ICE-officier schiet burger dood bij migratiecontrole

Stop maar met speculeren jongens, 't is een links complot:

"Dit was het resultaat was van een grotere, sinistere linkse beweging", zei Leavitt. Welke beweging dat dan is? "Dat moeten we nog uitzoeken", aldus Vance.

Voilà opgelost :woohoo: geen idee wie of wat specifiek, maar "het waren linksen!!"

Echt :puke:dat opgeklopte vijandbeeld is gewoon los van het padje..

Elke 'verdediging' van de actie van die ICE ''agent'' is in mijn ogen compleet debiel en getuigt van een ongezond geworden onwil om bepaalde persoonlijke overtuigingen, zelfs maar voor even, los te laten. In de naam van de menselijkheid, kom ffs even uit uw eigen hol.

Ik weet niet waar ik meer pissed over ben. De feiten zelf of sommige reacties.
Makkelijk praten als je zelf nog nooit een controle hebt uitgevoerd natuurlijk en gewoon wat beeldjes achteraf te analyseren hebt (de lijnrechter ziet soms ook niet dat het buitenspel is, terwijl het op de camerabeelden overduidelijk is).
Ook moet je er rekening mee houden dat in vele US staten iedereen potentieel gewapend kan zijn want wapendracht is er niet verboden, dus een controle uitvoeren start per definitie al met levenssgevaar, zeker al gezien het aantal nutballs, crackheads en criminelen die daar gewapend rondlopen.
Dit leidt er natuurlijk toe dat politie of eender ander controle orgaan veel vlugger zelf zijn wapen zal trekken alvorens zelfs tot een controle over te gaan natuurlijk, questie van vlugger te kunnen reageren dan de tegenpartij en op die manier is het vlug gebeurd natuurlijk, beetje adrenaline of angst bij de controleur, al dan niet terecht en de trekker is snel overgehaald natuurlijk.
Het gegeven dat de ICE agent zich voor de wagen bevindt en de wagen aanzet om te vertrekken in zijn richting (ook al lijkt het eerder om aan controle te ontsnappen natuurlijk) kan al trigger genoeg zijn om te vuren natuurlijk. Bij iemand die zich aan een controle probeert te onttrekken kan je er ook al sneller vanuitgaan dat die potentieel gevaarlijk is of iets op zijn kerfstok heeft natuurlijk.
Ik kan mij moeilijk inbeelden dat bij iemand die gewoon de bevelen opvolgt zich eenzelfde scenario zou afspelen.

Makkelijk praten als je zelf nog nooit een controle hebt uitgevoerd natuurlijk en gewoon wat beeldjes achteraf te analyseren hebt (de lijnrechter ziet soms ook niet dat het buitenspel is, terwijl het op de camerabeelden overduidelijk is).
Ook moet je er rekening mee houden dat in vele US staten iedereen potentieel gewapend kan zijn want wapendracht is er niet verboden, dus een controle uitvoeren start per definitie al met levenssgevaar, zeker al gezien het aantal nutballs, crackheads en criminelen die daar gewapend rondlopen.
Dit leidt natuurlijk toe dat politie of eender ander controle orgaan veel vlugger zelf zijn wapen zal trekken alvorens zelfs tot een controle over te gaan natuurlijk, questie van vlugger te kunnen reageren dan de tegenpartij en op die manier is het vlug gebeurd natuurlijk, beetje adrenaline of angst bij de controleur, al dan niet terecht en de trekker is snel overgehaald natuurlijk.
Het gegeven dat de ICE agent zich voor de wagen bevindt en de wagen aanzet om te vertrekken in zijn richting (ook al lijkt het eerder om aan controle te ontsnappen natuurlijk) kan al trigger genoeg om te vuren natuurlijk. Bij iemand die zich aan een controle probeert te onttrekken kan je er ook al sneller vanuitgaan dat die potentieel gevaarlijk is of iets op zijn kerfstok heeft natuurlijk.
Ik kan mij moeilijk inbeelden dat bij iemand die gewoon de bevelen opvolgt zich eenzelfde scenario zou afspelen.

Ze kreeg nochtans het bevel van andere ICE-agenten om op te rotten... :confused:

Ik maak me al geen illusies over de resultaten van het 'onderzoek' nu de FBI dit naar zich getrokken heeft. Maar als ik de beelden zo zie, ook van er net voor, lijkt het zelfs gewoon dat ze teken deed aan de wagens van ICE om haar voorbij te rijden (ene doet dat ook), waarna ze plots uitstappen en naar haar toe stappen en het op enkele seconden tijd gewoon compleet fout loopt. Ik ben dan ook geenszins overtuigd van de MAGA rethoriek dat dit een activiste was die met opzet de weg versperde en blablabla.
Als dat effectief zo is, is het nog des te schrijnender.

