfden/Vlasmarkt/Shooters/Café des Arts..).
Edit: den Irish Pub nog vergeten in mijn lijstje en tal van jeugdhuizen. Good times :)

Tofste café vond ik daar op dat klein pleintje die schuin over de zimba is. In het midden was er daar een café waar er boven gewoon allemaal kussens en matrassen op de grond lagen om te chillen.

En op de hoek van dat pleintje had ik ook eens binnen geweest. Die kerel was zo goed als kaal met nog 2 dreadlocks vanboven op zijn hoofd 😂

Tofste café vond ik daar op dat klein pleintje die schuin over de zimba is. In het midden was er daar een café waar er boven gewoon allemaal kussens en matrassen op de grond lagen om te chillen.

En op de hoek van dat pleintje had ik ook eens binnen geweest. Die kerel was zo goed als kaal met nog 2 dreadlocks vanboven op zijn hoofd 😂
de vlasmarkt :) op de hoek was het "in tijde" café De Zunne, nu de Gouden Aap.

vroeger ook veel op de vlasmarkt gezeten (nog steeds i'd zomer) maar toch immens gehad met de roedels honden en het"ik ben naar Indonesië op reis geweest en draag nu een olifantenbroek" volk.

de vlasmarkt :) op de hoek was het "in tijde" café De Zunne, nu de Gouden Aap.

vroeger ook veel op de vlasmarkt gezeten (nog steeds i'd zomer) maar toch immens gehad met de roedels honden en het"ik ben naar Indonesië op reis geweest en draag nu een olifantenbroek" volk.
Ja de zunne was het. Nostalgie.

Idd, ook nog veel gezeten. Het bovenverdiep was gewoon om te blowen na de uren.
In het café daar tegenover heeft ne maat het terras ooit onder gekost, en hij mocht ni weg voordat hij het opgekuisd had :laugh:.

Ze verkochten daar ook gewoon wiet thee. 😂

De kans is precies alsmaar groter dat we ooit stoned/zat bij elkaar gezeten hebben.

Ik nog niet veel, de laatste keer dat ik me kon herinneren was met iemand van in de straat die hier kwam huren.

Ik was mijn auto aan het wassen op mijn oprit, en mijn poes zat bij me op m'n oprit.

Die vent komt opeens thuis, en doet zijn achterdeuren van zijn auto open. Zijn 2 honden (ik vermoed Beagles, maar nie zeker), springen er uit, en komen op mijn kat af.

Mijn kat verstopt zich in de struiken maar 1 van die beagle's bijt in haar rug. Ik hoor mijn kat bleiten van de pijn.
Ik spring op die beagles af, heeft de ene een schop want die stond ook klaar om te happen, en de andere grijp ik bij z'n kraag van mijn kat af, en sla op haar snuit, en gooi hem vervolgens de straat op.

Die vent komt naar mij om van zijn neus te maken, "vind jij dat normaal". Ik blijf kalm, en zeg hem "vind jij da normaal dat uw honden mijn kat aanvallen op mijn eigen oprit". Begint hij hem nog kwader te maken, "ahja da zijn toch honden... hun speel instinct en dergelijke".... en geeft mij een duw terwijl hij met zijn vingertje zegt "als je nog 1 keer aan mijn honden komt...." .

Ik geef hem een boks en hij loopt weg. Hij is dan nog beginnen roepen dat hij klacht ging indienen etc....

Heb het laten bekoelen, dezelfde avond bij hem aangebeld om het "proberen" uit te praten, vragen dat hij zijn honden niet meer los laat lopen op straat en dergelijke.... bleef koppig naar mij toe, en heb dan heel kalm gezegd. "ok als gij klacht indient, ge doet maar, maar nie verwonderd zijn als er opeens worsten met gif in uw tuin komen liggen, en uw honden opeens allebei vergiftigd zijn".

Nooit meer nix van gehoord. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan