Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Al die zaken zijn al overgewaaid.Is dat ook al een ding in België? Weer iets overgewaaid over de plas.
En wat is het verschil met de amerikaanse versie? Ginder mogen ze autorijden vanaf 16 dus vaak is dat met een auto met strik rond.
Ik had zelfs "Fappen op een Sweet 16 anno 2025, een unieke ervaring" gelezen.Gezien “tap that” een andere context heeft in het engels klonk deze zin nogal fout.![]()
Inderdaad, wij noemden het wel gewoon "een vat geven" ipv een sweet 16.Sweet 16 is nu toch geen nieuw fenomeen tho? Was 15 jaar geleden toen ik ongeveer 16 werd ook al een ding.
Ik heb dat werkelijk nog niemand weten doen.Sweet 16 is nu toch geen nieuw fenomeen tho? Was 15 jaar geleden toen ik ongeveer 16 werd ook al een ding.
En wat is het verschil met de amerikaanse versie? Ginder mogen ze autorijden vanaf 16 dus vaak is dat met een auto met strik rond.
Ge moogt dan legaal bier drinken, in mijne tijd mocht ik toen naar fuiven gaan, naar het jeugdhuis enz...Ik heb dat werkelijk nog niemand weten doen.
Dat is toch louter iets Amerikaans, 16 worden heeft toch geen speciale betekenis hier? Ja, dan mag men bier drinken, maar ik denk niet dat de meesten tot dan wachten of daar een speciaal feest voor nodig is.
Misschien nog streek gebonden dan geen idee. Kan alleen zeggen dat ik er in mijn periode van 15 tot pakweg 20 jaar, echt wel heel wat meegemaakt heb op de Kempense boerenbuiten. Zal ver de helft van de klas geweest zijn in het middelbaar waar ik naartoe ben geweest en dan waren er hier en daar nog in beperkte kring uit de klas waar ik niet was uitgenodigd. Van mijn maten die niet op dezelfde school zaten deed ook het merendeel het.Ik heb dat werkelijk nog niemand weten doen.
Dat is toch louter iets Amerikaans, 16 worden heeft toch geen speciale betekenis hier? Ja, dan mag men bier drinken, maar ik denk niet dat de meesten tot dan wachten of daar een speciaal feest voor nodig is.
.Hier de Brusselse rand, en er waren misschien wat uitgebreideren verjaardagsfeesten in jeugdhuizen ofzo maar dat was nooit gelinkt aan het getal 16, 18 was denk ik meestal de reden om het grootser aan te pakken.Misschien nog streek gebonden dan geen idee. Kan alleen zeggen dat ik er in mijn periode van 15 tot pakweg 20 jaar, echt wel heel wat meegemaakt heb op de Kempense boerenbuiten. Zal ver de helft van de klas geweest zijn in het middelbaar waar ik naartoe ben geweest en dan waren er hier en daar nog in beperkte kring uit de klas waar ik niet was uitgenodigd. Van mijn maten die niet op dezelfde school zaten deed ook het merendeel het.
Al werd dat idd zoals jelleca aangeeft ook wel vaak gewoon een vat genoemd. Vatjes doen was wel een ding tbh pakweg voor tien euro cadeau geven en voor twintig euro ofzo opzuipen![]()
.
Bij ons was dat op 18 en op 21 nog eens, maar nooit op 16Inderdaad, wij noemden het wel gewoon "een vat geven" ipv een sweet 16.
Op facebook passeren daar dagdagelijks berichten/meme/ai generated content over. We hebben in het leven een keuze tussen tijd, geld en energie en jammer genoeg lijken die drie niet ect combineerbaar. Ik heb het zelf wel moeilijk dat de tijd zo snel gaat als ik mijn kinderen bekijk. Het lijkt nog als een poos terug dat ik mijn zoon als pasgeborene in mijn handen had en ondertussen doe die volgende week zijn eerste communie. De dag dat we onze dochter verloren hebben is volgende maand ook al 5 jaar gepasseerd. En ikzelf heb in al die tijd nog maar bitter weinig vooruitgang geboekt in de zaken die ik wilde bereiken in het leven. Soms zou je echt de tijd willen stilzetten.Eens je carrière, huis, relatie en gezin hebt is tijd toch een schaars goed geworden. De tijd vliegt als nooit tevoren en dan maakt mijn vrouw de opmerking dat ik toch wel veel grijs haar begint te krijgen. De 40 lonkt binnen twee jaar en dat is bij momenten toch allemaal ... beangstigend. Alsof ik nu goed en wel besef dat mijn jeugdige jaren voorgoed gedaan zijn.
Op alle vlakken ben ik beter af dan jij Makila. En Makila ivm uw verwezelijkingen? *Cynisch lachje* b*llsh*t Makila, je hebt just niks verwezenlijkt. Kijk eens naar mij (ik bepaal dat zelf wel voor mijzelf se)Gisteren wou mijn dochter met een vriendin in de tuin slapen in een tentje. Tentje in kwestie heb ik gekregen voor mijn plechtige communie, en is dus ondertussen 31 jaar oud. Raar maar het is een van de weinige tastbare zaken uit mijn jonge leven die ik heb. Dat tentje zien staan, deed me denken aan al die keren dat ik met vriendjes in de tuin ging slapen, de kampeervakanties met mijn grootouders, de festivals die er mee heb gedaan, de maten die er in zijn komen crashen, etc… Het lijkt soms allemaal een ander leven geweest te zijn.Op facebook passeren daar dagdagelijks berichten/meme/ai generated content over. We hebben in het leven een keuze tussen tijd, geld en energie en jammer genoeg lijken die drie niet ect combineerbaar. Ik heb het zelf wel moeilijk dat de tijd zo snel gaat als ik mijn kinderen bekijk. Het lijkt nog als een poos terug dat ik mijn zoon als pasgeborene in mijn handen had en ondertussen doe die volgende week zijn eerste communie. De dag dat we onze dochter verloren hebben is volgende maand ook al 5 jaar gepasseerd. En ikzelf heb in al die tijd nog maar bitter weinig vooruitgang geboekt in de zaken die ik wilde bereiken in het leven. Soms zou je echt de tijd willen stilzetten.
We zijn hier bijna allemaal van dezelfde generatie, dus ja, herkenbaar. Ik heb hier op zolder een slee staan, mijn slee, die mijn dochter hopelijk eens kan gebruiken, en wat van haar duplo is nog van mij geweestGisteren wou mijn dochter met een vriendin in de tuin slapen in een tentje. Tentje in kwestie heb ik gekregen voor mijn plechtige communie, en is dus ondertussen 31 jaar oud. Raar maar het is een van de weinige tastbare zaken uit mijn jonge leven die ik heb. Dat tentje zien staan, deed me denken aan al die keren dat ik met vriendjes in de tuin ging slapen, de kampeervakanties met mijn grootouders, de festivals die er mee heb gedaan, de maten die er in zijn komen crashen, etc… Het lijkt soms allemaal een ander leven geweest te zijn.