Diezelfde mensen die eergisteren nog Ashli Babbitt als heldin verheerlijkten en de agent die haar neerschoot de doodstraf toewensten, delen vandaag gretig memes en springen in de bres voor ICE. En o wee wie lichtzinnig sprak over Charlie Kirks dood. Het zal je moeder maar zijn: uitgeroepen tot domestic terrorist door Homeland Security, de schutter bijna op een voetstuk gezet door de president en de regering die in plaats van haar verantwoordelijkheid te nemen alles gewoon wegschuift als een complot van woke liberals.

Misselijkmakend.

Ze kreeg nochtans het bevel van andere ICE-agenten om op te rotten... :confused:
Maar er staat wel letterlijk een controleur aan haar deur te rukken, die schreeuwt "come out of FC car" en er bevindt zich een andere controleur voor de wagen om te proberen verhinderen dat ze wegrijdt waarschijnlijk, maar ze beslist dan toch om doodleuk weg te rijden.
Voor iemand die een controle uitvoert zijn dit wel een pak redflags zou ik zo vermoeden.
Het tegengestelde bevel kan ik zelf niet horen op de videobeelden (misschien ervoor gegeven).
Uiteraard kan er bij de gecontroleerde ook een angst/paniekreactie zijn die niet de meest logische reacties met zich meebrengt, zoals de vlucht nemen bij een gewapende politiecontrole als je eigenlijk niets op je kerfstok hebt, normaal zou je zoiets enkel verwachten bij iemand die net criminele feiten heeft gepleegd of een aanhoudingsbevel tegen zich heeft lopen.

Het gegeven dat de ICE agent zich voor de wagen bevindt en de wagen aanzet om te vertrekken in zijn richting (ook al lijkt het eerder om aan controle te ontsnappen natuurlijk) kan al trigger genoeg om te vuren natuurlijk. Bij iemand die zich aan een controle probeert te onttrekken kan je er ook al sneller vanuitgaan dat die potentieel gevaarlijk is of iets op zijn kerfstok heeft natuurlijk.
Ik kan mij moeilijk inbeelden dat bij iemand die gewoon de bevelen opvolgt zich eenzelfde scenario zou afspelen

Maar er staat wel letterlijk een controleur aan haar deur te rukken, die schreeuwt "come out of FC car" en er bevindt zich een andere controleur voor de wagen om te proberen verhinderen dat ze wegrijdt waarschijnlijk, maar ze beslist dan toch om doodleuk weg te rijden.
Voor iemand die een controle uitvoert zijn dit wel een pak redflags zou ik zo vermoeden.
Het tegengestelde bevel kan ik zelf niet horen op de videobeelden (misschien ervoor gegeven).
Uiteraard kan er bij de gecontroleerde ook een angst/paniekreactie zijn die niet de meest logische reacties met zich meebrengt (zoals de vlucht nemen bij een gewapende politiecontrole als je eigenlijk niets op je kerfstok hebt).

echt waar voor de drie miljoenste keer

- in deze situaties worden agenten geacht uit de weg te gaan van een voertuig, in geen geval mogen ze op het voertuig schieten (onder andere om risico op onschuldige omstaanders te vermijden, ook om te vermijden dat het voertuig ongecontroleerd mensen zou aanrijden).

- Er was helemaal geen 'controle', zij was in geen geval verplicht om te 'gehoorzamen' aan wat agressief gedoe van wat voor haar op dat moment wettelijk niet meer is dan een bende aggressieve bullebakken met geweren die haar bedreigen. ICE is GEEN politie en hebben niet dezelfde machtigingen als politie agenten. Legaal hadden zij helemaal niet het recht om te eisen dat zij uit haar wagen moest komen.

En again, als je ziet wat voor toeren ICE de voorbije maanden uitgehaald heeft denk ik dat het niet meer dan normaal is dat ze ervoor kiest om in haar wagen te blijven en gewoon wil wegrijden (zoals die ene agent ook zegt).

Hoe sommigen onder jullie nog steeds "ja, het kan goed zijn dat ze wat nerveus stonden en dan in een onduidelijke situatie wat sneller gaan reageren met een wapen" EEN VERDEDIGING vinden??????? DAT MAAKT HET NET NOG ZOVEEL ERGER??

Beelden zeggen niet alles natuurlijk, maar aan hun lichaamstaal te zien, zien ze er toch niet heel bang of nerveus uit, niet voor en niet na de dood van die vrouw. Ook niet terwijl ze de vrouw ontzeggen van alle medische hulp nadien.

