Ja maar stungunner zijn stelling blijft wel juist hè. Als je hetzelfde stookt in een A huis tov een E, ja dan gaat het ‘s ochtends koud zijn in dat E huis. Als je uw stookprogramma aanpast en het een halfuur voordat je opstaat laat opspringen zal je ook nooit in een koud huis opstaan.Ik verwarm ‘s nachts nooit, ik heb een E-peil 2 (EPC ook 2) woning met vloerverwarming over de volledige oppervlakte op gas. De CV ketel en vvw pompen staan (helaas) in de tecnische berging boven.
Ik verwarm in mijn nieuwbouw dus effectief maar van 7-22h. In de praktijk is dat 1 stookblok van 7 tot 13 a 17h naargelang buitentemp, daarna valt alles uit wegens te warm en blijft 99% van de keren ook uit tot de vilgende ochtend.
Doe het dus niet voor het verbruik, maar voor het geluid, al is dat ainds ik de pompen minder gezet heb ook geen issue. Echter waren we dat toen al gewend en aangezien het ‘s nachts maar 0,5 tot max 1 graad afkoelt is dat goed genoeg.
Ik haat radiatoren overigens, ik kan slecht tegen stralingswarmte en van daarvan in slaap.
Uw verbruik zal hoger zijn, dat uiteraard wel.
. Tevens is het al het water in u radiotorcircuit terug naar 70° brengen zeer energie intensief en zal het waarschijnlijk zinniger zijn u temperatuur dag en nacht op 20° te houden.