Uiteraard kan er bij de gecontroleerde ook een angst/paniekreactie zijn die niet de meest logische reacties met zich meebrengt (zoals de vlucht nemen bij een gewapende politiecontrole als je eigenlijk niets op je kerfstok hebt).
Als je het topic gelezen zou hebben of je ingelezen dan zou je weten dat er verschillende ooggetuigen verklaren dat ze de boodschap kreeg van minsten 1 ICE agent om door te rijden. Maw dan was uw volledige epistel niet nodig geweest want niet relevant.

Over de intentie van de ICE agent kan je nog discussiëren (incompetentie/gebrek aan training of wraakzuchtig machtsmisbruik) maar de schuld bij het slachtoffer leggen vind ik wansmakelijk en volledig ongepast.

Als je het topic gelezen zou hebben of je ingelezen dan zou je weten dat er verschillende ooggetuigen verklaren dat ze de boodschap kreeg van minsten 1 ICE agent om door te rijden. Maw dan was uw volledige epistel niet nodig geweest want niet relevant.
Uiteindelijk is het geen logische reactie om door te rijden als er een "controleur" aan uw autodeur staat te rukken of het nu ICE, politie of ander overheidscontrole orgaan is. Ze moet zich daar zelfs letterlijk in bochten wringen om weg te geraken gezien de posities van ICE agenten.
Logischer is toch gewoon uitstappen, controle ondergaan en nadien klacht neerleggen als je vond dat het niet terecht was.

Geen haar op mij hoofd zou eraan denken om het bevel van een gewapend militair of politie te negeren in zo'n situatie.

Uiteindelijk is het geen logische reactie om door te rijden als er een "controleur" aan uw autodeur staat te rukken of het nu ICE, politie of ander overheidscontrole orgaan is. Ze moet zich daar zelfs letterlijk in bochten wringen om weg te geraken gezien de posities van ICE agenten.
Logischer is toch gewoon uitstappen, controle ondergaan en nadien klacht neerleggen als je vond dat het niet terecht was.

Geen haar op mij hoofd zou eraan denken om het bevel van een gewapend militair of politie te negeren in zo'n situatie.

En het komt niet in je op dat andere mensen in het aanzicht van vuurwapens in hun gezicht panikeren en Flight-reactiegewijs op het gaspedaal trappen?

En het komt niet in je op dat andere mensen in het aanzicht van vuurwapens in hun gezicht panikeren en Flight-reactiegewijs op het gaspedaal trappen?
Ja, dat heb ik reeds aangegeven, maar dan moet je ook niet verwonderd zijn dat bij zo'n flight reactie de controleur ook in een angstreflex of adrenalinerush de trekker overhaald als het voertuig in zijn richting vertrekt

echt waar voor de drie miljoenste keer

- in deze situaties worden agenten geacht uit de weg te gaan van een voertuig, in geen geval mogen ze op het voertuig schieten (onder andere om risico op onschuldige omstaanders te vermijden, ook om te vermijden dat het voertuig ongecontroleerd mensen zou aanrijden).

- Er was helemaal geen 'controle', zij was in geen geval verplicht om te 'gehoorzamen' aan wat agressief gedoe van wat voor haar op dat moment wettelijk niet meer is dan een bende aggressieve bullebakken met geweren die haar bedreigen. ICE is GEEN politie en hebben niet dezelfde machtigingen als politie agenten. Legaal hadden zij helemaal niet het recht om te eisen dat zij uit haar wagen moest komen.

En again, als je ziet wat voor toeren ICE de voorbije maanden uitgehaald heeft denk ik dat het niet meer dan normaal is dat ze ervoor kiest om in haar wagen te blijven en gewoon wil wegrijden (zoals die ene agent ook zegt).

Hoe sommigen onder jullie nog steeds "ja, het kan goed zijn dat ze wat nerveus stonden en dan in een onduidelijke situatie wat sneller gaan reageren met een wapen" EEN VERDEDIGING vinden??????? DAT MAAKT HET NET NOG ZOVEEL ERGER??

Beelden zeggen niet alles natuurlijk, maar aan hun lichaamstaal te zien, zien ze er toch niet heel bang of nerveus uit, niet voor en niet na de dood van die vrouw. Ook niet terwijl ze de vrouw ontzeggen van alle medische hulp nadien.
de vrouw kreeg CPR. Dus het is niet alsof ze geen hulp kreeg.
Geen idee of die persoon dokter was of niet (ik vermoed van niet, maar de meeste ICE zijn ex leger en mogelijk combat medic) (Ok ik had ook die man die beweerde dokter te zijn toegelaten). Maar het is normaal dat ze een perimeter instellen na zoiets. (doen ze hier ook).
Zo een situatie kan nog veel harder escaleren op dat moment.
Volgens Trump heeft ICE wel politiebevoegdheden. (ze zijn Federal Law Enforcers)
Er was geen controle maar ze is wel klemgereden door een ICE voertuig. (dat ervoor gedraaid staat).
Die schutter is trouwens ook de bestuurder van dat voertuig.

Voor de rest heb je wel volledig gelijk. Is de schutter in fout (99.9% wel)
Voor de rest is het politiek klimaat hier de grote schuldige.
Het zijn al maanden rellen, iedereen zet iedereen tegen elkaar op, en niemand lijkt nog maar om een ander te geven.
Ik vermoed ook niet dat de schutter er zomaar mee wegkomt. Puntje bij paaltje smijt de poltiek die voor de leeuwen

Makkelijk praten als je zelf nog nooit zo een agressieve controle hebt uitgevoerd meegemaakt natuurlijk en gewoon wat beeldjes achteraf te analyseren hebt

Laatst bewerkt:
Ik begrijp dan weer niet hoe mensen illegalen
Als hij zich bedreigd voelde door de chauffeur, is het wettige zelfverdediging. Een auto is een moordwapen wanneer het in beweging komt wanneer ze het bevel kreeg van te blijven staan. Er is geen enkele, maar ook geen enkele reden om het voertuig in beweging te zetten op dat moment, behalve om iemand te willen aanrijden (want wegvluchten heeft toch geen zin).
Is een wagen dan ook een moordwapen als het in beweging komt tegen de bevelen in door, oh ik zeg maar iets, sneller te rijden dan de toegelaten snelheid?

Nu niet (alleen) op u maar het valt toch wel op dat veel aanhangers van de hardlijnige Law&Order aanpak graag selectief zijn in welke law en order dan precies en wel zelf kunnen uitmaken welke ze moeten volgen zeker.

Stop maar met speculeren jongens, 't is een links complot:

"Dit was het resultaat was van een grotere, sinistere linkse beweging", zei Leavitt. Welke beweging dat dan is? "Dat moeten we nog uitzoeken", aldus Vance.

Voilà opgelost :woohoo: geen idee wie of wat specifiek, maar "het waren linksen!!"

Echt :puke:dat opgeklopte vijandbeeld is gewoon los van het padje..
Victim blaming level 100.
Zeker geen rust brengen, hopen dat er felle protesten komen als reactie op het schietincident, de uitspraken van Trump & co en zoals je zelf zegt:
Voilà opgelost
:woohoo:
geen idee wie of wat specifiek, maar
"het zijn linksen die op straat komen en die schade aanrichten!! We moeten nu wel met harde hand ingrijpen tegen die terroristen."

Je zou het haast beginnen denken.

Hij maakt daar wel de wet hé. (of de wet telt niet voor hem) Het staat ook op hun website.
Dat het de waarheid is of niet, jij of ik gaan het niet veranderen.
https://www.ice.gov/immigration-enforcement-frequently-asked-questions

(als ik van jou was zou ik het niet lezen, er staan 10 dingen in die je nog TERECHT kwader gaan maken)
Dat eerste is ook best kort door de bocht hoor (maar jammergenoeg dichter bij de waarheid dan ik zou willen)

Its agents have the power to stop, detain, and arrest people they suspect of being in the US illegally. But critically, they do not have the power to arrest US citizens except in limited circumstances, such as if a person interferes with an arrest or assaults an officer.

Hetzelfde staat op jouw link.

ICE officers and agents can initiate consensual encounters and speak with people, briefly detain aliens when they have reasonable suspicion that the aliens are illegally present in the United States, and arrest people they believe are illegal aliens. ICE officers and agents can also detain and search people crossing the border.

Is helemaal niet hetzelfde als de macht van militair of politie. Enkel in geval van gegronde verdenking dat de persoon in kwestie een illegale immigrant is mogen zij mensen uit hun auto gaan sleuren. Dat was hier niet het geval. De vrouw stond ook niet in de weg van iemand die gearresteerd werd (ze liet letterlijk alle auto's door in dat filmpje).

Dus nee, toch niet.

De vrouw is klemgereden door de schutter. Dat zie je ook op het filmpje van de zijkant (geen idee waarom, X sprak over het belemmeren van ICE)
Daarom ook wss dat die man aan het filmen was langs de voorkant.
Laat ons vooral hopen dat dit het einde is van zomaar ICE op alles en iedereen af te sturen.
Ik zie toch meer en meer republikeinen een beetje protesteren (Venezuela, Eipstein, Ice en dergelijke). Als hij Groenland vandaag met geweld inpalmt dan heeft hij Impeachment aan zijn broek denk ik.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan